Treba jsou mista kde to staci. U nas ne ... i juniorni programator snadno prijde do kontaktu se zakaznikem.
Tak to je právě něco špatně, v normální firmě junior programátor není zodpovědný za komunikaci se zákazníkem.
Ale beru to pro firmy, kde tedy jak jsi psal "většina ani nemluví česky". No tak pokud je to vyloženě eng firma s pobočkou v čr se svými lidmi, tak je logické, že chcou někoho, kdo mluví jeich jazykem. Ale stěžovat si na to, že >programátor< nemá perfektní slovní projev v angličtině je náznak toho, že je na čase z takového pohovoru odejít.
Pro mě tedy určitě, protože nejsem schopen těm zákazníkům vysvětlovat základy ani česky. N-a-s-e-r-u se a narovinu řeknu, ať si nastudujou aspoň základy používání psacího stroje, kalkulačky, pak pětiletý kurz základů na počítači a můžeme to zkusit znova....
A zadruhé s těmi základy se s kolegou programátorem domluvím i tou "špatnou" angličtinou.. šlo mi jen o to vynucování nějakých zbytečných naprosto nesouvisejících rozhovorů v cizím jazyce.
Programátor (pokud není oneman osvč) prostě není od toho, aby jakkoli samostatně jednal s koncovým zákazníkem.
To je prostě šílenost dneska.. firmy hledají nejlépe fullstack developera, který spravuje servery, naprogramuje nasadí aplikace pro všechny platformy nejméně v 10 jazycích, navrhne design, nakódí frontend, vykomunikuje to v angličtině a azbuce s koncákem...
a jako odměnu s nadšením přijme jabko, hrušku, sračkoidní kafe z ultímátního kávovaru jedovaté kapsle a průkazku na místa, kde nikdy nikdo normální nebyl a ani nebude no a samozřejmě se rtaduje z každého teambuildingu... na který stejně nikdo nechce jezdit, protože je mi úplně jedno, že kluci ze třetího patra jedou chlastat na hory - jelikož mám po práci nějaké svoje plány... No prostě lol. Jám už bych bez 100% homeoffice šel raděj na pracák jak slyším ty hr specialisty zvracet ovečkám drobky...