Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE

Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
« kdy: 07. 09. 2019, 13:14:27 »
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?
« Poslední změna: 09. 09. 2019, 08:24:26 od Petr Krčmář »


alex6bbc

  • *****
  • 1 431
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #1 kdy: 07. 09. 2019, 13:54:58 »
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.


alex6bbc

  • *****
  • 1 431
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #2 kdy: 07. 09. 2019, 14:15:35 »
eh, sekl jsem se.

baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 100 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 2 baterie i s jistorou zalohy.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #3 kdy: 07. 09. 2019, 14:16:39 »
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.

Vas vypocet uplne nechapu, vzal jste v uvahu ze zakladni vlastnosti zmineneho tarifu je davat levnejsi proud 16hod z kazdych ctyriadvaceti? Tech 5×1hod jsou minimalni casove kontinualni bloky, jinak to muze byt rozsekano do kratsich casovych useku.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #4 kdy: 07. 09. 2019, 14:33:32 »
Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Kdyby se to vyplatilo, měli by takové "UPS" samotní distributoři. V distribučních uzlech, nebo na koncích. (Většinu ceny elektřiny tvoří distribuce, nikoliv její výroba). Leč, nevyplatí se to.

...

A zcela jste zapomněl, že maximální kapacita baterií je omezená dobíjecími schopnostmi UPS. Za dobíjecí obvod UPS nemůžete posadit neomezené množství baterií.


Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #5 kdy: 07. 09. 2019, 16:31:33 »
Kdyby se to vyplatilo, měli by takové "UPS" samotní distributoři.

Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #6 kdy: 07. 09. 2019, 16:39:03 »
Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....

Já si to nemyslím. Kdyby ne samotný distributor, tak například datová centra by to zavedla. Vyjednala by si distribuční sazbu pro odběr v noci (á la distribuční sazba pro veřejné osvětlelní ) a energii by akumulovali. Ani distributoři, ani výrobci zatím nepřišli s ničím, co by bylo efektivní. Nejefektivnější jsou zatím přečerpávací elektrárny s reverzními francisovými turbínami, akumulátory se absolutně nechytají.

Kit

  • *****
  • 704
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #7 kdy: 07. 09. 2019, 16:47:58 »
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 2 baterie i s jistorou zalohy.

Olověná autobaterie je asi nejhorší variantou - nejpozději do roka je po ní. Pro tyto účely se používají baterie trakční, které snáší hluboké vybíjení. Navíc potřebujeme kratší nabíjecí časy.

Mnohem vhodnější bude LiPol nebo lepší, bezpečnější a dražší LiFePO4.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #8 kdy: 07. 09. 2019, 16:50:08 »
Mnohem vhodnější bude LiPol nebo lepší, bezpečnější a dražší LiFePO4.

Jenže za UPS připojí jedině některý typ olověné - nejčastěji bezúdržbovou. Trakční je jen varianta olověné.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #9 kdy: 07. 09. 2019, 17:23:36 »
Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....

Já si to nemyslím. Kdyby ne samotný distributor, tak například datová centra by to zavedla.

Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #10 kdy: 07. 09. 2019, 17:25:46 »
Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.

:) to je stále ta samá konspirační logika. Pokud by se vyplatilo ukládat energii v akumulátorech, už by to nejen u nás, ale i ve světě někdo realizoval. Je mi líto, ale per petuum mobile jste nevynalezl.

(Nebo jste se nechtěl zeptat, ale jen utvrdit v přesvědčení..?)

RDa

  • *****
  • 2 465
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #11 kdy: 07. 09. 2019, 18:38:37 »
Ja bych to zkombinoval se solarem (den) a levnejsi proud (noc), typicky ten solarni system ma nejake baterie, protoze byva delan prave na dobijeni kdy slunce sviti (pokud se jedna o izolovany system, ne ten podvod s dotacema kde to pere rovnou do site)

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #12 kdy: 07. 09. 2019, 18:42:53 »
Ja bych to zkombinoval se solarem (den) a levnejsi proud (noc), typicky ten solarni system ma nejake baterie, protoze byva delan prave na dobijeni kdy slunce sviti (pokud se jedna o izolovany system, ne ten podvod s dotacema kde to pere rovnou do site)

Soláry i baterie mají trochu (velký) problém s kompenzací jalového výkonu, který je v síti potřeba. To značně snižuje hodnotu výroby takové elektřiny. Na běžné elektrárně se trochu přebudí generátor, a jalovina je na světě. Na soláru to moc nejde - tím značně klesá využitelnost, byť čisté kilowatthodiny vypadají slibně.

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #13 kdy: 07. 09. 2019, 18:43:25 »
Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.

:) to je stále ta samá konspirační logika. Pokud by se vyplatilo ukládat energii v akumulátorech, už by to nejen u nás, ale i ve světě někdo realizoval. Je mi líto, ale per petuum mobile jste nevynalezl.

Myslim ze se uplne nechapeme:

Ja netvrdim ze jsem prisel na neco prevratneho, jen me to napadlo a rad bych slysel nejake ZÁVAŽNÉ argumenty ze (a proc) je to pripadne blbost, nez to zacnu detailneji pocitat. je pravdepodobne ze jsem neco zasadniho prehledl.

A "ze to nikdo nepouziva" neni zadny argument, o tom ze to nekdo ma doma nemusite ani vedet a muze se to vyplatit treba prave jen u maloodberatele. Netusim co je konspiracniho na tom, ze distributori elektriny ani datacentra nejedou na maloobchodnich cenicich, vzdyt je to oboji verejna informace. Je proste mozne ze se to vyplati prave jen u maloobchodnich (nejvyssich) tarifu a nikde jinde. A mozna ani tady ne, ale to tu zatim nikdo nedokazal...

Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
« Odpověď #14 kdy: 07. 09. 2019, 18:46:51 »
Ja netvrdim ze jsem prisel na neco prevratneho, jen me to napadlo a rad bych slysel nejake ZÁVAŽNÉ argumenty ze (a proc) je to pripadne blbost, nez to zacnu detailneji pocitat. je pravdepodobne ze jsem neco zasadniho prehledl.

1. ztráty při transformaci a usměrnění na 14,7 VDC
2. balastní teplo chemické reakce při dobíjení akumulátoru
3. ztráty při zestřídání DC=>AC a transformaci
4. nemožnost regulace účinníku (resp. naprosto neefektivní)
5. cena a životnost akumulátorů

Argument jsem Vám předložil: i reverzní franciska je účinnější, než ukládání elektrochemickou cestou.