Na OSU jsem vystudoval (dodělal jsem Mgr. před 5ti lety), Informatiku (né tu Aplikovanou), ale většinu předmětů jsme ale měli společných, rozdíl byl jen v "matikách", kdy prakticky na té Aplikované měli navíc první semestr opáčko matiky ze střední a pak se jejich matiky jmenovali jinak, ale prakticky byly stejné jako naše.
Co bych vyzdvihl kladně na OSU, že student tam za mě nebyl jen číslo v seznamu ale člověk, nebyl nikdy problém se domluvit s vyučujícím, poradili a celkově ten přistup mi tam vyhovoval.
Co se týká programování, tak základy tam člověk dostane tj. ale některé jeho aspekty byly vyučovány naprosto tragickým způsobem, jako např. návrhové vzory, to se člověk musel naučit jako básničku bez nějakého rozumného praktického přístupu...
A co se tady řešily a chválily ty počítačové sítě, tak zrovna ty mi tam přišli v té době naprosto tragické, ten člověk co je učil byl naprostý teoretik a o praktickém použití nevěděl vůbec nic, jasně základní teorie je důležitá ale celý semestr jsme v podstatě jen zachytávali síťový provoz ve WireSharku a "koukali se co tam běhá", jen "jednou" jsme si na "Cisco Labu" co tam byl nastavili dvě sítě (levá a pravá strana učebny) kdy z každé strany jeden studen nastavil VLan na propojení těchto sítí a pak jsme nakrimpovali dva kabely. Dost mě ten předmět zklamal, protože v té době jsem už několik let měl dlouhodobou brigádu u místního ISP a síťě jsem řešil prakticky denně a to co nás tam ten vyučující účil bylo prakticky na nic a navíc někdy vyloženě blbosti (např. když se jednu hodinu řešili bezdráty).
Pro mě osobně co byly nejzajimavější asi předměty se softwarovým inženýrstvím, kde se řešili různé metodiky vývoje, jak to používat a proč, včetně toho dvou-semestrového teamového projektu, ale bohužel pro OSU vyučující co to učil už odešel, ten byl na tyhle předměty fakt skvělý. A zpětně ještě musím jako zajímavý předmět hodnotit počitačovou grafiku (né "malování" ale z "matematické" stránky), ale to byl místní postrach a bylo to fakt těžké, ikdyž to byl v podstatě jen "úvod do počitačové grafiky".