Old C++ VS C++11, 14, 17

Re:Old C++ VS C++11, 14, 17
« Odpověď #30 kdy: 04. 09. 2018, 22:29:24 »
To s tou reflexí mne mne uhodilo do mých starých oků, určitě si to pak můžu dohledat (na isocpp už jsem se nedíval fakt hodně dlooooouho), ale teď by mi stačil rychlý nástřel: navrhuje/plánuje/... se reflexe v c++?

Plánuje se, compile-time reflexe byla jako možnost plánovaná už pro C++17, tak snad v C++20 bude, i když pořád tam je vedena jen jako „possibly“. Run-time reflexe je spíš na wishlistu, nějaké návrhy jsou (třeba operator $), ale konkrétní revize standardu, kam by to chtěli dát, zatím nepadla.

Aha, OK, díky za hint.


ava

Re:Old C++ VS C++11, 14, 17
« Odpověď #31 kdy: 04. 09. 2018, 22:41:45 »
Este k povodnej otazke - roky som pouzival stare C++ - ale hlavne s MFC, std skoro vobec. Potom som presiel na C# a teraz trochu C++11/14/17. Co sa tyka jazyka (ale aj std), robi sa s tym samozrejme lepsie a to ani nepouzivam a nepoznam vsetky vylepsienia.
Stale som fanusik C++, ale bohuzial robi sa s tym stale horsie ako v C#, hlavne koli std kde nie je ani poriadna podpora pre stringy. Taktiez iteratory sa krkolomne pouzivaju, mozno sa to zlepsi prichodom ranges. V dnesnej dobe je dost hadicap ze std nema vstavanu podporu pre unicode stringy, aj ked chapem ze by to znacne zvacsilo kniznicu, ale aj jednoduche operacie ako rozdelenie stringu na slova so zadanym oddelovacom a pod. treba zlozito riesit vlastnymi utility funkciami, alebo pouzivanim BOOST. Zakladna kniznica musi byt spravena tak, aby nad stringami clovek nepotreboval ziadne vlastne utility a externe kniznice.
Mimochodom BOOST je velky moloch. Chcel som pred par rokmi pouzit len stringove kniznice, ale ten ich tool, ktory ma z boostu vysekat len vybrane veci mi generoval neskompilovatelny vycuc z boostu (a to som sa s tym pol dna hral a postupne pridaval veci, co mu chybali), musel som ho nakoniec pouzit cely  :-\
No a naposledy som zabil snad niekolko dni aby som zistil, ako cross-platformovo sformatovat sumu v narodnom formate s vlastnym symbolom pre menu. Takze ja by som povedal ze by sa bolo treba zamerat na riesenie praktickych problemov.

Hmm, tak to by se ti asi mohl líbit Rust. K železu má asi stejně blízko jako C++, ale stringy jsou UTF8 by default, iteratory se používají normálně, std má batteries included, když člověk chce 3rd party knihovny z crates.io, tak je triviálně vloží do projektu podobně jako přes C# nuget. Platformová přenositelnost je znamenitá. K tomu spousta dalších radostí a pár starostí. Pořád to není takové pohodlí jako v jazycích s GC, ale to je principiální problém, a v rámci tohoto omezení se s Rustem pracuje dost pohodlně.. učící křivka je teda dost strmá a dlouhá, ale to je nakonec i u C++...

Xxxxxx

Re:Old C++ VS C++11, 14, 17
« Odpověď #32 kdy: 04. 09. 2018, 22:48:27 »
Ucicj krivka je bud strma, ze se to naucis hned, nebo neni strma a je dlouha, ze to trva dlouho se to naucit.
viz. Prechodova charakteristika, strmost je rychlost uceni se.

ava

Re:Old C++ VS C++11, 14, 17
« Odpověď #33 kdy: 04. 09. 2018, 23:10:28 »
Ucicj krivka je bud strma, ze se to naucis hned, nebo neni strma a je dlouha, ze to trva dlouho se to naucit.
viz. Prechodova charakteristika, strmost je rychlost uceni se.

Myslel jsem to tak, že učení je náročný na přemýšlení (strmost) a je toho hodně (délka). Něco jiného může být náročný na přemýšlení (strmost), ale přitom útlé téma (malá délka), něco ještě jiného se sice učí snadno (malá strmost), ale jsou toho kvanta (délka).

Tak doufám že to teď dává lepší smysl. Každopádně do toho nechci víc zabředávat.

Xxxxxx

Re:Old C++ VS C++11, 14, 17
« Odpověď #34 kdy: 05. 09. 2018, 05:16:04 »
Ucicj krivka je bud strma, ze se to naucis hned, nebo neni strma a je dlouha, ze to trva dlouho se to naucit.
viz. Prechodova charakteristika, strmost je rychlost uceni se.

Myslel jsem to tak, že učení je náročný na přemýšlení (strmost) a je toho hodně (délka). Něco jiného může být náročný na přemýšlení (strmost), ale přitom útlé téma (malá délka), něco ještě jiného se sice učí snadno (malá strmost), ale jsou toho kvanta (délka).

Tak doufám že to teď dává lepší smysl. Každopádně do toho nechci víc zabředávat.

Ano, takto se vysvetluje ten omyl proc si lidi zvykli rikat, ze tezke uceni je strma ucici krivka. Strmost jim pripomina drapani se na horu znalosti.