Stabilita ESP8266

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #60 kdy: 26. 10. 2019, 00:21:12 »
https://youtu.be/yBw8ziAmlFE
Fakt pekny!

Jenom tak pro zajimavost, jak rychle si ty dvere povidaly (kolik zprav za sekundu)? A kolik by to tak cca mohlo byt, kdyby to nebylo demo, ale ostra implementace? Vubec netusim, jake rychlosti se v automotive na takove veci pouzivaji.


PanVP

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #61 kdy: 26. 10. 2019, 02:00:01 »

mhi

  • *****
  • 500
    • Zobrazit profil
Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #62 kdy: 26. 10. 2019, 10:31:58 »
https://youtu.be/yBw8ziAmlFE
Fakt pekny!

Jenom tak pro zajimavost, jak rychle si ty dvere povidaly (kolik zprav za sekundu)? A kolik by to tak cca mohlo byt, kdyby to nebylo demo, ale ostra implementace? Vubec netusim, jake rychlosti se v automotive na takove veci pouzivaji.

Dotaz nebyl na mne, ale v tomto oboru se pohybuju. Datovych sbernic obecne v aute je vicero, obvykle propojuji systemy ktere si maji spolu co rict (treba ABS, motor, prevodovku). Nebo dvere, pristrojovku, sedacky, volant, tlacitka (dost zjednodusuju).

V osobacich obvykle kazda jednotka chrli na sbernici dokolecka par ramcu (treba nejaky modul tlacitek svuj stav). Ridici jednotky, ktere to zajima to prijimaji, takze treba dvere poslouchaji a kdyz je povel "okno dolu", tak pokud muzou, stahuji okno.

Rychlost CAN-BUSu je obvykle max 500 kbps  (motor) nebo ~125kbps (body). Do toho se musi vlezt vsechny zpravy, takze se samozrejme setri co to jde. Na tlacitko staci bezne treba 200-1000ms na kazdou zpravu (200 kdyz stisknu tlacitko, jinak delsi interval), aby ridic nepoznal zpozdeni. Synchronizovane pohybujici dvere moc obvykle nejsou, to bude muset odpovedet JP, muj odhad je radove 100-200ms.


realny log z Fiatu Ducato (ID||data|posledni prijem|pocet):

|0700|-| 00 1B 00 00 00 01 | 9s| 41                                            |
|0703|-| 00 0A | 11s| 39                                                       |
|03C3|-| 00 10 00 00 00 00 00 00 | 10s| 79                                     |
|0380|-| 00 04 18 4E 00 00 0F 00 | 10s| 166                                    |
|03C0|-| 00 00 00 00 | 10s| 159                                                |
|02A0|-| 00 00 00 00 | 9s| 397                                                 |
|0281|-| 00 00 80 31 00 00 00 00 | 31s| 383                                    |
|02A1|-| 00 00 00 00 00 00 00 00 | 31s| 382                                    |
|0286|-| 00 00 00 00 00 00 00 00 | 31s| 189                                    |
|0180|-| 00 00 00 00 00 00 | 10s| 158                                          |
|071A|-| 00 3E | 30s| 19                                                       |
|039A|-| A0 01 01 00 00 00 00 00 | 30s| 74                                     |
|0683|-| 00 08 01 01 20 06 | 11s| 39                                           |
|0603|-| 10 02 77 6A 88 00 00 00 | 10s| 39                                     |
|03E0|-| 00 4E 00 00 | 10s| 78                                                 |
|0663|-| 10 0C 00 00 00 00 00 00 | 10s| 39                                     |
|0643|-| 10 0C 00 00 00 00 00 00 | 10s| 39                                     |
|06E3|-| 01 00 00 00 02 | 9s| 39                                               |
|0743|-| 08 25 00 01 30 00 | 49s| 0                                            |
|075A|-| 08 25 00 01 30 00 | 49s| 0                                            |

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #63 kdy: 28. 10. 2019, 10:26:16 »
Dotaz nebyl na mne, ale v tomto oboru se pohybuju. Datovych sbernic obecne v aute je vicero, obvykle propojuji systemy ktere si maji spolu co rict (treba ABS, motor, prevodovku). Nebo dvere, pristrojovku, sedacky, volant, tlacitka (dost zjednodusuju).
Jo tohle jsem postřehl. Mimochodem, viděl jsem různá videa, jak si lidi hrají s CAN palubovkou (auto stojí, tachometr ukazuje 120km/h, haha...). Jak častá CAN palubovka je? Je to už prakticky všude, nebo spíš novější/dražší auta? Jde mi o to, jestli když zajdu na nějakej vrakáč, můžu si takovou palubovku na vyzkoušení koupit třeba za pětistovku, nebo to nehrozí?

