Pro malou firmu, která má provolávku menší než desítky tisíc, se VoIP moc nevyplácí. Co ušetříte na hovorech, to třikrát přeplatíte na správě a problémech. VoIP se musí udržovat pravidelně, právě kvůli bezpečnostním chybám a tomu, že každá chyba může stát velké peníze.
Pokud máte zastropovanou maximální provolávku (bez toho se nepřipojujte), můžete přijít maximálně jen o několikaměsíční provolávku. Tedy u menší firmy jsou potencionální škody spíše ve stokorunách maximálně tisícikorunách.
Pokud si navíc povolíte u operátora jen hovory do zemí kam voláte i kdyby vás někdo hacknul, nejspíš se mu nepodaří vše provolat. Útočník chce volat jen na drahá čísla, z kterých dostává provizi.
Nemluvě o tom, že pokud nebudete nic vystavovat na veřejné ip adrese, pravděpodobnost bezpečnostního incidentu je hodně malá. Řekněme menší než 1:10000 za rok. (vycházím s reálných dat jednoho VoIP operátora) Tedy je to méně pravděpodobné a navíc méně závažné, než že vás na přechodu v příštím roce srazí auto.
Hlavní důvod proč mít VoIP není o tom ušetřit za volání, ale nabízí to některé věci, které na mobilu nejdou, nebo nejsou dost nepohodlné.
Např. hlasové menu, přepojování hovorů, možnosti paralelního vyzvánění více lidem na více různých místech, kteří se tak mohou lépe střídat, okamžitý přehled o hovorech - kdo jak dobře pracuje, centrální nahrávání hovorů (třeba kvůli vlastnímu zdokonalování se - majitel si může poslechnout, jestli jeho zaměstnanci občas neříkají zákazníkům nesmysly) a další věci. Je možné to integrovat do firemního informačního systému, aby v době kdy volá zákazník už jste viděli např. jeho kartu nebo objednávku.
Naproti tomu řešit všechno přes mobil snadno může vést k tomu, že ten mobil nikdo nebude zvedat, protože je přetížený a dotyčný začne být kvůli neustálému vyrušování neefektivní.... Jde také o špatnou zastupitelnost jednotlivých lidí, když si mobil vezmou s sebou na dovolenou a podobně.
Co se týče nákladů na údržbu. Ano mohou být velké, pokud to vezmete za špatný konec. Ale mohou se též blížit nule i pokud započítáte svůj vlastní čas. Pokud se to celé dobře rozmyslí, obvykle jsou veškeré náklady jen pořízení a nastavení VoIP telefonů, nebo programu Microsip. Další provozní náklady se blíží nule.
Samotné volání vyjde podobně jak z mobilu s výjimkou volání do zahraničí, kde je často mnohonásobně levnější.