Priority firem

Tomáš Roll

Re:Priority firem
« Odpověď #15 kdy: 23. 01. 2018, 12:13:03 »
Zisk je globální výsledek, tady se řeší postup, jak k němu dospět.
Jinak by ta firma mohla utvořit seznam priorit:
1) stabilní, stabilně rostoucí, dlouhodobý zisk
*konec seznamu*

To zní, jako by byl zisk nějaký Side Effect. Postup jak dospět k zisku je směřovat k zisku. Zisk musí být prioritou. Už nežijeme v komunismu, kdy byl zisk sprostým slovem.


sss

Re:Priority firem
« Odpověď #16 kdy: 23. 01. 2018, 12:13:10 »
jaky vlastne vidite smysl v tom predavani si h*ven co tu predvadite?
Umožňujeme tím "prohlédnout" i skutečným amatérům, kterými se to na rootu jenom hemží.

technomaniak

Re:Priority firem
« Odpověď #17 kdy: 23. 01. 2018, 12:19:31 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. ....
Ty jsi moc inteligence do vínku nedostal, že?  Věřit PR kecům jenž jsou zhruba na stejné úrovni jako víra v vánočního Ježíška, to snad v roce 2018 v éře kapitalismu ani nejde. Jestli ti jsi typický vzorek free/cool/in generace tak pán bůh s námi. Podle míry naivity bych tě zatřídil do rodiny té kurýrky z Pakistánu.

Pokusím se to vysvětlit aby to pochopil i slabomyslný. JEDNÁ SE O PR KECY, jejíchž cílem je u slabomyslných zaměstnancům vytvořit dojem, že firma je hlavně o nich. Když to vyjádřím řečí ulice : drž hubu a krok,makej, ať máme větší zisky.

janek

Re:Priority firem
« Odpověď #18 kdy: 23. 01. 2018, 12:38:44 »
Technomaniak:
Trpis dusevni poruchou?

Ja vim, ze firma podnika kvuli zisku a ne za dobry slovo. Ale kde nejsou spokojeni zamestnanci, tak celkove firma jde do zadeke. Se to odrzcadli na vykonech zamestnancu. Klidne se podivejte na video simona sineka. Ma hodne zajimavych videi a kupodivu to dava smysl.
Jo kdyby se lidi nehnali za ziskem, tak svet je uplne nekde jinde a ne v takovych srackach.

Tomáš Roll

Re:Priority firem
« Odpověď #19 kdy: 23. 01. 2018, 12:58:34 »
Jenže debata není o tom, jestli mají být zaměstnanci spokojení, ale o tom, co je prioritou. A to nejsou zaměstnanci, ale zisk.


Nějáký PhD

Re:Priority firem
« Odpověď #20 kdy: 23. 01. 2018, 13:16:48 »
Technomaniak:
Trpis dusevni poruchou?

Ja vim, ze firma podnika kvuli zisku a ne za dobry slovo. Ale kde nejsou spokojeni zamestnanci, tak celkove firma jde do zadeke. Se to odrzcadli na vykonech zamestnancu. Klidne se podivejte na video simona sineka. Ma hodne zajimavych videi a kupodivu to dava smysl.
Jo kdyby se lidi nehnali za ziskem, tak svet je uplne nekde jinde a ne v takovych srackach.

To není pravda, podnik nejde do zadeke, ale nespokojení zaměstnanci jsou nahrazeni novými a podnik pokračuje vesele dál. Tak funguje Siemens, Škoda Auto, Agrofert, Kaufland, Tesco, Continental... u těchto typů podniků fluktuace roste exponenciálně v pohybu struktury ve směru dolů. Pokud mluvíš o zanedbatelném promile procentu klíčových manažerů, to je jiná situace, ale proto také mají motivační balíčky, podíly na zisku, akcie, bonusy a podobně. Jediné, co je možnou obrannou zaměstnance, jsou odbory, ale s těmi si může zaměstnavatel vytřít zadek, pokud nemají zákonné páky. Ten, kdo bohatne bude vždy ten co řídí, ne ten co je řízen, to je zákon, který platí a platit vždy bude. Kdyby neplatil, systém přestane fungovat, protože řídící pracovníci nebudou adekvátně motivováni ke své práci a jsme zpátky v komunismu.

