Ztráta záruky při změně OS?

Hmmm

Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #15 kdy: 15. 05. 2011, 15:46:42 »
to Host:
"tato debata tímto způsobem nemá smysl" - souhlasím, nejste ani ochoten přečíst základní podklady k problému a jen sem píšete své domněnky. Je rozdíl mezi "takhle by to mělo být" (což je vaše interpretace - a nejen vaše v tomto threadu) a "takhle to je" (což je věc daná obchodním zákoníkem). Vám cokoli opravdu nemá smysl psát. Nevím, kolik lidí včetně vás, co zde diskutují, má osobní zkušenost s problémem (ne, opravdu jedna reklamace růžového iphone se nepočítá), já několik let provozuji prodejnu a servis pc (a prodávám i mobily,ano) a tak to, co vám píšu jsou naprosto reálné zkušenosti. Nevím, proč si vůbec kazím neděli...ptal jste se na telefon, dostal jste odpověď. Převeksloval jste dotaz úplně jinam, dostal jste odpověď. Plácáte páté přes deváté, dostal jste odpověď. To by mohlo pro dnešek stačit,ne?
Mozno by si sa mal veeelmi rychlo ukludnit, pretoze tu nedelu si kazis TY SAM. Uz len tym s akym arogantnym pristupom si vletel do tejto diskusie... Necakaj, ze po tom tvojom uvode ti bude kazdy bozkavat nohy. Na kazdu akciu je patricna reakcia.


host

Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #16 kdy: 15. 05. 2011, 17:08:01 »
Jen dodatek. Pokud by řekněme repráček chrčel díky chybě v softwaru tak je jasné že je to chyba uživatele.
Doufám že mi někdo ale dokáže vysvětlit, proč když snad každý servis zkouší přehrání firmware, proč nemá povinnost zálohovat aktuální stav přístroje. Opravdu si nemůžu pomoci ale když si můžu udělat zálohu doma tak proč tedy nemá servis povinnost ji udělat taky a z ní následně obnovit data. Určitě spoustu lidí "nadchne" když dají přístroj na reklamaci a oni jim tam bez varování "odstřelí" čísla, dokumenty neuložené na kartě atd....

Původní dotaz byl myšlen dobře ne jako důvod k hádce. Myslím, že hranice mezi tím co je dnes telefon a co pc není jako v roce 2000.

PCnity

  • *****
  • 685
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #17 kdy: 15. 05. 2011, 19:12:19 »
Ja to vidim ako hnedyuzatku. A odpoved IMHO je dost jasna (Precitat podmienky) a nie je dovod dalsej diskusie. Ked uz tak na temu ako by to byt malo a ci by pravnik vedel dopomoct.

Vyrobca musi mat pravo si danu vec urcit. To je ako keby si niekto kupil hotovu aplience kde sw ma moznost dost zasadne menit prevadzku HW a potom to dal na reklamaciu ked nieco nefunguje. PC je silne standardizovane a OS nema velku moznost nieco pokazit. Za to BIOS/Firmware uz asi ano.
Lenze telefony nemaju riadne oddeleny firmware od OS a zaroven netusim ake ma OS moznosti ovplyvnovat hw.

V USA by snad mozno vdaka DMCA bolo ilegalne si FW prepalit same o sebe... To sa da povazovat za cistu sibnutost. Ale ze prepalenim FW dojdem o zaruku povazujem za ok.

PS: Treba si telefon zalohovat a dat ho na 3 sekundy do mikrovlny, vyrobca/predajca sa na zly OS vyhovarat uz nebude :)

Pavel 'TIGER' Růžička

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #18 kdy: 15. 05. 2011, 23:44:25 »
No ono je to všechno složitější, každý prodejce chce co? Co nejvíce vidělat a podle toho jsou psané podmínky ... Chceš nový firmware telefonu? Dovez nám to, mi Ti ho nahrajeme, ale zaplatíš si to! Je to jako když si necháváš počeštit telefon ... Na druhou stranu koupíš základní desku, začne blbnout, dojdeš jí reklamovat a zaplatíš upgrade firmware s tím, že desce nic nebylo a toto jsi mohl pomocí nástrojů dodaných na CD k desce zvládnout sám .... tak a vyznej se v tom :-D .... jak už tu ale bylo psáno, seriózní firma toto nebude chtít platit, ale kolik jich je? Jako šafránu.

