Ad třešňová reklama: kolega se to snažil řešit večer a pak to nechal na ráno. Musí to víc prozkoumat, snad to bude brzy vypnuté.
Teď k té reklamě obecně. Já se tím nezabývám přímo, takže spoustu věcí mám jen z doslechu. Ale funguje to tak, že existuje více typů reklamy.
- Nejvýhodnější je samozřejmě přímo zadaná reklama – naši obchodníci se domluví přímo s nějakou firmou, vymyslí se konkrétní podmínky (cena za zobrazení/klik, kde všude, jak dlouho, jaký typ propagace a miliarda dalších parametrů) a my za to dostaneme přímé peníze. Je to nejlépe cílená věc, pro nás nejvýhodnější, ale ubývá jí.
- Automatizované systémy jsou teď trend, funguje to tak, že zadavatel (nebo obvykleji nějaká jeho mediální agentura) zadá reklamu do nějakého obecného systému (Seznam, Google, aukční RTB systémy a podobně) a ta se pak zobrazuje napříč internetem, tedy všude, kde jsou jejich kódy. Samozřejmě je tam nějaká smluvní vazba na obě strany, zobrazovatel si může vybrat, jaké typy reklam chce a jaké ne a může i dodatečně blokovat konkrétné reklamy podle URL. Problém je, že je nad tím výrazně méně kontroly.
Samozřejmě nám to přináší peníze, jinak bychom to nedělali. Je to pro nás hlavní zdroj obživy, není to něco, z čeho bychom měli velkou radost. Bohužel to přináší strašně moc problémů, částečnou ztrátu kontroly nad obsahem na webu a podobně. Moc manévrovacího prostoru tam není, zadavatelé teď bohužel tlačí čím dál víc peněz do těch automatů, protože jim mediálky slibují, že to je zlatý důl a že budou mít super výkon a nejvíc kliků na světě. Takže když chcete peníze na provoz,. musíte prostě všechny typy reklamy kombinovat.
Věřte, že to není maličkost, ve firmě sedí čtyři lidé, kteří se starají jen o to, aby tu reklama byla, aby bylo co nejvíc přímých klientů a abychom dostali peníze na účet.