Fórum Root.cz

Hlavní témata => Hardware => Téma založeno: neregistrovany 07. 09. 2019, 13:14:27

Název: Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 07. 09. 2019, 13:14:27
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: alex6bbc 07. 09. 2019, 13:54:58
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.

Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: alex6bbc 07. 09. 2019, 14:15:35
eh, sekl jsem se.

baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 100 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 2 baterie i s jistorou zalohy.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 07. 09. 2019, 14:16:39
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.

Vas vypocet uplne nechapu, vzal jste v uvahu ze zakladni vlastnosti zmineneho tarifu je davat levnejsi proud 16hod z kazdych ctyriadvaceti? Tech 5×1hod jsou minimalni casove kontinualni bloky, jinak to muze byt rozsekano do kratsich casovych useku.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 14:33:32
Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Kdyby se to vyplatilo, měli by takové "UPS" samotní distributoři. V distribučních uzlech, nebo na koncích. (Většinu ceny elektřiny tvoří distribuce, nikoliv její výroba). Leč, nevyplatí se to.

...

A zcela jste zapomněl, že maximální kapacita baterií je omezená dobíjecími schopnostmi UPS. Za dobíjecí obvod UPS nemůžete posadit neomezené množství baterií.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 07. 09. 2019, 16:31:33
Kdyby se to vyplatilo, měli by takové "UPS" samotní distributoři.

Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 16:39:03
Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....

Já si to nemyslím. Kdyby ne samotný distributor, tak například datová centra by to zavedla. Vyjednala by si distribuční sazbu pro odběr v noci (á la distribuční sazba pro veřejné osvětlelní ) a energii by akumulovali. Ani distributoři, ani výrobci zatím nepřišli s ničím, co by bylo efektivní. Nejefektivnější jsou zatím přečerpávací elektrárny s reverzními francisovými turbínami, akumulátory se absolutně nechytají.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Kit 07. 09. 2019, 16:47:58
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 2 baterie i s jistorou zalohy.

Olověná autobaterie je asi nejhorší variantou - nejpozději do roka je po ní. Pro tyto účely se používají baterie trakční, které snáší hluboké vybíjení. Navíc potřebujeme kratší nabíjecí časy.

Mnohem vhodnější bude LiPol nebo lepší, bezpečnější a dražší LiFePO4.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 16:50:08
Mnohem vhodnější bude LiPol nebo lepší, bezpečnější a dražší LiFePO4.

Jenže za UPS připojí jedině některý typ olověné - nejčastěji bezúdržbovou. Trakční je jen varianta olověné.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 07. 09. 2019, 17:23:36
Zapominate ze jsme v regulovanem prostredi, nikoliv na volnem trhu. Distributori kazdorocne dokladaji ERU sve naklady na distribuci, a ERU je zahrne do regulovane slozky ceny elektriny na dalsi obdobi.

Je daleko jednodussi proste dolozit regulatorovi naklady nez budovat bateriove stanice....

Já si to nemyslím. Kdyby ne samotný distributor, tak například datová centra by to zavedla.

Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 17:25:46
Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.

:) to je stále ta samá konspirační logika. Pokud by se vyplatilo ukládat energii v akumulátorech, už by to nejen u nás, ale i ve světě někdo realizoval. Je mi líto, ale per petuum mobile jste nevynalezl.

(Nebo jste se nechtěl zeptat, ale jen utvrdit v přesvědčení..?)
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: RDa 07. 09. 2019, 18:38:37
Ja bych to zkombinoval se solarem (den) a levnejsi proud (noc), typicky ten solarni system ma nejake baterie, protoze byva delan prave na dobijeni kdy slunce sviti (pokud se jedna o izolovany system, ne ten podvod s dotacema kde to pere rovnou do site)
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 18:42:53
Ja bych to zkombinoval se solarem (den) a levnejsi proud (noc), typicky ten solarni system ma nejake baterie, protoze byva delan prave na dobijeni kdy slunce sviti (pokud se jedna o izolovany system, ne ten podvod s dotacema kde to pere rovnou do site)

Soláry i baterie mají trochu (velký) problém s kompenzací jalového výkonu, který je v síti potřeba. To značně snižuje hodnotu výroby takové elektřiny. Na běžné elektrárně se trochu přebudí generátor, a jalovina je na světě. Na soláru to moc nejde - tím značně klesá využitelnost, byť čisté kilowatthodiny vypadají slibně.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 07. 09. 2019, 18:43:25
Datova centra maji s distributory sjednany velkoobchodni ceny, proto se jim to nevyplati. Ja mluvim o standardnich cenikovych maoobchodnich cenach.