JS

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #19 kdy: 16. 05. 2011, 00:31:07 »
Prijde mi, ze ta otazka v podstate je, co je cast a co celek. Kdyz si koupim 2 kusy obleceni, ktere se prodavaji jen jako sada, a jeden znicim bez naroku na reklamaci, a ten druhy bude mit reklamovatelnou vadu, uznaji mi reklamaci nebo ne? Asi striktne podle podminek a zakona ne. Slusny obchod by nicmene takovou reklamaci asi uznat mel.

Stejne tak s tim mobilem. U slusneho vyrobce bych predpokladal, ze je schopen premaznout stroj puvodnim firmware (ostatne, kdyz to muze udelat uzivatel pomoci nejake chyby v OS, muze firmware zrusit i nejaky malware), a pak samozrejme opravit i puvodni chybu, ktera se zmenenym firmwarem nesouvisela a byla duvodem reklamace.


Pavel 'TIGER' Růžička

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #20 kdy: 16. 05. 2011, 01:08:07 »
@JS ... to ano, ale už s tím stráví nějaký čas a pokud ona reklamace vznikla neznalostí, či nesprávným používáním, tak Ti to nemusí uznat a naúčtují si to, mnohdy až nehoráznou sumou za pět minut práce. Někdo nad tím mávne rukou, jiný chce pětikilo .... Je to jako kdybys neměl řidičák, koupil si auto (a věř, že Ti ho rádi prodají), pak ho naboural a šel to reklamovat .... neuznají a jde to z Tvé kapsy. Pravda, nahrát nový software by měly zdarma a to po dobu záruky, leč nemusí ... tohle všechno je jen o jménu firmy.

host

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #21 kdy: 16. 05. 2011, 08:25:23 »
To Pavel 'TIGER' Růžička:
A vidíte jsme přesně u toho. Prodejce chce zaplatit náklady na reklamaci, práci a podobně pokud reklamaci neuzná a zboží uvede do funkčního stavu. A to nejlépe bez konzultace s reklamujícím. a přitom na to nemá právo. Nemá a hotovo. Je rozdíl v tom na čem trvají výrobci či prodejci  a co tvrdí zákony, které jsou "nad nimi".Bohužel už nemám odpověď s SOS ohledně této věci :(
něco málo je zde ale ne tak pěkně http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx

Pavel 'TIGER' Růžička

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #22 kdy: 16. 05. 2011, 09:59:31 »
Já vím, že je přesně dáno, co se může, a co ne .... leč taky vím, že pokud chceš dosáhnout spravedlnosti, musíš se patřičně obrnit a začít řvát. Je to smutné, hlavně, když to člověk nemá v povaze, ale jako příklad mohu uvést rekalmaci notebooku Lenovo a to řady IdeaPad, která trvala půl roku a to jen, že se v zákoních lhůtách posílal sem a tam .... to mohu doložit. A nehneš s tím!

Ivan

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #23 kdy: 16. 05. 2011, 11:51:58 »
hnedyuzatku: nechapu, perfektne jste mu to vysvetlil ale asi to pochopit nechce :).Diky za info

Ruzicka:" Chceš nový firmware telefonu? Dovez nám to, mi Ti ho nahrajeme, ale zaplatíš si to! Je to jako když si necháváš počeštit telefon ... Na druhou stranu koupíš základní desku, začne blbnout, dojdeš jí reklamovat a zaplatíš upgrade firmware s tím, že desce nic nebylo a toto jsi mohl pomocí nástrojů dodaných na CD k desce zvládnout sám .... tak a vyznej se v tom :-D .... jak už tu ale bylo psáno, seriózní firma toto nebude chtít platit, ale kolik jich je? Jako šafránu."

Ano to ze si firma necha zaplatit za praci je znak neserioznosti :D

E.

