Praktická matematika

ded.kenedy

Re:Praktická matematika
« Odpověď #120 kdy: 23. 09. 2017, 19:36:03 »
Citace
Citace
Ta otázka zní, jestli když budeš mít dva studenty na stejné startovací čáře, jednomu to vysvětlíš a druhému ne, tak budou mít potom v praxi nějak měřitelně odlišný výkon.

V tomto konkrétním případě bude ten první pochopitelně lepší - ovšem nestačí mu to vysvětlit, musí to hlavně zevrubně pochopit.

Proof by intimidation neni prilis validni technika, pokud se snazis podporit sve nazory.

To, ze nekdo zna teorii, ktera je za tim, co pouziva, neznamena, ze je schopen konkretni problemy resit efektivneji.

Bude ucetni, ktera zna teorii grup, delat svou praci rychleji nebo efektivneji?

Kdyz se vratim k tem dvema studentum. Bude lepsim programatorem ten student, ktery ma znalosti slaboproude elektroniky, protoze pocitac v podstate neni nic nez hromada tranzistoru, nez ten, ktery je nema?


Re:Praktická matematika
« Odpověď #121 kdy: 23. 09. 2017, 19:52:28 »
...
... protože k abstrakci se může dostat přes konkrétno, ale on nepotřebuje ani to samotný abstraktno, docela dobře si vystačí jenom s konkrétnem ;)
Do kamene tesat!
;-)

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #122 kdy: 23. 09. 2017, 20:04:25 »
Osobní zkušenost.
Jasný. Tak to jsem si úplně sedl na zadek :)))
V metodologicky přesných žebříčcích [...]
Když pominu, co o žebříčcích říkal Churchill, tak aspoň ty bys mohl vědět, že se v nich hodnotí výzkum, vesměs jen prestižní citace. Asi to bude lepší systém než RIV, ale ani v nejmenším nekoreluje s kvalitou výuky. Směrodatné je spíše, nakolik jsou čeští absolventi uspěšní na západních univerzitách. O tom ale žebříčky nenajdeš, na to potřebuješ tu zkušenost (osobní nemáš, tak aspoň zprostředkovanou). Vlastně moment, jeden “žebříček” by se našel, mám přístup k oficiálním hodnocení výjezdů na Erasmus, a tam si čeští studenti vůbec nevedou špatně.

O výzkumu se nebavíme a všeobecně se ví, že to v ČR moc růžové (až na výjimky) není, počínaje už tím, že tu málokdo umí slušně anglicky.

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #123 kdy: 23. 09. 2017, 20:13:32 »
Emoce v tom být nemají.
Souhlas. Proto bys měl být připravenej zase pro změnu ty s pokorou (k pravdě) přiznat, že drtivé většině Běžných Frantů Programátorů je CT úplně k prdu a i kdyby ji znali, nemělo by to žádný měřitelný vliv na to, co reálně každý den dělají.

Není to pravda. Za prvé, člověk využije tolik matematiky, kolik ji umí, ovšem, když ji neumí, obejde se bez ní. Za druhé, jinak máte stejný názor jako katolická hierarchie měla po tisíciletí, a přesto znalost Bible běžnými Franty vedla k v historii nebývalému rozmachu technologií, na jehož konci je počítač. S matematikou je to podobné, což bude za pár let zřejmější, kdy rozvoj DL počítačů začne zpětně ovlivňovat metody učení i u lidí a názor na fungování mozku. Matematika neslouží jen k řešení praktických úkolů, ale je to metoda natrénování neuronové sítě k realizaci nových možností. Víte proč lidé před 30 lety měli černobílé sny a barevné jen někdy? Kvůli černobílé televizi.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #124 kdy: 23. 09. 2017, 20:26:29 »
... o blbích žácích ...
Tak toto mne trochu děsí.
(no offence)


Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #125 kdy: 23. 09. 2017, 20:36:29 »
... o blbích žácích ...
Tak toto mne trochu děsí.
(no offence)
To už je spíše záležitost ZŠ...

jm

Re:Praktická matematika
« Odpověď #126 kdy: 23. 09. 2017, 21:04:51 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #127 kdy: 23. 09. 2017, 21:24:56 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.

Například v teoretické fyzice to takto dnes nefunguje, nejprve je moment osvícení, fyzik vidí teorii, pak ji popíše matematicky a teprve pak hledá jevy, které by ji potvrdily a teprve nakonec je experiment, který tuto teorii vyvrátí, nebo taky ne, ale to jen zřídka. Věda je už za hranicí běžných jevů, vědecké poznání se posunulo do podvědomí, na začátku každé úspěšné teorie je osvícení, tedy výsledek práce mozku mimo vědomí.
 

kojot4

  • ***
  • 217
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Praktická matematika
« Odpověď #128 kdy: 23. 09. 2017, 21:26:09 »
... o blbích žácích ...
Tak toto mne trochu děsí.
(no offence)
To už je spíše záležitost ZŠ...