Tak co soudruhu, plníte normu?

Plním soudruhu, na 110 %.

A co z toho?

Nic, podnik je v zadeki tak jako tak.

Yarda

Re:Priority firem
« Odpověď #21 kdy: 23. 01. 2018, 15:23:51 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. Ad1 zlepsovani procesu, Ad2 udrzatelnost a spokojenost zakaznika, ....mnoho dalsich jinych...
Položme se na otázku, jestli se na to lze odvolat a třeba zeptat co to konkrétně znamená nebo jestli to bylo sepsáno proto, aby se to na webových stránkách hezky četlo a nemá to cenu ani toho papíru co to na něj sekretářka ředitele naklofala.

Moje konkrétní zkušenost. Firma co jsem měl potěšení tam být zaměstnaný a honosila (a snad ještě honosí) se certifikátem ISO9000 měla vypracované TOO jak nakládat s výrobky poškozenými nebo zničenými při zkouškách. To se mne týkalo, zabezpečoval jsem zkoušky výrobků třeba do výbušného prostředí, výrobek se při nich zničil, měla se sejít škodní komise a výrobek odepsat. Ale o škodní komisi nikdo neslyšel, zničený výrobek byl na stavu našeho oddělení a jeho hodnota jak postupovala inflace pořád rostla jako by byl nový. A když jsem se domáhal odepsání výrobku, bylo mi doporučeno, abych se v tom nešťoural.

Cek

Re:Priority firem
« Odpověď #22 kdy: 23. 01. 2018, 15:28:11 »

Jo kdyby se lidi nehnali za ziskem, tak svet je uplne nekde jinde a ne v takovych srackach.

Kdyby se lidi nehnali za ziskem, tak jsme este v jeskyni. Proc by sakra meli majitele ty firmy zakladat? Aby se jejich zamestnanci meli dobre? No nevim, ale to opravdu neni prevazujici motivace....

Re:Priority firem
« Odpověď #23 kdy: 23. 01. 2018, 17:05:58 »
Jenže debata není o tom, jestli mají být zaměstnanci spokojení, ale o tom, co je prioritou. A to nejsou zaměstnanci, ale zisk.

Problém je v tom, jak se ten zisk definuje - pro koho a jaký zisk. Zisk má vztah k hodnotě, proto je potřeba nejprve definovat hodnoty. Pak je nutno najít kritérium, podle kterého se bude hodnota měřit a pak můžeme teprve mluvit o tom, co bude ziskem.

Jednorozměrná kritéria (zisk = $$$, komu = majiteli) jsou varovným signálem, že půjde nejspíš o hru s nulovým součtem. Komplexněji pojatá kritéria mohou aspirovat na trvalejší vztah s nenulovým součtem. Viz teorie her. Na zaměstnanecký vztah i business se to dá aplikovat docela dobře.

Re:Priority firem
« Odpověď #24 kdy: 23. 01. 2018, 17:20:50 »
Technomaniak:
Trpis dusevni poruchou?

Ja vim, ze firma podnika kvuli zisku a ne za dobry slovo. Ale kde nejsou spokojeni zamestnanci, tak celkove firma jde do zadeke. Se to odrzcadli na vykonech zamestnancu. Klidne se podivejte na video simona sineka. Ma hodne zajimavych videi a kupodivu to dava smysl.
Jo kdyby se lidi nehnali za ziskem, tak svet je uplne nekde jinde a ne v takovych srackach.

To není pravda, podnik nejde do zadeke, ale nespokojení zaměstnanci jsou nahrazeni novými a podnik pokračuje vesele dál. Tak funguje Siemens, Škoda Auto, Agrofert, Kaufland, Tesco, Continental... u těchto typů podniků fluktuace roste exponenciálně v pohybu struktury ve směru dolů.

