reklama

Jak na problémy se spaním u programátorů?

b

Jak na problémy se spaním u programátorů?
« kdy: 12. 10. 2018, 14:21:16 »
Ahoj,

mam poslednich par let problem zmenit svuj rezim. At delam co delam, nemuzu usnout pred pulnoci a v praci jsem casto nevyspany. Blbe na tom je, ze kdyz jedu treba na sluzebku a musim vstavat brzo rano, tak tentyz den proste stejne nejsem schopny usnout driv, ikdyz jsem unaveny. A co je na tom nejhorsi, tak se to zhorsuje se stresem: na sluzebce jsem pres den unaveny a to mi zvysi stres, a pak se mi o to hure usina a spi. Den za dnem se to dokaze na sluzebce kumulovat a potom me to uplne pres den vyradi z provozu.

Nezazili jste to uz?
« Poslední změna: 12. 10. 2018, 15:57:02 od Petr Krčmář »

reklama


Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #1 kdy: 12. 10. 2018, 14:31:17 »
To znam, ale reseni bohuzel ne. A nejhorsi jsou ty sny. Vrchol byl, kdyz se me zdal sen v assembleru. Chapete to, a assembleru?! V ASM jsem napsal asi 1% kodu v zivote a tohle byla narocna specialita, kde to jinak neslo. A co je nejhorsi, ten kod ze sna fungoval a funguje dodnes.
PS: alkohol na dobrou noc nefunguje.

cvok

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #2 kdy: 12. 10. 2018, 14:35:45 »
Mel jsem podobny problem. Cviceni/kardio alespon 3x tydne + vitamin D3, spim jak miminko.

b

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #3 kdy: 12. 10. 2018, 14:36:26 »
To znam, ale reseni bohuzel ne. A nejhorsi jsou ty sny. Vrchol byl, kdyz se me zdal sen v assembleru. Chapete to, a assembleru?! V ASM jsem napsal asi 1% kodu v zivote a tohle byla narocna specialita, kde to jinak neslo. A co je nejhorsi, ten kod ze sna fungoval a funguje dodnes.
PS: alkohol na dobrou noc nefunguje.

Jo, to uz jsem taky zazil, ze se zda o praci. To je nejvetsi hnus a je to myslim si znak velkeho stresu a prepracovanosti. Nekouris nahodou?

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #4 kdy: 12. 10. 2018, 14:37:37 »
Nekourim. Proc?

reklama


b

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #5 kdy: 12. 10. 2018, 14:43:20 »
Nekourim. Proc?

Jen tak, nikotin je stimulant a muze branit ve spanku.

me vakérav

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #6 kdy: 12. 10. 2018, 15:26:06 »
Zažil jsem to. Řešením je NEPRACOVAT VEČER. Vůbec. Ani nebýt u počítače. Ideálně ani u mobilu! A když už něco, tak nějakou činnost, která s prací nesouvisí a děláš ji jen večer. (Já např. na mobilu před spaním sjíždím fóra, na která chodím jen před spaním a jindy vůbec).

Občas se i tak stane, že začnu přemýšlet nad nějakým problémem blbě večer, čumím ve tmě do stropu a skutečně něco vymyslím. A teď co:

1) Můžu to hned udělat, ale tím strávím tak hodinu, plus další minimálně hodinu, než se zase dostanu do klidového stavu
2) Můžu nad tím mávnout rukou, ale to nejde (mozek to minimálně nechce zapomenout)

Většinou to tedy udělám tak, že si dané řešení zapíšu, ale NEUDĚLÁM ho. Ulevím mozku (můžeš zapomenout), ale nebudu se tím rozptylovat víc než je nutné.

Jinak dlouhodobě pomůže změna životního stylu. Moje největší „pomoc“ byla pořídit si rodinu. Teď klidně usnu i v 9 večer.

lobo

Re:Jak na problemy se spanim u programatoru?
« Odpověď #7 kdy: 12. 10. 2018, 16:08:06 »
....

Jinak dlouhodobě pomůže změna životního stylu. Moje největší „pomoc“ byla pořídit si rodinu. Teď klidně usnu i v 9 večer.

2 deti a mas po spankovych problemoch.. 3x do tyzdna zaspis s nimi o 9 ked ich odkladas spat a ani nevies ako

Tomáš Roll

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #8 kdy: 12. 10. 2018, 16:20:15 »
Přinutit se pravidelné vstávat brzo ráno, aby pak večer odpadnul.

V.

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #9 kdy: 12. 10. 2018, 19:29:36 »
Změnit rytmus večer tak, abys měl klidněji, mozkově nenáročnou činnost, četbu, starat se o domácí zvěř, sledovat chvíli hvězdy třeba.
Zpomalit rytmus, metabolismus, studená sprcha, teplé mlíko, houpání v houpacím křesle třeba. Něco co uklimbá.
Mít klidnou hlavu, neřešit závažné otázky hodinu před usnutím, nehádat se, nehonit. Co udělám jednou v fofru budu zpravidla ještě 2x později předělávat = tak proč spěchat.