:) to je stále ta samá konspirační logika. Pokud by se vyplatilo ukládat energii v akumulátorech, už by to nejen u nás, ale i ve světě někdo realizoval. Je mi líto, ale per petuum mobile jste nevynalezl.

Myslim ze se uplne nechapeme:

Ja netvrdim ze jsem prisel na neco prevratneho, jen me to napadlo a rad bych slysel nejake ZÁVAŽNÉ argumenty ze (a proc) je to pripadne blbost, nez to zacnu detailneji pocitat. je pravdepodobne ze jsem neco zasadniho prehledl.

A "ze to nikdo nepouziva" neni zadny argument, o tom ze to nekdo ma doma nemusite ani vedet a muze se to vyplatit treba prave jen u maloodberatele. Netusim co je konspiracniho na tom, ze distributori elektriny ani datacentra nejedou na maloobchodnich cenicich, vzdyt je to oboji verejna informace. Je proste mozne ze se to vyplati prave jen u maloobchodnich (nejvyssich) tarifu a nikde jinde. A mozna ani tady ne, ale to tu zatim nikdo nedokazal...
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 18:46:51
Ja netvrdim ze jsem prisel na neco prevratneho, jen me to napadlo a rad bych slysel nejake ZÁVAŽNÉ argumenty ze (a proc) je to pripadne blbost, nez to zacnu detailneji pocitat. je pravdepodobne ze jsem neco zasadniho prehledl.

1. ztráty při transformaci a usměrnění na 14,7 VDC
2. balastní teplo chemické reakce při dobíjení akumulátoru
3. ztráty při zestřídání DC=>AC a transformaci
4. nemožnost regulace účinníku (resp. naprosto neefektivní)
5. cena a životnost akumulátorů

Argument jsem Vám předložil: i reverzní franciska je účinnější, než ukládání elektrochemickou cestou.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: alex6bbc 07. 09. 2019, 19:07:35
neexistuje nejaky zpusob jak pouzit baterie, ale nemuset generovat ~220V ?
neexistuji napajeni desek, ktere z baterie primo vyrobi +12 V, + 5 V a dalsi napeti co jsou treba na zakladnich deskach.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 07. 09. 2019, 21:01:21
neexistuje nejaky zpusob jak pouzit baterie, ale nemuset generovat ~220V ?
neexistuji napajeni desek, ktere z baterie primo vyrobi +12 V, + 5 V a dalsi napeti co jsou treba na zakladnich deskach.

Některé prvky - switche, routery, ..., mají vstup 48 VDC a v datacentrech bývají větve jak 230 VAC, tak 48 VDC.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: František Ryšánek 07. 09. 2019, 21:59:11
Jestli se to vyplatí, to asi nespočítám... ale k technické stránce věci:

Je zajímavé, že má UPSka vstup na externí baterii - to se často nevidí. V této souvislosti by mě zajímalo, jestli má měniče uvnitř tepelně stavěné na trvalý provoz (vs. na 10 minut jednou za půl roku).
Pokud byste vzal normální UPSku a připojil k ní velkou baterku (vyvedl si kabely ven), tak riskujete, že pokud ji zatížíte na vyšší desítky procent po neomezenou dobu, může zahořet :-) Dost UPSek nemá ani ventilátor, některé mají,
některé mají na ventilátor "přípravu".

Jak psal pan Šilhavý, že UPSka nebude mít stavěný nabíjecí obvod na velkou baterku...
Ono nejde o to, že by velká baterka "z nabíječky žrala víc a tím ji přetížila" - baterka si prostě vezme, kolik proudu jí nabíječka pošle. Osobně spíš vnímám jako problém "střídu nabíjecího cyklu" = aby nabíjecí část UPS svým proudem stíhala v cyklu s časovou střídou 66% doplnit do baterie energii, kterou si zátěž=rack vysosá v době mimo nízký tarif.

