VoIP nasazení v menší firmě

Re:VoIP nasazení v menší firmě
« Odpověď #15 kdy: 26. 03. 2021, 14:20:34 »
Myslím, že to bude jednoduché. TMO, stejně jako každý další operátor, vyžaduje, aby telefony byly na zvláštním switchi od LAN a vůbec se nedotýkaly firewallu nebo čehokoliv jiného. Případně s nimi lze domluvit, že to bude VLAN v rámci existujících switchů, ale ani to nemají rádi. Musí pak řešit problémy, které mohou vznikat mimo infrastrukturu, kterou mají pod palcem.

No tím padá hodně předchozích domněnek v diskuzi ... Pak jim tedy musím věřit, pokud bych chtěl použít jejich internet třeba tím switchem v telefonu, že mají dobře nastavenu bezpečnost a sám si na tom nenastavím ani prd (jaký chci povolit služby, porty atd). Mě neříkejte, že tohle někdo ve firmě udělá ?

Mě připadá že ten kdo napíše, že je to jednoduchý nasazení, úplně na bezpečnost kašle ...


Re:VoIP nasazení v menší firmě
« Odpověď #16 kdy: 26. 03. 2021, 16:33:05 »
Vybírat VoIP od někoho z velké trojky je nesmysl, v tomto segmentu trhu se nejvíc uplatní právě menší firmy typu Odorik, které dokáží nabídnout podstatně víc, než nějaký moloch, navíc řízený kdesi ze zahraničí a notně zkostnatělý.

Vodafone (ne exUPC, ale přímo Vodafone) u VoIP nevyžaduje vůbec nic, jedině úhradu faktur včas :D Kupodivu i technická podpora jim funguje celkem dobře, tj. v řádu desítek minut po vznesení požadavku...

Ge Bu

Re:VoIP nasazení v menší firmě
« Odpověď #17 kdy: 27. 03. 2021, 14:11:49 »
V roce 2018 jsme přešli na VoIP. Financování bylo z projektu (škola) v rámci rekonstrukce počítačové sítě.
Rozhodli jsme pro Odorik. Jsou to samostatná čísla v rámci jednoho účtu, ale chová se to v podstatě jako virtuální ústředna: volání mezi čísly zdarma (dokonce dva učitelé mají Odorik doma), zkrácená volba, předávání hovoru,...
Telefony (asi 44 kusů) byly zakoupeny přímo u Odoriku, za velmi dobrou cenu, předkonfigurované.
Napájení PoE - pro nás výhoda méně drátů, ale hlavně absence zdrojů, kterým bychom museli dělat revize.
Telefony jsou ve své VLAN. Myslím, že jdou přes stejné switche jako provoz PC. U stolu je vyvedeno více zásuvek a telefonní je označena.
Výpadků minimum 1? 2? za tu dobu. Už nevím.
Telefony máme, aby se učitelům mohli dovolat žáci, studenti, rodiče a samozřejmě do kanceláře školy. Tedy hlavně přichozí. Rozdávat mobilní čísla učitelů rozumné není.
Náš odchozí provoz je malý a tak velmi šetříme, protože dříve jsme platili 1000 Kč za telefonní přípojku a 24 Kč za hovory, protože byly za halíře. Teď platíme pouze provoz, takže prázdniny, kovid je to fakt nízko 30 - 40 Kč / měsíc. Ale i normální provoz byl třeba 130 Kč / měsíc. Více méně tak každý měsíc splatíme jeden telefon.
Cena za minutu je níž než u mobilního tarifu, který vysoutěžil kraj. Účtování je 1+1 tj. od začátku po sekundách.
Bonusy:
* Přesměrování na mobil v případě výpadku internetu, Odoriku, napájení.
* Zpožděné paralelní vyzvánění pro některé zaměstnance na mobil jen v pracovní době.
* "Call centrum", paralalní vyzvánění na více číslech, které jsme využili na den otevřených dveří, kdy byli učitelé nachystáni odpovídat dotazy.
* Blokování placených hovorů z učeben.
* Podrobné analýzy hovorů.
* Fax do e-mailu.
* SMS do e-mailu - někteří lidi posílají SMS na pevné.
* El. vrátník - nemáme zprovozněno :(.
Konfigurace přes webové rozhraní je velmi jednoduchá a dělám ji sám.