Priority firem

janek

Priority firem
« kdy: 23. 01. 2018, 07:03:48 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. Ad1 zlepsovani procesu, Ad2 udrzatelnost a spokojenost zakaznika, ....mnoho dalsich jinych a nakonec AdX zamestnanci. V jednym motovacnim videu od Simona Sineka je krasne vysvetleno, ze kdyz jsou zamestnanci na prvnim miste a jejich spokojenost, tak to dava firme zcela jiny rozmer a pozici. Kdyz se tak zamyslim, tak ta posledni pricka naozaj odpovida jak to tady vypada. To si firmy neuvedomuju, ze kde je zamestnanec spokojenej, bude i zakaznik?


pb

Re:Priority firem
« Odpověď #1 kdy: 23. 01. 2018, 07:46:32 »
Můžeš v rámci priority jedna (zlepšování procesů) navrhnout přesunutí poslední priority - zaměstnanci - na první místo.

Děláš v IT? Tak jdi jinam. (Nebaví vás práce? Tak do ní zítra běžte znova!)

roghir

Re:Priority firem
« Odpověď #2 kdy: 23. 01. 2018, 07:56:45 »
Pro typickou ceskou firmu je zamestnanec cislo, kde je skoro jedinym hodnoticim kriteriem jeho mzda. Je tady dost prispevku na tema kolik kdo bere jaka je "lopata" apod. ale znam nekolik firem (a to v Praze!), ktere plati napr. .NET vyvojare pracujici na serverovych aplikacich, IoT nebo komunikace s HW - cili zadne webiky, mzdou 30-50 hrubeho.
Co se stane, kdyz takovy zamestnanec odejde? Ma vedeni tech malych firem dostatek sebereflexe, aby si zacalo uvedomovat, ze odchod takoveho vyvojare je problem? V praxi to chodi tak, ze se prace odchazejiciho cloveka hodi na jineho cloveka se systemem "hrosi kuze" = na vse odpovidat: je to tvuj problem. Nebudete tomu verit, ale dost malych (i strednich) firem tak funguje.
Tim chci v reakci na prispevek dodat, ze jsme hodne daleko za zapadem. U nas se resi na prvnim miste penize, na druhem penize a na tretim opet penize. Muj prispevek berte jako proste konstatovani.

Re:Priority firem
« Odpověď #3 kdy: 23. 01. 2018, 08:20:52 »
asi tak no. ja jsem teda stastnej, ze nedelam v "typicke ceske" firme.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Michal Kovacic

Re:Priority firem
« Odpověď #4 kdy: 23. 01. 2018, 08:59:22 »
Hmmm... Fascinující...

Jak koukám papír snese všechno a v dnešní kultuře "politické korektnosti" se nikdo neodváží říci, že prioritou každé firmy je zisk.

Takže, pokud si firma spočte nebo odhadne nebo si prostě myslí nebo ani nemyslí, že je lepší se o zaměstnance nestarat a splní zadání majitelů - je vše OK z hlediska firmy. A snad jsou někde firmy, co se o zaměstnance starají i jinak, než na papíře - pokud plní zadání, je zase vše OK.

Ostatní hmmm... proklamace je asi správné slovo, jsou nádherné slogany pro analytiky nebo pro veřejnost nebo pro potenciální zaměstnance. Hledat za tím něco jiného je pošetilé.


O

Re:Priority firem
« Odpověď #5 kdy: 23. 01. 2018, 10:11:44 »
Určitě není dobře, aby zaměstnanci byli až na posledním místě, ale stejně tak nedává smysl, aby byli na prvním. Kvůli zaměstnancům ta firma přece neexistuje. Dobré firmy o své zaměstnance samořejmě pečují, protože si uvědomují jejich hodnotu, ale nemohou té péči podřizovat svůj byznys.

aaaaaaaa

Re:Priority firem
« Odpověď #6 kdy: 23. 01. 2018, 10:26:50 »
Tak chodte inam  :)

U nas vo firme maju admini:
* kazde 3 roky nove auto, ktore je mozne vyuzivat na sukromne ucely (cca 10eur / 100km) a bezplatne cestovanie do/z prace
* 100% neobmedzeny telefon
* preplacanie vzdelavanie, 100% preplacanie ciest napr na FOSDEM vr diet
* homeoffice 2 dni v tyzdni
* kazdych 6 tyzdnov vide 1 tyzdenny hotline kde sa dokopy nic nedeje. Vtedy je cely tyzden homeoffice s nastupom do prace na 10:00 a plnym platom

Fakt nerozumiem preco sa v dnesnej dobe drzite v takychto firmach, ked je najviac pracovnych ponuk v historii a kvalitnych ludi nie je.

