V roce 2018 jsme přešli na VoIP. Financování bylo z projektu (škola) v rámci rekonstrukce počítačové sítě.
Rozhodli jsme pro Odorik. Jsou to samostatná čísla v rámci jednoho účtu, ale chová se to v podstatě jako virtuální ústředna: volání mezi čísly zdarma (dokonce dva učitelé mají Odorik doma), zkrácená volba, předávání hovoru,...
Telefony (asi 44 kusů) byly zakoupeny přímo u Odoriku, za velmi dobrou cenu, předkonfigurované.
Napájení PoE - pro nás výhoda méně drátů, ale hlavně absence zdrojů, kterým bychom museli dělat revize.
Telefony jsou ve své VLAN. Myslím, že jdou přes stejné switche jako provoz PC. U stolu je vyvedeno více zásuvek a telefonní je označena.
Výpadků minimum 1? 2? za tu dobu. Už nevím.
Telefony máme, aby se učitelům mohli dovolat žáci, studenti, rodiče a samozřejmě do kanceláře školy. Tedy hlavně přichozí. Rozdávat mobilní čísla učitelů rozumné není.
Náš odchozí provoz je malý a tak velmi šetříme, protože dříve jsme platili 1000 Kč za telefonní přípojku a 24 Kč za hovory, protože byly za halíře. Teď platíme pouze provoz, takže prázdniny, kovid je to fakt nízko 30 - 40 Kč / měsíc. Ale i normální provoz byl třeba 130 Kč / měsíc. Více méně tak každý měsíc splatíme jeden telefon.
Cena za minutu je níž než u mobilního tarifu, který vysoutěžil kraj. Účtování je 1+1 tj. od začátku po sekundách.
Bonusy:
* Přesměrování na mobil v případě výpadku internetu, Odoriku, napájení.
* Zpožděné paralelní vyzvánění pro některé zaměstnance na mobil jen v pracovní době.
* "Call centrum", paralalní vyzvánění na více číslech, které jsme využili na den otevřených dveří, kdy byli učitelé nachystáni odpovídat dotazy.
* Blokování placených hovorů z učeben.
* Podrobné analýzy hovorů.
* Fax do e-mailu.
* SMS do e-mailu - někteří lidi posílají SMS na pevné.
* El. vrátník - nemáme zprovozněno
.
Konfigurace přes webové rozhraní je velmi jednoduchá a dělám ji sám.