Dva obory na VUT FEKT

Dva obory na VUT FEKT
« kdy: 24. 06. 2021, 14:04:46 »
Zdravím všechny,
Mám tady takový dotaz ohledně dvou oborů z VUT FEKT. Práce s počítači je super, matematika jde a angličtina není problém. Myslím si že tyto věci splňují obory AJEI - Angličtina v elektrotechnice a informatice a IBE - Informační bezpečnost. Je tu někdo kdo by věděl jak to v těch oborech probíhá? Obvzvláště na obor AJEI- Angličtina v elektrotechnice a informatice nic moc není. Jsou předměty hodně náročné? Jak často se testuje (myslím tím věci které se musí splnit aby se vůbec připustilo ke zkoušce)? Co projekty? Mělo by něco před nástupem dříve procvičit? Bližší informace by moc pomohly s výběrem školy.
« Poslední změna: 24. 06. 2021, 15:27:02 od Petr Krčmář »


Re:Dva obory na VUT FEKT
« Odpověď #1 kdy: 24. 06. 2021, 19:39:02 »
AJEI je uplne zbytecna pokud nemas opravdu velky problem s vyjadrovanim a slovni zasobou a presto chces pracovat pro zahranicni firmu. Anglictina je dnes stejene vsude..

IBE se trochu zabyva bezpecnosti, bohuzel dost obecne. Je to gulas vseho mozneho a vysledkem je genericky "ajtak".

Osobne bych si nevybral ani jedno.

Re:Dva obory na VUT FEKT
« Odpověď #2 kdy: 25. 06. 2021, 13:04:34 »
Ahoj,

v soucasne dobe jsem kombinovanej student na fektu(pred nejakou dobou me nejak mrdlo a prihlasil jsem se na informacni a komunikacni technologie) a osobne bych si  tuto fakultu uz nevybral. Uz jsem v zaveru na Bc tak to dokopnu, ale pokracovat zde uz asi nebudu.
Asi umi z cloveka udelat dobrou kalkulacku, ale profesne mi to neprijde jakkoliv uzitecne.

Jinak se domnivam, ze prvak je u vsech skoro stejny - elektro, matika, fyzika. Matika a elektro muze byt peklo pokud s tim clovek uz bojoval na stredni. Sem tam nejake programovani (ez). Jinak hodne teorie a veci ktere v zivote nepouziju. Jsem kombinovany student, takze do skoly max v jednou za cas v patek. Jinak vse je reseno formou samostatnych praci. Pro prezencni to bude jine, asi zajimavejsi a z jisteho pohledu jednodusi.

Re:Dva obory na VUT FEKT
« Odpověď #3 kdy: 25. 06. 2021, 13:56:09 »
Hele já vystudoval taky FEKT - teleinformatika a to stejný navazující (má to podobnej název kterej z hlavy nevím). No a upřímně bych do toho taky nešel. Byl to takovej mix všeho možnýho a nic se člověk nenaučil. Řekl bych že užitečných věcí ohledně síťování (což mělo být gró toho studia) jsme se učili tak půl až jeden předmět za celý studium a to ještě snad až na magisterským. Jinak hodně historických vyučujících s historickým výkladem - opravdu zabrat tak 70% celýho předmětu jak fungovaly telefonní ústředny do roku 1990 je fakt k ničemu. Mraky teorie kterou člověk vůbec neužije. Lidi z průmky (kde se síťěma dělali) se tam prakticky nenaučili nic novýho a nakonec toho věděli násobně víc než spolužáci co tam šli z jiné střední/gymplu.

Ohledně programování jsme se nenaučili taky nic moc - výuka totiž probíhala stylem že první přednáška/cviko se řešily totální základy, pak se řešilo jak napsat hello world, pak se sčítaly dva integery k sobě a pak najednou člověk programoval "naváděcí systém balistický rakety Země-Mars" a lidi co předtím neprogramovali byli totálně mimo až do konce předmětu se neměli šanci chytnout.

Pak tam bylo hodně předmětů na elektroniku, což zase lidem co tam šli kvůli síťovým věcem a komunikacím bylo dost k ničemu.

Je tam iluze volitelných předmětů, ale musíte si vybírat vždycky jen z nějaké kategorie, takže sice máte na výběr 50předmětů, ale musíte mít 3 z jedné kategorie kde ale jsou všeho všudy 4 předměty a ani jeden nechcete...Takže se to vůbec (ani na magistrovi) nedá nakombinovat že by člověk měl většinu předmětů zaměřenou na něco co ho baví. No a samozřejmě si člověk už v tak dost nabitým programu nebude dávat předměty totálně nad rámec studijích povinností - to by byl blázen. Jen maximálně dost lidí si dalo zajímavou CISCO akademii namísto nějaké sračky typu Rétorika (která byla ve stejné kategorii! a kam stačilo přijít na poslední hodinu podepsat docházku za všechny předchozí) Kolikrát jsem si říkal že bych vyměnil nějakou sračku za něco co mě baví, ale prostě to nešlo


Celýho bakaláře vyučující přistupovali ke studentům jako k póvlu stylem "půlku vás tu vidím naposled" a tak..zlepšilo se to až na magistrovi kdy většina lidí co na něj nastoupili ho už dodělala bez problémů.

K té matice atd
Matika a fyzika v prváku byla nic moc. To byly asi předměty jen k filtraci lidí. K ničemu upřímně. Jak tu někdo psal "dělaj z lidí kalkulačky". Pořád se počítaly příklady hrrrr, ale bez jedinýho vysvětlení k čemu to bude, jak se to dělá atd. Všechno se počítalo jen na papíru. Čekal jsem že se naučíme s nějakým matematickým softem + si třeba ze zajímavosti ukázat jak se to dělá ručně a pak hlavně k čemu se to používá a nějaký souvislosti. VŮBEC. Hrnuly se příklady, lidi nestíhali opisovat, nikdo nic nestihal a nechápal a pak až doma si většinou člověk projel zápisky a snažil se z toho odvodit nějakej vzorec jak se tenhle typ příkladů asi dělá. Ve cvikách se vždycky vytáhnul nějakej nešťastník co to patlal u tabule a učitel ho opravoval až to nějak bylo dobře...naprosto k ničemu. V navazujících předmětech nebylo vůbec potřeba to co jsme se v matice naučili. Nebo jako jen veelmi lehce stylu "jo matice..no to si kupte kalkulačku co to umí, ručně byste pak při zkoušce nestíhali - my tady nezkoušíme jak umíte počítat"