OK, robim vo Viedni  ;D ;D ;D

Berghain

Re:Priority firem
« Odpověď #7 kdy: 23. 01. 2018, 10:30:54 »

OK, robim vo Viedni  ;D ;D ;D

Jeste, ze ne v Praze

ddd

Re:Priority firem
« Odpověď #8 kdy: 23. 01. 2018, 10:34:23 »
Hmmm... Fascinující...

Jak koukám papír snese všechno a v dnešní kultuře "politické korektnosti" se nikdo neodváží říci, že prioritou každé firmy je zisk.

Takže, pokud si firma spočte nebo odhadne nebo si prostě myslí nebo ani nemyslí, že je lepší se o zaměstnance nestarat a splní zadání majitelů - je vše OK z hlediska firmy. A snad jsou někde firmy, co se o zaměstnance starají i jinak, než na papíře - pokud plní zadání, je zase vše OK.

Ostatní hmmm... proklamace je asi správné slovo, jsou nádherné slogany pro analytiky nebo pro veřejnost nebo pro potenciální zaměstnance. Hledat za tím něco jiného je pošetilé.

Zisk je globální výsledek, tady se řeší postup, jak k němu dospět.
Jinak by ta firma mohla utvořit seznam priorit:
1) stabilní, stabilně rostoucí, dlouhodobý zisk
*konec seznamu*

Nějáký PhD

Re:Priority firem
« Odpověď #9 kdy: 23. 01. 2018, 10:39:24 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. Ad1 zlepsovani procesu, Ad2 udrzatelnost a spokojenost zakaznika, ....mnoho dalsich jinych a nakonec AdX zamestnanci. V jednym motovacnim videu od Simona Sineka je krasne vysvetleno, ze kdyz jsou zamestnanci na prvnim miste a jejich spokojenost, tak to dava firme zcela jiny rozmer a pozici. Kdyz se tak zamyslim, tak ta posledni pricka naozaj odpovida jak to tady vypada. To si firmy neuvedomuju, ze kde je zamestnanec spokojenej, bude i zakaznik?
Záleží na typu businessu, pokud děláte support a back office řešení, fluktuace zaměstnanců nevadí, náklady na zaučení nového zaměstnance na danou pozici jsou přiměřené, nejste v přímém kontaktu se zákazníkem, tak může být akcionářům/majitelům úplně ukradané, jestli je spokojený zaměstnanec. V dlouhém období je pro podnik každý člověk nahraditelný a hlavní je to, jestli dokáže generovat přidanou hodnotu, ne jestli má zaměstnanec 4 nebo 8 metrů čtverečních osobního prostoru a možnost vybrat si ze tří druhů káv, případně podnikovou školku pro své děti a podobné hovadiny. I když se to špatně poslouchá a je to politicky velmi nekorektní - otrok zůstane otrokem. Firma sleduje v první řadě zájmy svých majitelů/akcionářů/stockholders, pokud neexistuje přímá korelace mezi spokojeností zaměstnance a výkonností podniku, je zaměstnanec vždy až na druhém místě.

ddd

Re:Priority firem
« Odpověď #10 kdy: 23. 01. 2018, 10:53:17 »
Firma sleduje v první řadě zájmy svých majitelů/akcionářů/stockholders, pokud neexistuje přímá korelace mezi spokojeností zaměstnance a výkonností podniku, je zaměstnanec vždy až na druhém místě.

Souhlas. A teďka je otázka, jestli náhodou lidé tady neříkají něco jiného - že tam prostě velká souvislost je.

Nějáký PhD

Re:Priority firem
« Odpověď #11 kdy: 23. 01. 2018, 11:03:48 »
Firma sleduje v první řadě zájmy svých majitelů/akcionářů/stockholders, pokud neexistuje přímá korelace mezi spokojeností zaměstnance a výkonností podniku, je zaměstnanec vždy až na druhém místě.

Souhlas. A teďka je otázka, jestli náhodou lidé tady neříkají něco jiného - že tam prostě velká souvislost je.