Pan d

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #10 kdy: 12. 10. 2018, 19:34:57 »
Ahoj. Je mi pres 30, jsem programator a se spankem jsem mel velke problemy. Tedy se spankem ... v minule praci jsem jel cca mesic v kuse 16tky, byl pod enormnim stresem (mel jsem k praci jeste projekt bokem). Vyustilo to v depresi, ktera se projevuje treba i spatnym spanim. Muj rekord byl 14 dni s +-3 hodinami spanku denne. Z mozku jsem mel sulc a v praci to bylo hrozny, pridaly se dalsi potize. Po te co mne zacaly napadat myslenky na sebevrazdu a vubec se mi to nezdalo tenkrat jako spatny napad, mne manzelka donutila zajit k doktoru. Kdyz mne doktor videl, hned jsem dostal antidepresiva. Rekl jsem si, ze to se prece musi zvladnout i bez nich a zacal jsem pravidelne meditovat, zbavovat se veci co mne stresovaly (projekt bokem jsem ukoncil) a vic myslet na 'vnitrni ja'. Dale jsem zacal chodit na psychoterapie a pravidelne (3,4x tydne) cvicit. Trvalo par mesicu se dat do pouzitelneho stavu a pak asi rok a kus nez se veci vratily do stavu pred depresi, ale diky bohu za to. Beru to cele jako velmi uzitecnou zivotni zkusenost a kdykoliv mam tendenci se prepinat, hezky se mentalne touto vzpominkou klepu pres prsty.

Pokud se ti spatne usina, byva to zpusobeno uzkosti (deprese se projevuje buzenim se po usnuti). Doporucuji autogeni trening ktery pomuze spouste lidi a precist si "Beating Insomnia" od Tima Cantophera. Dale mit hodinu pred spanim bez jakekoliv PC, TV a mobilu a venovat se sobe (cteni nenarocne literatury je fain).

borec

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #11 kdy: 12. 10. 2018, 19:38:38 »
2 roky prace 12h denne bez penez. top that.

MasoxCZ

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #12 kdy: 12. 10. 2018, 21:26:04 »
Mě funguje následující (věk lehce přes 40, 2 trpajzlíci):
Ve fázi kdy nemůžeš večer usnout, si v pátek večer pust nějakou hru nebo dilmy, u kterejch vydržíš do druhýho dne, a celou sobotu fyzicky makej, třeba si vem pytel a jdi do nejbližšího parku sbírat PETky, nosit starejm lidem nákupy, nebo někomu přes katr přeházej zahradu a odvez bordel na skládku. Vydrž vzhůru aspoň do  osmi, pak se umej, a padneš jak podťatej. Neutop se ve vaně.

Další den můžeš na počítači nastavit už TRVALE noční režim displeje (potlačení modré složky). Omezit kafe, poslední po obědě, pak už jen bylinkovej čaj nebo vodu. BTW pravidelný stravování bez přežírání odpadem hodně pomůže. Každý odpoledne po návratu domů aspoň hodinku fyzický práce kolem baráku, i kdybys měl přehazovat hlínu lopatou tam a zpátky nebo nosit kus obrubníku po zahradě. Funguje i každej den uklidit jednu místnost a umejt jeden hajzl; díky tomu nemusíš dělat uklízecí víkendy. Každej večer pumprdlíky donutit udělat úkoly a pak vykoupat (klidně bez mejdla jen vodou), a pak jim přečíst cca 20min pohádku.
Budeš rád, když se pak zvládneš osprchovat a neusnout pod tekoucí vodou; když si stihneš aktivovat i sleep as android a pustit praskání ohně, příboj, nebo zpěv velryb, budeš chrnět jako špalek a ráno vesele z hladu vyskočíš v půl šestý, uděláš jim snídani a sváču, a čiperně vyrazíš do procesu.

MasoxCZ

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #13 kdy: 12. 10. 2018, 21:29:33 »
P.S. jibak doporučuju spát nahej, je to lepší na udržení schopnoati termoregulace. Termostat na noc na 16, max 18, na den max 21. Pokud nemrzne, nech otevřenou aspoň ventilačku, a pokud dokážeš spát bez deky, blahopřeju. Jinak deku co nejtenčí, a dávej si ji napříč, ať máš odkrytý nohy a ramena. Pokud ti bude zima, vem si tenký fusekle spíš než aby se zahrabal pod peřinu.

moje jméno je rezervované

Re:Jak na problémy se spaním u programátorů?
« Odpověď #14 kdy: 12. 10. 2018, 23:01:53 »
Dostal jsem se do vedoucí pozice v reklamce. Spánková deprivace, hodně stresu, po půlroce epileptický záchvat. Po dalším půlroce jsem toho nechal. Nepřepínám se, spím pravidelně, snažím se nestresovat (moc), změnil jsem práci, jsem optimista. Epilepsie mi zůstala, už jsem měl asi 10 záchvatů (tak to vychází 1 na rok). Změna je těžká. A trvá to dlouho. Musel jsem si správně stanovit priority co je v životě důležité. Práce to není. A musel jsem zpomalit. Pomalu pracovat, pomalu chodit, pomalu jíst ... Doporučuji vzít si někoho na pomoc. I když se to zdá jako banalita, tak je to skutečně těžký problém. Změňte práci. Teď je vhodná doba. Dělám osvětu mezi lidmi, kam přijdu, tam to vykládám, někoho to opravdu šokuje a uvažuje o změně života. Jirka

 

reklama