reklama

Jak na problémy se spaním u programátorů?

PetrM

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #45 kdy: 16. 10. 2018, 10:37:48 »
No tak za sebe:
- odpoledne žádnej kofein
- ložnice vymalovaná levandulovým odstínem
- žádný teplý odstíny LEDek v ložnici
- od doby, kdy ten zaj...ný zm.d starosta nechal namontovat zku...ný LED osvětlení i předokenní žaluzie
- před spaním půlhodiny na zahradě
- sprcha
- redshift
- rádio před usnutím
- sex u chlapa vyplavuje prolaktin, ten utlumuje. Takže ...

reklama


MasoxCZ

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #46 kdy: 16. 10. 2018, 15:33:35 »
No tak za sebe:
- odpoledne žádnej kofein
- ložnice vymalovaná levandulovým odstínem
- žádný teplý odstíny LEDek v ložnici
- od doby, kdy ten zaj...ný zm.d starosta nechal namontovat zku...ný LED osvětlení i předokenní žaluzie
- před spaním půlhodiny na zahradě
- sprcha
- redshift
- rádio před usnutím
- sex u chlapa vyplavuje prolaktin, ten utlumuje. Takže ...

To máš koukám každej večer celkem hoňku...

b

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #47 kdy: 24. 10. 2018, 21:41:12 »
Tady ta pani na videu rika zajimave veci ohledne spanku

https://technet.idnes.cz/stridani-casu-0dz-/veda.aspx?c=A181023_115711_veda_mla

V podstate rika, ze clovek ma jakesi vnitrni hodiny, ktere trvaji priblizne 24 hodin. U vetsiny lidi jsou vsak delsi, mezi 24-25 hodinami. A clovek potrebuje ranni svetlo, ktere ty hodiny vzdycky spravne nastavi, protoze jinak by clovek chodil spat pozdeji a pozdeji. Pokud jsem to spravne pochopil.

No a pokud to teda takto je, tak potom se da rict, ze idealni doba (od - do) spanku je absolutne dana, a v tom pripade na zaklade toho se da i rict, ze i mezi 22-3 hodinou se regeneruje ten mozek, a nebude to takove scifi. Kazdopadne je to zajimave a chtelo by to trochu blize prozkoumat.

Jude

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #48 kdy: 24. 10. 2018, 21:53:58 »
Chlast

xaz

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #49 kdy: 24. 10. 2018, 22:41:09 »
v praci: naplno makat
po praci: cvicit, trtkat, chlastat
potom nie su so spanim problemy  8)

reklama


Luzir

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #50 kdy: 24. 10. 2018, 23:45:30 »

andrej


Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #52 kdy: 26. 10. 2018, 08:12:07 »
Já mám/měl taky problém s usínáním. Pomohla mi úprava režimu.

Po práci trochu intenzivněji cvičit (posilovna, běh). Po tom x hodinovém sezení u kompu to tělu bodne.
Hodinu před spánkem koukám na seriály/pařím hry - tzn. úplně vypnu.
Hoňka/sex - asi je to individuální, ale mě to utlumí a při usínání na nic nemyslím.

Po tom cvičení už na těle krásně cítím, že je unavené a je třeba jít spát. Jak lehnu do postele tak usnu hned, max. do pár minut.
Pozor, těsně před spaním necvičit. To organismus napumpuje a neusneš ani za nic.

Jinak chodím spát mezi 19-21 a vstávám ve 4. Taky to pro mě bylo ještě pár let zpět nepředstavitelné, dělalo mi problém vstát i v 7h :).  Pár týdnů mi trvalo, než jsem si na to zvykl. Teď už bych to ale neměnil. Cítím se o dost lépe.

Když si režim naruším, tak se problémy vrací.

xxx

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #53 kdy: 26. 10. 2018, 08:58:10 »
S nespavostou mam bohate skusenosti. Tak 3-4x do roka tomu prepadnem. Problem je, ked clovek padne do bludneho kruhu: malo spanku - cely den ako zombik - mizerny vykon - stres - malo spanku.