Zaměstnanec to říká, protože je sám ve střetu zájmů a chce víc peněz/benefitů a taky to říká protože je zaměstnanec a o finanční struktuře a závislosti jednotlivých procesů na generování přidané hodnoty většinou nic neví. Kolik zaměstnanců má přístup k dostatku interních dat, k tomu aby si udělali jasno v tak zásadní otázce? Top management, maximální regionální manažeři a konec zvonec. U malých firem jednatel/majoritnjí společníci, pokud nic neřeknou, zaměstnancí neví většinou dost na to, aby si byli schopni udělat ucelený obrázek.

Argumentaci "Spokojenost zaměstnance je pro podnik nejdůležitější, protože znamená spokojenost zákazníků.", jde tedy jednoduše smést ze stolu.

Re:Priority firem
« Odpověď #12 kdy: 23. 01. 2018, 11:19:45 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. Ad1 zlepsovani procesu, Ad2 udrzatelnost a spokojenost zakaznika, ....mnoho dalsich jinych a nakonec AdX zamestnanci. V jednym motovacnim videu od Simona Sineka je krasne vysvetleno, ze kdyz jsou zamestnanci na prvnim miste a jejich spokojenost, tak to dava firme zcela jiny rozmer a pozici. Kdyz se tak zamyslim, tak ta posledni pricka naozaj odpovida jak to tady vypada. To si firmy neuvedomuju, ze kde je zamestnanec spokojenej, bude i zakaznik?
hochu hlavním cílem firmy je zisk 8) 8) 8)

schopnej manažr bude vždycky ten co je navíc i všehoschopnej a umí se chovat klidem jako k postradatelným položkám seznamu 8) jakříkal jeden východní učenec kde není člověk není ani problém 8) 8)
skutečnou prioritou firmy je teda vydělat co nejvíc a být conejmíň závislá na postradatelných položkách seznamu 8) v budoucnosti přijde manažr do firmy nakopne servr aten sám svou umělou inteligencí odvede všechnu práci a týpek schrábne $$$ a zase pujde domu 8) jestli vám to připadá jako csi-fi tak vás mužu ujistit že setam pomalu ale jiustě přibližujeme 8) 8) 8) alespoň teda u nás ve firmě 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8)  hoši víc jak 50% těch smajlů jsou v rámci gender equality příslušníci LGBDSM minority  8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Nějáký PhD

Re:Priority firem
« Odpověď #13 kdy: 23. 01. 2018, 11:37:13 »
Prave jsem docetl priority a strategie nasi firmy. Ad1 zlepsovani procesu, Ad2 udrzatelnost a spokojenost zakaznika, ....mnoho dalsich jinych a nakonec AdX zamestnanci. V jednym motovacnim videu od Simona Sineka je krasne vysvetleno, ze kdyz jsou zamestnanci na prvnim miste a jejich spokojenost, tak to dava firme zcela jiny rozmer a pozici. Kdyz se tak zamyslim, tak ta posledni pricka naozaj odpovida jak to tady vypada. To si firmy neuvedomuju, ze kde je zamestnanec spokojenej, bude i zakaznik?
hochu hlavním cílem firmy je zisk 8) 8) 8)

schopnej manažr bude vždycky ten co je navíc i všehoschopnej a umí se chovat klidem jako k postradatelným položkám seznamu 8) jakříkal jeden východní učenec kde není člověk není ani problém 8) 8)
skutečnou prioritou firmy je teda vydělat co nejvíc a být conejmíň závislá na postradatelných položkách seznamu 8) v budoucnosti přijde manažr do firmy nakopne servr aten sám svou umělou inteligencí odvede všechnu práci a týpek schrábne $$$ a zase pujde domu 8) jestli vám to připadá jako csi-fi tak vás mužu ujistit že setam pomalu ale jiustě přibližujeme 8) 8) 8) alespoň teda u nás ve firmě 8)
Teď jsi to trefil ogare, akorát dnes bohužel nejsou lidi, takže je třeba přes HR oddělení vymyslet co nejlepší PR, a přesvědčit mladé a nezkušené, proč zrovna v naší organizaci byste měli ohýbat záda a zároveň je motivovat přesvědčením, že právě jejich pozice je nepostradatelná pro celou organizaci, byť jde o nahraditelné operativní řadové články lidského kapitálu - kusy výrobních a procesních jednotek. Nic víc zaměstnanci pro podnik nejsou a nikdy nebudou.

P.S. Uber těch smailů, úchyle. Nedá se to číst a strašně to ruší.

UF

Re:Priority firem
« Odpověď #14 kdy: 23. 01. 2018, 11:52:17 »
jaky vlastne vidite smysl v tom predavani si h*ven co tu predvadite?