JSEM JEŠTĚ ZLATEJ I SE SVOJÍ ČEŠTINOU, PŘEČTĚTE SI NĚKDY STYL PSANÍ NA NOVINKÁCH, CO JSOU LIDI SCHOPNI VYPLODIT.

A VOLÍM TOMIO OKAMURU, SPD, PROTOŽE JE PROTI SLIMÁKŮM  ;D ;D ;D

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #129 kdy: 23. 09. 2017, 21:26:35 »
A proto je potřeba ta matematika, aby se dostala do podvědomí a tam žila vlastním životem.

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #130 kdy: 23. 09. 2017, 21:48:38 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.
[...] nejprve je moment osvícení [...] na začátku každé úspěšné teorie je osvícení
To mi připomíná S. Kinga. Za chvilku se v tom (IT) objeví i klaun  :o

Ivan Nový

Re:Praktická matematika
« Odpověď #131 kdy: 23. 09. 2017, 21:53:51 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.
[...] nejprve je moment osvícení [...] na začátku každé úspěšné teorie je osvícení
To mi připomíná S. Kinga. Za chvilku se v tom (IT) objeví i klaun  :o

No to nebylo z IT, byl to ve zkratce obsah přednášky jednoho docela dobrého fyzika Krzysztofa Meissnera :-))) http://inspirehep.net/search?ln=en&p=fin+a+meissner%2Ck.&of=hcs&action_search=Search

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #132 kdy: 23. 09. 2017, 21:55:10 »
JSEM JEŠTĚ ZLATEJ I SE SVOJÍ ČEŠTINOU, PŘEČTĚTE SI NĚKDY STYL PSANÍ NA NOVINKÁCH, CO JSOU LIDI SCHOPNI VYPLODIT.

A VOLÍM TOMIO OKAMURU, SPD, PROTOŽE JE PROTI SLIMÁKŮM  ;D ;D ;D
Se opakuju, ale fakt doporučuju ty Kapitoly z diskrétní matematiky, je to čtivé a hlavně s příklady z praxe. Důkazy lze klidně přeskakovat. Poslední vydání je rozšířené a popisuje víc témat než původní skripta. Z knih v angličtině je dobrá Concrete mathematics od Knutha et al. (To jen ať se vrátíme k tématu.)

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #133 kdy: 23. 09. 2017, 21:57:02 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.
[...] nejprve je moment osvícení [...] na začátku každé úspěšné teorie je osvícení
To mi připomíná S. Kinga. Za chvilku se v tom (IT) objeví i klaun  :o

No to nebylo z IT, byl to ve zkratce obsah přednášky jednoho docela dobrého fyzika Krzysztofa Meissnera :-))) http://inspirehep.net/search?ln=en&p=fin+a+meissner%2Ck.&of=hcs&action_search=Search
To byla narážka na Kingovo Shining a It ;) V češtině To, nevím, jestli už je v kinech.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #134 kdy: 23. 09. 2017, 22:35:02 »
Osobně si myslím, že školství je nastaveno opačným způsobem než lidé chápou svět. Ve škole učitel vysvětluje teorii a poté se zmíní, že ta teorie se aplikuje na ten jev. Způsob jak lidé a obecně věda funguje je ale v naprosté většině případů přece přesně opačný. Člověk vidí jev a na něj se snaží navléct teorii.
Vždyť o tom je i vědecká metoda. Vidím jev -> vytvořím hypotézu -> ověřím si ji experimentem.

Učit se teorii bez toho abych věděl jaký jev se za tím skrývá je asi stejné, jako přijet do Amazonie a místní domorodcům se snažit vysvětlit jak těžit uhlí aby mohli zahájit průmyslovou revoluci.

Například v teoretické fyzice to takto dnes nefunguje, nejprve je moment osvícení, fyzik vidí teorii, pak ji popíše matematicky a teprve pak hledá jevy, které by ji potvrdily a teprve nakonec je experiment, který tuto teorii vyvrátí, nebo taky ne, ale to jen zřídka. Věda je už za hranicí běžných jevů, vědecké poznání se posunulo do podvědomí, na začátku každé úspěšné teorie je osvícení, tedy výsledek práce mozku mimo vědomí.

Protestanti!
Hallelujah.