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #24 kdy: 16. 05. 2011, 13:04:58 »
...
Ano to ze si firma necha zaplatit za praci je znak neserioznosti :D
Rodice, kdyz vzpominali na 'pratelskou vypomoc rudych mravencu', tak si zpivali (kdyz je rudy bratr neslysel):
Ivane, Ivane, bez domu, ceka te doma Natasa...

Tak te, po tvem 'prispevku', nevim, jestli se to nahodou netyka i te...
Ale to je jedno.

Ty pro zmenu mas take obdivuhodnou schopnost udelat stupidni uzaver, ze stupidnejsi udela snad jen Ukrajinec...

Urcite to neni znakem neserioznosti, ale pokud si nekdo dokaze aktualizovat, ci pocestit telefon sam, IMHO, v pripade UPLNE jine a se zminovanym zasahem NESOUVISIJICI zavadou, obchodnik by se mel zamerit na zavadu samotnou a event. potvrdit/vyloucit, jestli uzivatel. zasah mel vliv na zavadu !

Pokud zavada je cisto ciste hw zalezitost, ostatni upravy uzivatele jsou jen vodu na mlyn, aby reklamaci nemusel uznat.

A znam treba opticku, kdy jsem potrebovala utahnout sroubky na raminkach bryly, resp. tam, kde byly sroubky primo do skla (byly to tzv. bezramove bryle), tak nektere opticka chtela za utahnuti 10 nebo 20 Kc, jine (ne nadarmo se rika, spokojeny zakaznik, nejlepsi reklama!) to udelaly ne kysele, ale s usmevem na tvari a ZDARMA!
Obycejna prkotina, ale i na ni bylo mozne "merit" profil obchodnika...

Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #25 kdy: 16. 05. 2011, 13:22:57 »
to Host:
"tato debata tímto způsobem nemá smysl" - souhlasím, nejste ani ochoten přečíst základní podklady k problému a jen sem píšete své domněnky. Je rozdíl mezi "takhle by to mělo být" (což je vaše interpretace - a nejen vaše v tomto threadu) a "takhle to je" (což je věc daná obchodním zákoníkem). Vám cokoli opravdu nemá smysl psát. Nevím, kolik lidí včetně vás, co zde diskutují, má osobní zkušenost s problémem (ne, opravdu jedna reklamace růžového iphone se nepočítá), já několik let provozuji prodejnu a servis pc (a prodávám i mobily,ano) a tak to, co vám píšu jsou naprosto reálné zkušenosti. Nevím, proč si vůbec kazím neděli...ptal jste se na telefon, dostal jste odpověď. Převeksloval jste dotaz úplně jinam, dostal jste odpověď. Plácáte páté přes deváté, dostal jste odpověď. To by mohlo pro dnešek stačit,ne?
Právník sice nejsem, ale vy patrně taky nemáte zrovna jasné právní povědomí o věci, když se tu oháníte obchodním zákoníkem.

Žoržo

Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #26 kdy: 16. 05. 2011, 14:15:56 »
Právník sice nejsem, ale vy patrně taky nemáte zrovna jasné právní povědomí o věci, když se tu oháníte obchodním zákoníkem.
+1
IMHO hnedyuzatku je pěkná ukázka arogantního "podavače" - šoupače beden. Zákazník = obtížný hmyz a nedejbože když chce něco reklamovat. Řešení je jediné - u takových nenakupovat.

Ivan

Re: Ztráta záruky při změně os?
« Odpověď #27 kdy: 16. 05. 2011, 15:05:52 »
Nevim proc si delate srandu z mojeho jmena ale to uz necham na vas.
nereagoval jsem na vas, ze je muj "zaver" stupidni je vase vec - k prispevku na ktery jsem reagoval patril.

Nesouvisejicí zavadou :D :D - jeste ze kazdy je odbornik aby to rozlisil.

