@Filip
Máte to nějaké pokroucené. Překvapuje mě to, protože když se bavíme o jiných oborech, než je IT, tak mi přijdou Vaše postoje poměrně rozumné. Jakmile se však dotkneme něčeho kolem internetu, najednou jako byste stál na straně vyčůraných gaunerů. Nerozumím tomu.
Ale můžeme to vzít polopaticky. Když jdu koupit auto, můžu si klimatizaci koupit nebo nekoupit. Pokud tam je, tak očekávám, že v létě auto vychladí, ačkoliv se to nikde nepíše. Pokud by chladila jen do 20 st. C venkovní teploty, je to důvod k reklamaci - a nic na tom nezmění, že budete tvrdit, že 90 % obyvatelů severských zemí je s Vaším řešením spokojeno. Když si objednáte autorádio, očekáváte, že ho uslyšíte i při zapnutém motoru, ačkoliv ani toto se nikde nepíše.
S veřejnou IP adresou je to tak, že existují služby, které ji vyžadují. Pokud provoz směrujete, 100 % takových služeb s tím bude fungovat. Pokud užijete NAT 1:1, tak určité procento s tím bude mít problém. Neposkytujete plnohodnotnou variantu, ale jakousi omezenou. Asi bude stačit 90 %, ale 10 % tím prostě a jednoduše klamete. Už jen tím, že ztratí čas než si vyjasní, že je to jakási ne úplně plnohodnotná náhražka. Za protiprávní se nerozumí jen stav, kdy reálně někoho uvedete do omylu. Už jen inzerce (nabídka), která takový dojem budí, je považována za klamnou.
Zajímavé je, že se shodujeme na tom, že většině lidí NAT stačí, i na tom, že k tomu vedou ekonomické důvody (levnější služby). Co se Vám zdá nevýhodného pro zákazníky, kdyby ISP uváděli rovnou i omezení, která jejich služby mají? Možná to zákazníkům nepomůže úplně, ale určitě jim to neuškodí. Současný stav, a to, co obhajujete, je výhodné jen pro ISP (aby zákazník neuměl jednoduše rozeznat, který ISP to pytlíkuje, a který umí).