https://youtu.be/yBw8ziAmlFE
Fakt pekny!
Jenom tak pro zajimavost, jak rychle si ty dvere povidaly (kolik zprav za sekundu)? A kolik by to tak cca mohlo byt, kdyby to nebylo demo, ale ostra implementace? Vubec netusim, jake rychlosti se v automotive na takove veci pouzivaji.
Dotaz nebyl na mne, ale v tomto oboru se pohybuju. Datovych sbernic obecne v aute je vicero, obvykle propojuji systemy ktere si maji spolu co rict (treba ABS, motor, prevodovku). Nebo dvere, pristrojovku, sedacky, volant, tlacitka (dost zjednodusuju).
V osobacich obvykle kazda jednotka chrli na sbernici dokolecka par ramcu (treba nejaky modul tlacitek svuj stav). Ridici jednotky, ktere to zajima to prijimaji, takze treba dvere poslouchaji a kdyz je povel "okno dolu", tak pokud muzou, stahuji okno.
Rychlost CAN-BUSu je obvykle max 500 kbps (motor) nebo ~125kbps (body). Do toho se musi vlezt vsechny zpravy, takze se samozrejme setri co to jde. Na tlacitko staci bezne treba 200-1000ms na kazdou zpravu (200 kdyz stisknu tlacitko, jinak delsi interval), aby ridic nepoznal zpozdeni. Synchronizovane pohybujici dvere moc obvykle nejsou, to bude muset odpovedet JP, muj odhad je radove 100-200ms.
realny log z Fiatu Ducato (ID||data|posledni prijem|pocet):
|0700|-| 00 1B 00 00 00 01 | 9s| 41 |
|0703|-| 00 0A | 11s| 39 |
|03C3|-| 00 10 00 00 00 00 00 00 | 10s| 79 |
|0380|-| 00 04 18 4E 00 00 0F 00 | 10s| 166 |
|03C0|-| 00 00 00 00 | 10s| 159 |
|02A0|-| 00 00 00 00 | 9s| 397 |
|0281|-| 00 00 80 31 00 00 00 00 | 31s| 383 |
|02A1|-| 00 00 00 00 00 00 00 00 | 31s| 382 |
|0286|-| 00 00 00 00 00 00 00 00 | 31s| 189 |
|0180|-| 00 00 00 00 00 00 | 10s| 158 |
|071A|-| 00 3E | 30s| 19 |
|039A|-| A0 01 01 00 00 00 00 00 | 30s| 74 |
|0683|-| 00 08 01 01 20 06 | 11s| 39 |
|0603|-| 10 02 77 6A 88 00 00 00 | 10s| 39 |
|03E0|-| 00 4E 00 00 | 10s| 78 |
|0663|-| 10 0C 00 00 00 00 00 00 | 10s| 39 |
|0643|-| 10 0C 00 00 00 00 00 00 | 10s| 39 |
|06E3|-| 01 00 00 00 02 | 9s| 39 |
|0743|-| 08 25 00 01 30 00 | 49s| 0 |
|075A|-| 08 25 00 01 30 00 | 49s| 0 |