Uvolnujuci kupel, relaxacny caj, teple mlieko s medom a podobne veci mi zaberaju len pri velmi lahkej forme nespavosti. U mna sa bavime napr. o cykloch, ked za 4 dni spim DOKOPY 8-10 hodin.


Zabera mi:
1. Melatonin. Niekto tu uviedol, ze je to sr*cka. Mne osobne sa osvedcil. Po par dnoch sa mi upravi spanokovy cyklus a uz idem normalne.
2. Fyzicka aktivita. Okrem unavy zvysi odolnost voci stresu. Top je plavanie ale ako zalohu mam stacionarny bicykel (klasicky vesiak na pradlo) a ked zacina ist spanok dolu vodou, oprasim ho.

Zacinam aspon 1-2 dni melatoninom, lebo ked som vyflusnuty a nevyspaty, tak dlhsie slapnie na stacionari nedam. To je mucenie.

Dlhodoby zaklad je mat upratany osobny zivot, aby mal clovek stabilne zazemie.

CoffeeMan

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #54 kdy: 26. 10. 2018, 09:59:33 »
Co já už jsem se toho navyzkoušel. Pak jsem nafasoval Trazodon (Trittico) a jsem s tím spokojený. Když mám jít chrápat, tak to do sebe prostě kopnu a sere bílý tesák.

Cuco

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #55 kdy: 26. 10. 2018, 10:07:51 »
Brýle s filtrem modrého světla. Delají zázraky.

CoffeeMan

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #56 kdy: 26. 10. 2018, 10:21:34 »
No tak za sebe:
- odpoledne žádnej kofein
- ložnice vymalovaná levandulovým odstínem
- žádný teplý odstíny LEDek v ložnici
- od doby, kdy ten zaj...ný zm.d starosta nechal namontovat zku...ný LED osvětlení i předokenní žaluzie
- před spaním půlhodiny na zahradě
- sprcha
- redshift
- rádio před usnutím
- sex u chlapa vyplavuje prolaktin, ten utlumuje. Takže ...

To máš koukám každej večer celkem hoňku...

To jste neviděl Vlka z Wallstreet, jak mu tam radil, že si ho musí honit dvakrát denně?  :D

matko

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #57 kdy: 26. 10. 2018, 10:24:56 »
proste se před spaním zhul  :o

CoffeeMan

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #58 kdy: 26. 10. 2018, 10:33:01 »
proste se před spaním zhul  :o

To není moc dobrý nápad z dlouhodobého hlediska. Navíc se to špatně dávkuje.

Cent2x

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #59 kdy: 26. 10. 2018, 11:42:06 »
Ahoj,

Na každého působí něco jiného. Kluci co píšou negativní zkušenosti o melatoninu asi neužívali čistý melatonin, který se dal donedávna koupit jenom v zahraničí, jako třeba v Polsku a nebo na Slovensku, ale místo toho dostávali jedinou u nás dostupnou variantu a to byl lék s kombinací melatoninu a antidepresiva. Melatonin je látka tělu vlastní, takže nemá vedlejší účinky, maximálně ti nepomůže. Pokud má někdo obavy z melatoninu, může zkusit Tryptofan, je to aminokyselina, ze které potom může v těle vznikat melatonin, ale mechanismus neznám.

Mám IBD, takže je pro mě melatonin nezbytnost :o) I když můžu vnitřně přemítat nad tím, jestli se stejně nejedná jenom o předražené placebo.

Pokud zvládneš dodržovat trvalo přísnou spánkovou hygienu bude se ti spát líp. Stačí si přečíst návody od dalších účastníků diskuse.

Antidepresiva jsou krátkodobé řešení. Časem to má víc a víc vedlejších účinků.

Myšlenková zátěž asi většinou vede k problémům se spaním. Fyzická aktivita pomáhá.

Hodně štěstí :o)

 

reklama