Je to vratný krok, schránku zřízenou na žádost můžete deaktivovat.
Počítejte s tím, že pak musíte schránku pravidelně kontrolovat, mohou vám tam teoreticky chodit i osobní věci (třeba pokuty za rychlost), když to úředník nerozliší, že je to schránka PFO a ne FO. Taky se obtížně zjišťuje, zda schránku máte nebo nemáte a komu přesně schránka patří, takže vám mohou chodit zprávy pro někoho jiného, nebo naopak vaše zprávy budou chodit jinam. Ale v takovém případě je paradoxně lepší schránku mít, protože když úředník nechá vyhledat schránku a najde se mu jedna, která vypadá, že by mohla být vaše, pošle dokument tam – protože neví, že vy schránku nemáte. Když se mu najdou dvě schránky, bude nucen zjišťovat, v čem se liší, a podle dalších údajů pravděpodobně dohledá tu vaši správnou schránku.
Papírové pošty se tím nezbavíte, protože pokud povaha dokumentu vylučuje použití datových schránek, použije se klasický dopis – takže pak musíte hlídat jak datovou schránku tak poštovní.