Jak posunout vývojáře k CI/CD

Jak posunout vývojáře k CI/CD
« kdy: 27. 01. 2021, 16:07:48 »
Dobrý den,
nejsem programátor (pouze cca 10% času), spíš se starám o provoz.

Snažím se si ulehčit dokumentaci a práci automatizací (vlastní GitLab, Ansible ...) a rád bych do toho vtáhnul ostatní.
Bohužel narážím na to, že vývojáře tyhle věci nezajímají, "otravujou je" ...

Mám v tom podporu vedení, ale nikdy není dobré dělat věci "na sílu" pokud to jde jinak.

Když napíšu, že jsem zatím neuspěl ani s tím, že budou zdrojáky našich aplikací verzovány v GitLabu asi to bude k smíchu, ale je to realita. Přitom je podle mne verzování zdrojáků, konfigurací a dokumentace úplný základ.

Jak začít?

Máte nějaké materiály, odkazy, tutoriály které by nebyly dlouhé ale spíš "úderné" ... prostě na dvouhodinovou přednášku se všichni vy... .
A nemůžou to být CLI only věci - těch jsem našel spoustu - kolegové jsou Win pozitivní ...

PS: moudra "vyhoďte je" si prosím nechte, děkuji

Re:Jak posunout vývojáře k CI/CD
« Odpověď #1 kdy: 27. 01. 2021, 16:24:27 »
git je pre vyvojara zaklad. Nepoznam jedineho skuseneho, ktory by odmietal git. Vela IDE uz ma priamo integrovany git client, napr. visual studio.
co sa tyka CI, tam napr. u nas sme nasadili teamcity. neriesili sme nic, proste sa im oznamilo, ze to budeme pouzivat a vybavene. Jednoznacna vyhoda CI je v tom, ze mame istotu, co je v repe, to je nasadene na servri. ziadne take, ako kedysi, ked nasadene bolo nieco, co niekto len tak upravil a zdrojaky mal lokalne u seba.
Takze jedine riesenie je oznamit im, ze sa zdrojaky budu spravovat cez git a bodka. Nech si hundraju kolko chcu.
ked ich otravuje git, tak neviem co by robili u nas, ked my ako vyvojari musime vsetko riesit cez jiru, a kazdu jednu vec vykazat - na akom projekte, co sme kazdy den robili a kolko.

« Odpověď #2 kdy: 27. 01. 2021, 16:45:04 »