Dimenzovat v takhle krutém cyklickém provozu baterku přesně na potřebnou kapacitu, to mi přijde krátkozraké. I kdybyste uvažoval jeden cyklus s 8h "zálohou" denně, tzn. počítal byste 8 hodin provozu. Ona kapacita baterek se udává od abs.maxima do abs.minima (práh pro odpojení ochranou proti nadměrnému vybití) což je obecně dost optimistický údaj - jednak kapacita stárnutím baterky ubývá, druhak 100% hluboký cyklus nedělá dobře ani trakčním olověným baterkám (ani autobaterkám).

Pokud by mi šlo o životnost baterií (a účinnost cyklu), asi bych koukal po nějakém Lithiu a využíval bych z něj naschvál tak 20% kapacity :-/ tzn. sehnat nabíječ, kde půjde nastavit cílové nabíjecí napětí podle sebe (= snížit oproti maximu). Tuším se tu už několikrát probírala teorie, jaké napětí a hloubka cyklu dělá LiIonkám dobře...

Ať už lithium nebo olovo, spíš než po počítačových UPS bych možná koukal po "staničních nabíječích". Z místních výrobců Axima, NES, BKE. Z tohoto hardwaru se totiž staví velké bateriové zdroje v datacentrech a původně v tlf. ústřednách.

Přemejšlím, jak moc je problém zrovna s účinníkem. Pokud v tom racku většinu odběru tvoří počítačové zdroje s aktivním PFC, tak by ta zátěž měla mít účinník jako fík. K tomu střídač s čistým sínusem a ta sínusová 230V pornografie bude dokonalá.
Ale jak správně říkáte, ten správný punk je napájet počítač rovnou stejnosměrem. Přesněji řečeno, 48V je spíš nostalgické retro - ale třeba 12V hladina je naopak ten správný zelený grass-roots radikalismus. Až na to, že silnější nabíječe (vyšší stovky W a výš) začínají tuším na 24V. Protože na 12V ty dráty a ztráty vycházejí tlusté.

Opačný extrém je stejnosměr mezi 100 a 220 V. Toto je k vidění třeba v energetice, v trafačkách/rozvodnách.
Chce to speciální variantu jističů a problém je, že tohle napětí když kopne, tak nepustí. (U střídaviny je přece jenom aspoň nějaká šance.) I dobrá zpráva by se našla: přestože to výrobci ATX zdrojů přiznávají spíš vzácně, realita je taková, že snad každý zdroj s aktivním PFC a full-range AC vstupem (100-240V) reálně pojede i na stejnosměr v rozsahu cca 100-350V.

Dají se koupit ATX napájecí zdroje standardního formátu PS/2 se vstupem 24 nebo 48 V ss. (I v některých dalších divnějších formátech.) Není to levná sranda - řádově v tisících Kč. Pokud máte nějaký 1U nebo 2U server tak do něj asi "svůj" stejnosměrný zdroj neseženete - ale do nějaké skládačky s PS/2 zdrojem poměrně snadno.

Do úsporného počítače by patrně stačilo PicoPSU. To je malá destička s ATX konektorem, která pustí 12V skrz, a dovyrobí větve +5V a +3.3V (se skromnou zatížitelností). Dělá se tuším i varianta se širším rozsahem vstupu, cca do 24V = musí snižovat i na 12 V.

Pustit si do počítače přímo bateriové napětí "12V" (reálně v rozsahu 10-14.5 V) teoreticky může zafungovat.
Přímo z 12V dneska na motherboardu už žádná logika neběží, jenom snižující point-of-load měniče pro různé bloky - a tyhle měniče mívají širší rozsah vstupu. Problém by mohl nastat, pokud by deska obsahovala nějakou přepěťovou ochranu (zenerku / transil) třeba na 13 Voltech - opět by patrně unikl dým. Nebo pokud by si BIOS hlídal napětí softwarově podle health monitoru (mimo meze by nemusel projít POSTem.) A třeba PicoPSU obsahuje tuším elektronický hlídač s poměrně úzkým rozmezím - technicky možná i zbytečně, ale baterka se do toho rozmezí nevejde. A pak je tu obecný problém, že kdyby baterka ztratila kapacitu, a nabíječka by nebyla regulací řádně oříznuta někde na 14.5 V, mohlo by dojít i na skutečně smrtelné přepětí (cokoli nad 15 V je nejspíš na druhém břehu). Jo a možná bych se trochu bál o 3.5" disky - tam sice taky 12V větev napájí jenom pohon motoru, logiku těžko, ale neznám podrobnosti a byl bych opatrný.

