ehm, nejsem specialista ale podle mne platí, že aby byla faktura fakturou, tak musí mít dle zákona některé povinné údaje. Mezi ně patří označení účastníků. Nějaké anonymní označení by podle mne neprošlo před zákonem ani před kontrolou FU.
Navíc je ze zákona povinnost faktury uchovávat po stanovenou dobu(např. kvůli kontrolám). Čili minimálně po tuto dobu uchovávat musíte.
Podle mne je v GDPR jasně uvedeno, že zákonné požadavky mají přednost, navíc pokud máte jiný dobrý důvod (což už je složitější prokazovat, ale aspoň to musí dle GDPR být být v nějakém dokumentu sepsáno), tak můžete údaje uchovávat i déle.Pokud je máte dostatečně zabezpečeny(přiměřenost,...) - což platí bez ohledu na důvod uchovávání.
Co se týká doručování, nevím jak pro reklamaci doručení. Ale občas je pro zákazníka důležitější balík najít, než získat finanční náhradu. Takže zjistit kam balík skutečně doručili se hodí. Občas zazmatkuje i odesilatel a pak je doručovatelská služba a její trackovací systémy jediná možnost jak balík najít.
Podle mne by bylo přiměřené ty údaje mazat až po nějaké době, třeba měsíci/půl roce(zahraniční zásilky opravdu někdy chodí s velkým zpožděním). Upozorňuji že teď nemluvím o fakturách/dokladech, ale o nějaké db pro vyhledávání doručených zásilek a trackovacích službách.
Samozřejmě, šedivá je teorie, zelený strom života.
Podle mne, padne ještě hodně pokut a soudů(což je aktuálně bohužel asi hlavní účel tohohle uspěchaného bastlu) než bude GDPR otesáno do nějaké smysluplné podoby pro všechny.