V osobacich obvykle kazda jednotka chrli na sbernici dokolecka par ramcu (treba nejaky modul tlacitek svuj stav). Ridici jednotky, ktere to zajima to prijimaji, takze treba dvere poslouchaji a kdyz je povel "okno dolu", tak pokud muzou, stahuji okno.

Rychlost CAN-BUSu je obvykle max 500 kbps  (motor) nebo ~125kbps (body). Do toho se musi vlezt vsechny zpravy, takze se samozrejme setri co to jde. Na tlacitko staci bezne treba 200-1000ms na kazdou zpravu (200 kdyz stisknu tlacitko, jinak delsi interval), aby ridic nepoznal zpozdeni. Synchronizovane pohybujici dvere moc obvykle nejsou, to bude muset odpovedet JP, muj odhad je radove 100-200ms.
To je hodně zajímavá informace, díky! Z mé zkušenosti je 200ms tak hranice toho, aby odezva nebyla nepříjemně pomalá. Kdyby bylo tlačítko a vedle něj LEDka, která se má rozsvítit při zmáčknutí, tak 200ms mi přijde na hraně použitelnosti (tolerovatelného zpoždění odezvy). U těch mechanických prvků typu okýnka to asi ale není tak žhavý, člověk počítá s tím, že motor má nějaký rozběh...

Chtěl jsem si s CANem v autě pohrát, ale můj srandavůz má bohužel jenom ISO 9141-2 :( I tak tam ale lítají zajímavý informace, to zas ne že ne.

mhi

  • *****
  • 500
    • Zobrazit profil
Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #64 kdy: 28. 10. 2019, 11:24:22 »
Hnojim tema s ESP offtopic CAN-BUSem, nicmene: na vrakaci jdou panely pristroju koupit, treba nejaky z Fabie bude 100% OK, jen si nejsem jist zda tam neni fault tolerant CAN-BUS (TJA1055). Poslanim spravne zpravy se rucicka pohne. Je potreba ho ale spravne pripojit (terminace, atd.) a samozrejme vedet na jakych ID poslat jakou zpravu, nebo to odposlechnout z ziveho auta a pak na stole experimentovat.

ISO9141 je jen na diagnostiku, spousta aut ma uvnitr pak jeste CAN-BUS (typicky snad vse evropske od VW/Audi/Skoda/Seat od 2001).


Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #65 kdy: 28. 10. 2019, 11:31:22 »
Taky se omlouvám za offtopic.

na vrakaci jdou panely pristroju koupit, treba nejaky z Fabie bude 100% OK, jen si nejsem jist zda tam neni fault tolerant CAN-BUS (TJA1055). Poslanim spravne zpravy se rucicka pohne. Je potreba ho ale spravne pripojit (terminace, atd.) a samozrejme vedet na jakych ID poslat jakou zpravu, nebo to odposlechnout z ziveho auta a pak na stole experimentovat.
Tak to je dobrá zpráva. Terminace atd. - to je jasný, to není problém. Ten formát zpráv bývá známý nebo ne? Nebudu si kvůli experimentu kupovat Fabii, abych to mohl odposlechnout na živé ;)

ISO9141 je jen na diagnostiku, spousta aut ma uvnitr pak jeste CAN-BUS (typicky snad vse evropske od VW/Audi/Skoda/Seat od 2001).
No já jsem jenom zjistil, že moje auto nemá CAN vyvedený do OBD konektoru a tím jsem skončil. Dovnitř do drátů nepolezu, i kdyby tam CAN někde byl :)

mhi

  • *****
  • 500
    • Zobrazit profil
Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #66 kdy: 28. 10. 2019, 13:50:18 »
Tady je kus logu z Fabie I, 500kbps powertrain HS-CAN, ted' si nejsem jist jak je to s pristrojovkou, jestli posloucha i na powertrain CANu, nebo ma ten infotainment, ale tam je to myslim jen prekladane 1:1 v gatewayi (BSG).

