Mám blikačku na kolo (tedy do 150mA asi) na tužkové baterie. Nyní přišlo období, kdy se střídá mráz -3° až +5°. Zajímalo by mě, jaké mají následující přistupy k použití baterií výhody a nevýhody:
-Použití nabíjecích baterií typu Eneloop VS alkalických vs lithiové nabíjecí (hypoteticky, pokud by existovaly a nehrálo by roli, že jsou na jiné napětí) . Snáší některé daný teplotní profil lépe či hůře? Myslím tím: zvýšené samovybíjení, trvalé poškození nebo zvýšený vnitřní odpor(i když pro takto malý odběr asi nepodstatné).
-Nechat tam baterie trvale nebo pokaždé blikačku nosit do bytu (°20°, možná kontrproduktivní - ještě větší teplotní shoky) a nechávat jen na jízdu?
Eneloopy jsou dnes už tři řady, původní Sanyo řada je promíchaná se dvěma řadami od Panasonicu. Tak či onak, jedná se "jen" o variantu NiMH akumulátorů. Ty jsou extrémně nevýkonné při teplotách pod 5 °C; pokud vím, nemělo by jim to škodit, ale prostě si moc "nezablikáte".
Lithiové akumulátory mají jmenovité napětí 3,6 V, většinou se do spotřební elektroniky nedají instalovat, pokud na to není připravená. Nízké teploty jim taky nesvědčí.
Ni-Zn akumulátory také nemají rády nízké teploty. (Jejich jedinou výhodou je vyšší jmenovité napětí, které se dlouho drží, ale většinou jsou horší než NiMH).
Do drsných podmínek se hodí víceméně jen "klasické" olověné akumulátory, dokáží dávat dostateční proud i při -20 °C. Proto také ještě nebyly nikdy nahrazeny v automobilech. Nevýhodou je jejich obrovská hmotnost, kterou asi na bicyklu nebudete chtít vozit (i když, je to jen stupeň zátěže navíc

.
V zimě tedy nemáte žádnou jinou rozumnou možnost, než používat nedobíjecí monočlánky. A tam už je to jen o vyzkoušení, který vydrží jak dlouho a za jakou cenu. Jako tip můžu dát převlečené Varty prodávané za hubana v IKEA.