Mám známou, která si v Alze koupila nový notebook Lenovo na IČO. Po třech měsících začal zamrzat. Reklamace v Alze, dohodnuto 40 dnů. Po vrácení se stejná závada projevila do hodiny. (Další reklamace stejné, neopravené závady již další den po převzetí.) V Alze přijato jako NOVÁ reklamace opět na 40 dnů. Po navrácení se stejná závada projevila do týdne a takto to proběhlo ještě jednou. Odstoupení od smlouvy dle Alzy nemožné. Na konci dohodnutého termínu při čtvrté reklamaci stále stejné závady přišla SMS, že se závada neprojevila. Závada byla nicméně zdokumentována videem a odkaz byl součástí reklamačního protokolu. Dohodla se tedy s Alzou na zpětném odkupu, nicméně ještě při jednání s technikem na reklamacích si přečetla servisní protokol, kde bylo uvedeno, že se závada projevila a jako řešení navrhují vrácení kupní ceny, nebo opravu. Chtěla vrácení kupní ceny. Toto technik odmítl a navrhl další opravu (dalších 40 dnů). Notebook by tedy byl při této opravě až 70 dnů v servisu. Vzala tedy peníze, prodělala téměř 5000,-. Původní notebook stál 15000,- a Alza vyplatila kolem 10.000,-Kč . Po této zkušenosti nechce mít s Alzou ani Lenovem již nic společného. Teď má Dell s NBD a přesto doufá, že se nepokazí. Notebook si v servisu s malými přestávkami pobyl téměř čtyři měsíce. To bylo déle, než na něm mohla pracovat.
Má osobní zkušenost s Dell Latutude 630: 2x oprava NBD jednou zalití klávesnice a podruhé měsíc před koncem 5 letého období výměna celé základní desky. (Byla přikoupena rozšířená podpora na 5 let pokrývající pád, ukradení i zalití.)
Omlouvám se za délku příspěvku.