A pak společná zem v objektu a vedení té 12V siloviny na vzdálenost kratší než nulovou = úbytky na vedení (i zemním) při těch proudech apod. Mimochodem - i bezpečný malý stejnosměr je třeba jistit (http://support.fccps.cz/industry/ss_napajeni/ss_napajeni.html#jisteni), nejlíp selektivně per spotřebič. Protože to sice nekope, ale baterka do zkratu snadno taví izolaci na drátech...
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Naroota 08. 09. 2019, 09:23:19
300W není nic hrozného.
Myslím, že v celkových nákladech to pro firmu nemůže být nějaká výrazná zátěž, aby se vyplatilo dělat nějaké "pochybné experimenty" s akumulátory.
Kolik vás bude stát, když to celé padne jen proto, že akumulátory nevydržely ?
Někdy je lepší koupit nové servery s menší spotřebou a použít virtualizaci.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 08. 09. 2019, 10:26:17
300W není nic hrozného.
Myslím, že v celkových nákladech to pro firmu nemůže být nějaká výrazná zátěž, aby se vyplatilo dělat nějaké "pochybné experimenty" s akumulátory.
Kolik vás bude stát, když to celé padne jen proto, že akumulátory nevydržely ?
Někdy je lepší koupit nové servery s menší spotřebou a použít virtualizaci.

Ja nerikam ze chceme setrit za kazdou cenu, clovek proste jen cas od casu premysli kde by se dalo usetrit, a v ramci toho me to napadlo..
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Jose D 08. 09. 2019, 13:04:34
Ja nerikam ze chceme setrit za kazdou cenu, clovek proste jen cas od casu premysli kde by se dalo usetrit, a v ramci toho me to napadlo..

Asi bych si změřil kolik energie sežere UPS na nabití baterie z 50% na 100%, a jak dlouho je z téhle půlky kapacity schopná ta vaše fidlátka napájet. Z ceny elektřiny ti vyjde overhead UPS na cyklus.

Pak bych vzdal cenu baterie a spočítal amortizaci na cyklus při životnosti, řekněme, rok, plus cenu UPS, s životností, řekněme 5 let.

No, a pak vem rozdíl mezi NT a VT a koukni se, jestli se to vyplatí..

IMO to vycházet nebude. Ale změřit je lepší, než si něco myslet.
Název: Re:Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
Přispěvatel: Pavel Rauš 10. 09. 2019, 07:35:11
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

A vy tam máte opravdu oddělený elektroměr ( a přívod ) pro ta zařízení s levnějším proudem ? Standardní zapojení v domácnosti je, že je jeden elektroměr co měří 2 sazby a ty určuje pouze signál od distributora. Na základě tohoto signálu se pak spouští stykačem ten okruh pro zařízení typu boiler apod. Nicméně v době kdy je zapnutý ten "levný" proud, tak je v celé domácnosti a nikoliv jen na těch běžících zařízeních. Tak si možná ověřte jak to máte zapojené, pokud mám pravdu, tak Váš rack běží 16hodin za levno a 8 za draho ...
Název: Re:Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 11. 09. 2019, 11:57:27
pokud mám pravdu, tak Váš rack běží 16hodin za levno a 8 za draho ...

Ale jiste, vsak jsem psal ze mi jde o tech drahych 8 hodin denne....
Název: Re:Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 11. 09. 2019, 12:16:13
Ale jiste, vsak jsem psal ze mi jde o tech drahych 8 hodin denne....

Prosímvás, zapojte hlavu a počítejte.

Spotřebujete 300 W.
Za 16 hodin spotřebujete 4,8 kWh denně v nízkém tarifu.
Za 8 hodin spotřebujete 2,4 kWh denně ve vysokém tarifu.