 :D je hrozne ze si ta opticka uctovala 10 nebo 20 kc za utazeni.... taky jste mohl jit jinde (coz jste udelal a prozkoumal jich vice) super, pochopil jste trh.



smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #28 kdy: 16. 05. 2011, 18:01:06 »
to E.:
Ta pisnicka je "Bez domu Ivane, ceka te Natasa" a zpiva to Honza Vycital 8) je videt ze presne vis o cem mluvis a je to dost ubohy. Bojuj argumenty a ne posmesky a uz vubec se neposmivej nikomu, kdo ti nemuze rozbit hubu, protoze to je to jediny co si za svoje kecy zaslouzis, jinak budes za ubozaka.

to Ivo Peterka:
Perfektni implikace. Mohl bych pozadat o blizsi osvetleni tohodle tvzrzeni? Nedava to moc smysl. Kdyz se nekdo ohani obchodnim zakonikem, znamena to, ze nema jasne pravni povedomi o veci?

Tady vubec nejde o to, jak by jsme si to vsichni predstavovali v utopickem svete s reklamacemi, ale o realne zkusenosti cloveka, ktery tyto patrne asi nejspis ma, a vetsina veci co jsem od nej cetl davaji perfektni smysl a ani mi neprijde, ze by to psal nejak namachrovane. Naopak pro mne nepochopitelna je reakce nekterych jedincu, kteri misto toho, aby za prispevek takovehoto druhy byli vdecni, tak nadavaji a zpochybnuji pisatelova slova. Svet neni dokonaly a nikdy byt ani nemuze, ulevite-li na strane prodejcu tak ti toho zacnou zneuzivat, ulevite-li na strane zakazniku, tak toho zacnou po nejakem case zneuzivat ti. Samozrejme ze se najdou i taci, kteri jsou poctivi, ale to na celkove vizi dokonaleho spolecenstvi prida asi tolik, jako pracujici rom.

Pracuji v oboru a resim reklamace a zarucni opravy, ovsem nikoliv jako prodejce, ale primo za servisni stredisko, takze vim, ze je zakonik vysvetlitelny ruznymi zpusoby a taky znam, a nejednou jsem se i sam stal obeti pokusu o podvod ze strany zakaznika. Z tohoto duvodu je zrejme, ze si jednotlive spolecnosti dobre hlidaji duvody oprav a budou se hadat o sva prava stejne tak, jako to dela zakaznik. Oni totiz vyrobci a dodavatele maji prava taky, i kdyz to tak nevypada a spousta lidi si to nemysli a tyto "malickosti" v podobe napr. reinstalace firmwaru stoji spolecnost nemale penize, takze se neni cemu divit, ze si sve investice chrani. Jak uz tady bylo receno, PC jsou vicemene standartizovane, takze srovnavat operacni system na PC s OS na telefonu je jako srovnavat jablko s jablecnym mostem. Chut tam sice je, ale konzistence je uplne jina.
V takovemto pripade samozrejme muzete zaslat jednotku na servisni opravu a servisni stredisko se bude zalezitosti zabyvat, ale zrovna tak, jak uz tu bylo receno, muzete klidne ocekavat zamitavou odpoved s odvolanim na Vami nainstalovany firmware. No a pak uz je zalezitosti zakaznika se proti odvolani odvolat a zaridit znalecky posudek, kde jen uvodni sezeni by zaplatilo polovinu ceny vetsiny takovychto telefonu. Ovsem i pokud tohle vsechno podstoupite, a znalecky posudek nakonec za tezke penize zaplatite a obdrzite, tak ani tato skutecnost neznamena, ze Vam na zaklade tohoto posudku servis jednotku opravi a ani to neni jeho povinnosti. Pak samozrejme prichazi cast nejzajimavejsi a nejrychlejsi a to jsou soudy. Secteno podtrzeno, se Vam to proste nevyplati a bezny smrtelnik si dobre rozmysli, jestli mu podobne problemy stoji za to. Vyhnout se tomu samozrejme lze dobrym vyberem vyrobcu, dodavatelu a ctenim zarucnich podminek. A to same Vam doporuci i ČOI nebo SOI.

E.

Re: Ztráta záruky při změně OS?
« Odpověď #29 kdy: 16. 05. 2011, 18:08:56 »
to E.
...ty trapnej ubozaku...