Mám naprosto totožnou zkušenost. Při telefonátu z O2 a nabídce přechodu na vyšší tarif mi pán tvrdil, že linka i modem nabízený tarif budou bez problému zvládat. I když jsem věděl, že víc jak 70 downstream kvůli SnR nedostanu jsem s navýšením souhlasil, protože jak píšete, dvojnásobný upstream se hodí.
Každopádně ani po týdnu se rychlost nezměnila, s tím že popis služby v portálu O2 stále ukazuje 55/5. Kontaktoval jsem tedy podporu, kde mi bylo sděleno, že problém je na mém routeru (v mém případě Comtrend VR-3026e v2, který podporuje profil 17a). Argumentoval jsem, že přímo na routeru vidím, že dostává z DSLAMu maximální rychlost, v mém případě 70/10, čili omezení musí být na nějakém aktivním prvku po cestě dále do internetu. Na to mi technik z podpory sebevědomě tvrdil, že problém je zjevně na mém routeru, který nedokáže po mezi WAN a LAN interfacem propustit víc jak oněch 55/5 a obratem mi pak připraveným copypastem nabídl koupi nového routeru. Ujisitl mne také, že osobně kontroloval všechny prvky po cestě a nikde nenašel problém. Na závěr ještě dodal, že pokud by se snad ukázalo, že problém skutečně na routeru není, museli by na místo vyslat technika.
Bohužel jsem teď neměl čas to řešit a odkud si půjčit náhradní modem, než začnu sepisovat stižnost. Takové ptákoviny, co mi ten člověk psal, jsem ještě neviděl. Obdobně by podpora mohla tvrdit, že problém je tlak vzduchu v okolí modemu, kvůli kterému router nedá víc jak 55/5, což se samozřejmě jenom čirou náhodou shoduje s rychlostí, kterou měla služba před změnou.
Můj tip je, že mají někde díru v procesu a zapomněli na jednom z prvků CETINu udělat změnu. Dost pochybuji, že 1st level O2 podpory bude mít i jenom read-only přístup na zařízení CETIN, takže tu inzerovanou hloubkovou kontrolu činil možná tak z nějaké konzole, kterou tam na to mají.
Čili takto - kromě klasických rad tipu restartujte router, což nepochybuji, že jstě určitě zkoušel, se podívejte, zda-li na tom routeru nenajdete rychlost, kterou dostává z DSLAMu. Pokud to bude více, neý těch 55/5 (což se vsadím, že bude) zatlačil bych ještě o dost výrazněji na operátora, ať to zkontrolují pořádně, než s tím Vás, jako zákazníka, budou prudit dále. V minulosti se mi při změnách doslova pokaždé potvrdilo, že pokud je nějaký problém, je u operátora.