<< 0388 | 86 01 87
<< 038A | 61 01 60 00
<< 0388 | 86 01 87
<< 038A | 61 01 60 00
<< 05D0 | 80 32 40 A0 17 41
<< 05D8 | 51 0C 00 0F 00 00 00 00
<< 0470 | 00 00 00 FF 0C
<< 0388 | 86 01 87
<< 0388 | 86 01 87
<< 0320 | 00 00 1D 00 00 00 00 00
<< 0520 | 51 C4 00 3A 21 B1 E1 00
<< 0570 | 01 20 8D 00
<< 0388 | 86 01 87
<< 0320 | 00 00 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0470 | 00 00 00 FF 0C
<< 0480 | 94 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 86 01 87
<< 038A | 61 01 60 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 0320 | 00 00 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 01 01 00
<< 038A | 11 01 10 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 05D0 | 80 32 40 A0 17 41
<< 05D8 | 51 0C 00 0F 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0470 | 80 00 00 FF 0C
<< 0388 | 02 01 03
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 94 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 03 01 02
<< 038A | 31 01 30 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 04 01 05
<< 038A | 41 01 40 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | E5 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0470 | 80 00 00 FF 0C
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 05 01 04
<< 038A | 51 01 50 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 06 01 07
<< 038A | 61 01 60 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | E5 2C 86 55 00 00 00 00
<< 05D0 | 80 32 40 A0 17 41
<< 05D8 | 51 0C 00 0F 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 07 01 06
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 038A | 71 01 70 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 0E 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 08 01 09
<< 038A | 81 01 80 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0520 | 07 01 00 3C 21 B1 E1 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 0E 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 09 01 08
<< 038A | 91 01 90 00
<< 0011 | 5D 23 D4 FE E8 8E
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 0E 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0470 | 80 00 00 FF 0C
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 0A 01 0B
<< 038A | A1 01 A0 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 0E 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 0B 01 0A
<< 038A | B1 01 B0 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 05D0 | 80 32 40 A0 17 41
<< 05D8 | 51 0C 00 0F 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0388 | 0C 01 0D
<< 038A | C1 01 C0 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 59 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0388 | 0D 01 0C
<< 038A | D1 01 D0 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 59 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 8F 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0050 | 00 09 10 19
<< 0388 | 0E 01 0F
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0480 | 59 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0470 | 80 00 00 FF 0C
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0050 | 00 09 20 29
<< 0388 | 0F 01 0E
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | D0 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0050 | 00 09 30 39
<< 0388 | 10 01 11
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 94 2C 86 55 00 00 00 00
<< 05D0 | 80 32 40 A0 17 41
<< 05D8 | 51 0C 00 0F 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 03D0 | 00 81
<< 0470 | 80 00 00 FF 0C
<< 0388 | 11 01 10
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0588 | 00 2B
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 06 80 10 00 00 54 FE 45
<< 03D0 | 00 81
<< 0388 | 12 01 13
<< 0320 | 02 02 1D 00 00 00 00 00
<< 0520 | 40 5A 01 3C 21 B1 E1 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45
<< 0480 | 94 2C 86 55 00 00 00 00
<< 0280 | 49 00 00 00 00 00 2B 00
<< 0288 | 5A 80 10 00 00 54 FE 45 

Vyznam verejne znamy neni, ale da se vcelku snadno experimentalne zjistit co kde je. Muzu poslat do mailu poslat vic.

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #67 kdy: 28. 10. 2019, 15:44:43 »
Vyznam verejne znamy neni, ale da se vcelku snadno experimentalne zjistit co kde je. Muzu poslat do mailu poslat vic.
Diky, zatim mi to takhle staci, mam ted na praci jiny veci, takze tohle prijde na radu, az bude cas na blbosti :)

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #68 kdy: 01. 11. 2019, 14:00:13 »
Jenom tak pro zajimavost, jak rychle si ty dvere povidaly (kolik zprav za sekundu)? A kolik by to tak cca mohlo byt, kdyby to nebylo demo, ale ostra implementace? Vubec netusim, jake rychlosti se v automotive na takove veci pouzivaji.
Uz je to dost dlouho, presne si to nepamatuju. Mam pocit, ze jsme jeli na 1Mbps, ale to jenom kvuli tomu, ze na volantu byl touchpad, ktery po stejnem busu posilal do computeru info o tom, co tam ridic pise. Dost nam to zahlcovalo linku. To zase delala jina firma, ale chteli to na stejnem busu, uz ani nevim proc. Dvere posilaly jenom info o tom, ze dosahly urciteho uhlu a na to reagovaly druhe dvere, ze se zacaly otvirat, nebo se naopak zastavily, pokud to slo do konfliktu (taky se behem ladeni parkrat srazily :-) ). Byl to relativne jednoduchy algoritmus. V tech ESP32 jsme meli firmware, ktery interpretoval LUA, jenom knihovny pro CAN jsme dopisovali v C. Logika byla v LUA, vyhoda byla, ze se to na miste celkem dobre ladilo. Prvni den jsem kolem toho behal a pripojoval se do jednotlivych zarizeni pres USB, mezitim kolega v kancelari (ten, co mel cas i spat) zprovoznil upgrade pres wifi, takze pak uz jsem na tom mohl pracovat i bez fyzickeho pristupu k zarizenim. Po CAN jsem poslal command, ktery prislusne zarizeni prepnul do mode upgrade firmware, nahodil wifi stahnul si novy firmware a restartnul. Pak uz se nemusel otvirat kapota, kdyz bylo potreba neco upravit. Byla to zajimava zkusenost.