Přesně tak. Ale jsou i iniciativy v opačném duchu, viz například aktivity Tomáše Hajzlera tomashajzler.com  resp. svobodavpraci.cz a pokusy o tzv. svobodné firmy.

ddd

Re:Priority firem
« Odpověď #25 kdy: 23. 01. 2018, 17:54:11 »
Zisk je globální výsledek, tady se řeší postup, jak k němu dospět.
Jinak by ta firma mohla utvořit seznam priorit:
1) stabilní, stabilně rostoucí, dlouhodobý zisk
*konec seznamu*

To zní, jako by byl zisk nějaký Side Effect. Postup jak dospět k zisku je směřovat k zisku. Zisk musí být prioritou. Už nežijeme v komunismu, kdy byl zisk sprostým slovem.

Reaguji na ty, kteří (v reakci na lidi, kteří říkají, že prioritou pro firmy jsou zaměstnanci) říkají, že jedinou prioritou firem je zisk.

ddd

Re:Priority firem
« Odpověď #26 kdy: 23. 01. 2018, 17:56:51 »
Firma sleduje v první řadě zájmy svých majitelů/akcionářů/stockholders, pokud neexistuje přímá korelace mezi spokojeností zaměstnance a výkonností podniku, je zaměstnanec vždy až na druhém místě.

Souhlas. A teďka je otázka, jestli náhodou lidé tady neříkají něco jiného - že tam prostě velká souvislost je.

Zaměstnanec to říká, protože je sám ve střetu zájmů a chce víc peněz/benefitů a taky to říká protože je zaměstnanec a o finanční struktuře a závislosti jednotlivých procesů na generování přidané hodnoty většinou nic neví. Kolik zaměstnanců má přístup k dostatku interních dat, k tomu aby si udělali jasno v tak zásadní otázce? Top management, maximální regionální manažeři a konec zvonec. U malých firem jednatel/majoritnjí společníci, pokud nic neřeknou, zaměstnancí neví většinou dost na to, aby si byli schopni udělat ucelený obrázek.

Argumentaci "Spokojenost zaměstnance je pro podnik nejdůležitější, protože znamená spokojenost zákazníků.", jde tedy jednoduše smést ze stolu.

Takovou argumentaci jsem tu ale nevedl.
Když už, tak bych řekl něco jako "nasraný zaměstnanec pracuje neodvádí dobrou práci, a hledí zmizet ke konkurenci, což k dosažení dlouhodobého zisku nevede."

Tomáš Roll

Re:Priority firem
« Odpověď #27 kdy: 23. 01. 2018, 18:17:12 »

Reaguji na ty, kteří (v reakci na lidi, kteří říkají, že prioritou pro firmy jsou zaměstnanci) říkají, že jedinou prioritou firem je zisk.

Priorita, jak už z názvu vyplývá, je jedna.

janek

Re:Priority firem
« Odpověď #28 kdy: 23. 01. 2018, 18:17:22 »
Video:
1. https://m.youtube.com/watch?v=u4ZoJKF_VuA
2. https://m.youtube.com/watch?t=173s&v=jDIZS4IQlQk

Inspirativni a je kus pravdy na tom, hlavne Why, How, What.

ddd

Re:Priority firem
« Odpověď #29 kdy: 23. 01. 2018, 18:45:19 »

Reaguji na ty, kteří (v reakci na lidi, kteří říkají, že prioritou pro firmy jsou zaměstnanci) říkají, že jedinou prioritou firem je zisk.

Priorita, jak už z názvu vyplývá, je jedna.

Pak nechápu, co se ti nezdá na
"Zisk je globální výsledek, tady se řeší postup, jak k němu dospět.
Jinak by ta firma mohla utvořit seznam priorit:
1) stabilní, stabilně rostoucí, dlouhodobý zisk
*konec seznamu*"