Jednotlivci - blbci - se najdou všude. Jeden rozdíl tu ale je. U soukromých přepravek tihle lidi rychle končí, a bez milosti.
U jedné firmy se mi to stává opakovaně – prostě nestíhají, tak napíší „adresát nezastižen“ a ani se nepokusí o doručení. A to jsem si stěžoval – balík sice doručili druhý den, ale že by to nějak vyšetřovali a snažili se o nápravu, to ani náhodou. Snažil jsem se z nich dostat, co ten řidič říkal a jestli u nás byl, ale nic.
Česká pošta dělá totéž – když nestíhá, tak taky jen hodí lístek do schránky – ale rozhodně v tom není sama a děje se to i u soukromých firem a to celkem běžně.
Prezentovat jako výhodu, že si smím pro frankovaný balík doběhnout na poštu je podle mě mimo.
Chápu, že tohle je subjektivní, ale já si opravdu radši zajdu na pobočku v čase, kdy se mi to hodí, aniž bych se musel předem ohlašovat – místo toho, abych se s někým domlouval, kdy přijedou příště a pak v nějakém dvou až tříhodinovém časovém okně vyhlížel jejich řidiče a hledal ho na ulici nebo po telefonu navigoval k našim dveřím (BTW: tohle je další věc, kterou nechápu – jak dneska v době GPS a podrobných map nedokážou někdy najít adresu – ta naše se dá najít na OpenStreetMap, na Mapy.cz i na mapách Googlu spolehlivě – a oni mají snad i nějaké profesionálnější řešení…). Ona ta domluva je někdy totiž těžká, protože když večer zjistíš, že jsou to lemplové, co k tobě ani nejeli, tak jim sice napíšeš stížnost a že mají doručit znovu – a oni odpoví dotazem, kdy se ti to hodí – ovšem to si přečteš až třeba druhý den v osm, jenže jejich auta vyjíždějí brzo ráno a už se to ten den nestihne, takže opakované doručení se bude konat až třetí den.
S Českou poštou jsem byl hodněkrát nespokojený, ale jednak to má i svoje výhody (zejména pobočky na každém rohu) a jednak soukromé firmy poskytují často taky dost mizerné služby. Takže nemůžu říct, že bych jasně preferoval to či ono. Pak jsou samozřejmě firmy, se kterými problémy prakticky nejsou, ale ti doručují za ceny cca 3-5× vyšší.