Jeste trochu off-topic - Jak jsem tak sedel mezi obecenstvem a vsechno krasne fungovalo, rozhodl jsem se, ze napisu mail kolegum, ze to funguje. Wifi z backoffice tam do tech mist nedosahlo, tak jsem prepnul na data pres telefon. Po chvili prisla sms, ze mi zablokovali automaticke doplnovani kreditu, ze jsem dnes spotreboval kredit za 250 euro. Timto zpusobem jsem zjistil, ze muj telefonni provider chtel za datove spojeni ve Svycarsku 20 centu za kilobyte = 200 euro za megabyte!!!! Klasika - levny provider, za 3 roky me stal tak 200 euro, ale trpelive cekal, az udelam chybu a zaplatil jsem to i s chlupama. Uz mam samozrejme jineho providera :-)

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #69 kdy: 01. 11. 2019, 14:04:59 »
Jeste pro upresneni - to auto jsme nedelali my, my jsme do toho delali jenom elektroniku na rizeni nekterych veci.

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #70 kdy: 01. 11. 2019, 15:19:26 »
Touchpad na volantu :-) Ale chápu, že kvalitní tlačítka jsou drahá a náklady se musí šetřit...

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #71 kdy: 02. 11. 2019, 09:46:24 »
Touchpad na volantu :-) Ale chápu, že kvalitní tlačítka jsou drahá a náklady se musí šetřit...
Na tomhle aute nebylo vubec nic kvuli nakladum. Tenhle touchpad byl neviditelny (skryty pod textilnim potahem stredu volantu) a ovladal se tim display tachometru. Napriklad se na nem dalo psat, prepinat mezi strankama a nevim do dalsiho, nemel jsem cas si s tim hrat. Napriklad tlacitko na ovladani dveri byl taky touchpad ve tvaru zlabku - pokud se po nem prejelo prstem zepredu dozadu, dvere se otevrely. Pokud se ponem prejelo zezadu dopredu, dvere se zavrely. Bylo to kupodivu i docela pohodlne.
Abych se vratil k tematu - tyhle touchpady ve dverich jednoduse poslaly packet "dvere otevrit"  nebo "dvere zavrit". Nevim, co v nich bylo za chip, to dodavala jina firma.

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #72 kdy: 06. 11. 2019, 20:22:48 »
Díky, Josefe, vždycky mi udělá obrovskou radost, když nějaký Čech dělá něco fakt zajímavého a ne stopadesátý první katalog/scraper něčeho :) Super, držím palce a přeju úspěch v dalších projektech!

Jinak Lua je fajn, taky používáme, včetně vzdálených updatů. Jediný, co mě na ní trochu štve, je složitost převodu jejich struktur z a do C. To je vždycky trochu porod. Škoda, že když už vymýšleli embeddovatelný jazyk, nemysleli trochu i na to, aby binding byl snazší.

mhi

  • *****
  • 500
    • Zobrazit profil
Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #73 kdy: 19. 11. 2019, 18:32:38 »
Pokusne jsem vzal ESP32 na ovladani LED svetel v pracovne (viz jiny thread), rikal jsem si, ze kdyz si nastavim nizsi intenzitu tak hned poznam kdyz se ESPcko restartuje.

Uz parkrat se mi stalo, ze svetla sice stale svitila jak mela (PWM), ale nedalo se na ne ani pingnout. Pritom APcko celou dobu zije, notebook nemel jedinou ztratu paketu.

Bude tam neco shnileho ! Kod je uplne trivialni, vlastne krome http serveru ktery prenastavuje PWM tam neni vubec, ale vubec nic. Je to asi 100 radek user kodu, jinak standardni ESP-IDF. Log z konzole bohuzel nemam, evidentne k restartu ale nedoslo (svetla zustala tlumena). Bezi mi to myslim pro jistotu na 80 nebo 160 MHz; modul je asi 2m od wifi anteny. Stabilizace napajeciho napeti taky dobra (12V->5V->3V3), muzu jeste pridat pro jistotu nejake kondiky navic.

Re:Stabilita ESP8266
« Odpověď #74 kdy: 19. 11. 2019, 19:27:31 »
Uz parkrat se mi stalo, ze svetla sice stale svitila jak mela (PWM), ale nedalo se na ne ani pingnout. Pritom APcko celou dobu zije, notebook nemel jedinou ztratu paketu.
Máš tam nějak zaručený reconnect? Můžeš někam hodit ten kód?

Co znamená to "notebook nemel jedinou ztratu paketu"? To jakože jsi ho nechal ceou dobu pingat na AP a teď máš 0% packet loss? Nebo?