Rozdíl mezi tarifem NT a VT je 0,32 Kč za kWh. (V sazbě D35d).

Takže se zde bavíme o úspoře 2,4 kWh × 0,32 Kč = 0,77 Kč denně.

Kdybyste měl UPS úplně zadarmo, jste schopný za rok ušetřit 281 Kč.

Opravdu myslíte Váš dotaz stále vážně?
Název: Re:Provoz racku s UPS na sníženou sazbu PRE
Přispěvatel: Krovax 12. 09. 2019, 19:30:42
Na to je nejlepší použít ATS, přepíná mezi dvěma větvemi.
Používáme to na přepínání mezi dvěmi UPS.
Ale stejně dobře to jde strčit před UPS a nastavit dva 230V vstupy. Třeba diesel a bez dieselu.

EATON ATS16N

https://powerquality.eaton.com/czech/products-services/power-distribution/cz-ats30-ats16.asp

Má i management.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Jiří Havel 13. 09. 2019, 16:51:30
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.
Není nejhorší varianta spíš 5x1h s minimálními pauzami a pak dlouho nic? Takže ta baterie musí v nejhorším případě zvládnout 19h*300W.
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: neregistrovany 14. 09. 2019, 15:03:07
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.
Není nejhorší varianta spíš 5x1h s minimálními pauzami a pak dlouho nic? Takže ta baterie musí v nejhorším případě zvládnout 19h*300W.

Celkovy cas zlevnene sazby je 16h (z kazdych 24), tech 5×1h se tyka minimalniho poctu a delky useku kdy bude kontinualne pouzita zvyhodnena sazba, neco jako ze celych tech 16h nebude rozsekano do malych casovych useku a zapnuto kdykoliv bude PRE citit ze ma na linkach rezervy.  Proc to je nevim, mozna kvuli akumulackam...
Název: Re:Provoz RACKu s UPS na snizenou sazbu PRE
Přispěvatel: Jiří Havel 14. 09. 2019, 15:46:53
Mame v kanclu boiler + elektricke topeni a historicky sazbu D35d od PRE. Cely RACK s IT vecmi zere nonstop cca 300W. UPS (2200kVA) ma masivni vyvod na externi baterii (uvnitr jsou jen dve male). Napadlo me poridit nejakou vetsi externi baterii a usetrit za eletrinu tim, ze UPS napojime na vetev se zlevnenou sazbou garantovanou 16 hodin denne, mimo tento cas by cely RACK bezel z baterky.

Prvni otazka je zda se to vubec vyplati s ohledem na zivotnost baterek. Dalsi otazka je jak pripadne spocitat kapacitu pridavne baterky protoze PRE u tohoto tarifu negarantuje rozlozeni "mezer" v case behem dne. Jedine co garantuje je minimalne 5 zapnuti denne o delce minimalne 1 hodina.

Pripadne jsem koukal ze tento tarif uz nenabizeji a misto neho nabizeji jiny co bezi 20 hod. denne, ale pocitam ze bude mene vyhodny.

Mate nekdo s necim takovym zkusenosti?

pocitejte s nejhorsi variantou, 5x denne po 1 hodine tj. mezera mezi intervaly je 4 hodiny.
takze potrebujete baterii,, ktera vydrzi 4 hodky zasobovat 300W tj. 1200 Wh.
baterie jsou vetsinou 12 V, tj. 1200 Wh / 12 V = 1000 Ah.
autobaterie ma asi 80 Ah, takze odhaduju 10 baterii.
Není nejhorší varianta spíš 5x1h s minimálními pauzami a pak dlouho nic? Takže ta baterie musí v nejhorším případě zvládnout 19h*300W.

Celkovy cas zlevnene sazby je 16h (z kazdych 24), tech 5×1h se tyka minimalniho poctu a delky useku kdy bude kontinualne pouzita zvyhodnena sazba, neco jako ze celych tech 16h nebude rozsekano do malych casovych useku a zapnuto kdykoliv bude PRE citit ze ma na linkach rezervy.  Proc to je nevim, mozna kvuli akumulackam...
Jo, těch 16h jsem přehlídl. Ale i tak ta maximální možná mezera nebudou 4h ale bude se blížit osmi.