Praktická matematika

Re:Praktická matematika
« Odpověď #105 kdy: 23. 09. 2017, 15:09:05 »
ale když tě ta zmíněná citace o monádách tak irituje
Irituje mě ta nadřazenost, kterou v ní cítím. Kdyby aspoň byla oprávněná, ale o tom právě silně pochybuju...


Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #106 kdy: 23. 09. 2017, 15:14:30 »
ale když tě ta zmíněná citace o monádách tak irituje
Irituje mě ta nadřazenost, kterou v ní cítím. Kdyby aspoň byla oprávněná, ale o tom právě silně pochybuju...
To je už fakt paranoia, ve všem vidíš nadřazenost  :P Když to někdo nechápe (což je normální, tohle je extrémní případ mathtalku), může se buď nechat s pokorou poučit (všichni jsme si tím prošli), nebo to ignorovat. Emoce v tom být nemají.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #107 kdy: 23. 09. 2017, 15:17:49 »
Emoce v tom být nemají.
Souhlas. Proto bys měl být připravenej zase pro změnu ty s pokorou (k pravdě) přiznat, že drtivé většině Běžných Frantů Programátorů je CT úplně k prdu a i kdyby ji znali, nemělo by to žádný měřitelný vliv na to, co reálně každý den dělají.

magistr

Re:Praktická matematika
« Odpověď #108 kdy: 23. 09. 2017, 15:18:45 »
ale když tě ta zmíněná citace o monádách tak irituje
Irituje mě ta nadřazenost, kterou v ní cítím. Kdyby aspoň byla oprávněná, ale o tom právě silně pochybuju...
To je už fakt paranoia, ve všem vidíš nadřazenost  :P Když to někdo nechápe (což je normální, tohle je extrémní případ mathtalku), může se buď nechat s pokorou poučit (všichni jsme si tím prošli), nebo to ignorovat. Emoce v tom být nemají.

Problém je v tom, že jsi už relativně starý a jediné, co máš, jsou znalosti. Moc ti to nemyslí, takže se snažíš zvýhodňovat svou situaci. Ve skutečnosti má pravdu spíše Mirek, protože znalosti jsou cool, ale jejich studiem ztratíš plno času, což už tebe už nevadí. Mladý člověk se ale může věnovat pochopení zajímavějších věcí a tohle honění ega nechat pro dědky na fórech.

drk

Re:Praktická matematika
« Odpověď #109 kdy: 23. 09. 2017, 15:49:32 »
Přátelé.
Ti co se domníváte, že většinu matematiky nikdy nepoužijete máte sice pravdu. Ovšem část z ní použijete a nikdy dopředu nevíte která část to bude. Navíc složitější věci vychází z těch jednodušších. Nejde dopředu říct co vybrat a co vynechat. Pokud někoho vyrazili hned na začátku VŠ tak většinou proto že se na to nehodil, tj neměl buď schopnosti nebo dostatek trpělivosti. Na technických školách matematika a fyzika sloužila jako síto. Nás v prváku nabrali 800 a ve třeťáku nás zůstalo 300. 
Mimochodem úroveň našich vysokých škol byla často vyšší v dobách minulých a věřte že tehdy se nemoderní metody výuky využívali v daleko vyšší míře.
Určité základy jsou prostě nezbytné. Pokud máte učitele co to nedokáže vysvětlit tak aby jste to pochopili (jsou tací co jedou ala definice a šlus) najděte si jiného nebo se snažte sami. Ale nečekejte že jste géniové co látku na několik let zmáknou za pár měsíců.
Jinak to jak se to učí vychází ze staletí zkušeností a bohužel neplatí že co je starší je horší než co je nové.
Jen tak pro zpestření. Lékař naší jednotky od Tobruku po letech popisoval jak ve škole měli učitele co bazíroval na tropických nemocech, jak se všichni klepali na čelo že něco takového "nikdy nebudou potřebovat" no a uplynulo pár let a on to setsakra potřeboval.....


magistr

Re:Praktická matematika
« Odpověď #110 kdy: 23. 09. 2017, 15:55:01 »
Ovšem část z ní použijete a nikdy dopředu nevíte která část to bude. Navíc složitější věci vychází z těch jednodušších. Nejde dopředu říct co vybrat a co vynechat.

Přesně. Pro jistotu se naučíme všechno na světě. Co kdyby! ;D

kojot4

  • ***
  • 217
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Praktická matematika
« Odpověď #111 kdy: 23. 09. 2017, 16:21:28 »
Citace
Na technických školách matematika a fyzika sloužila jako síto. Nás v prváku nabrali 800 a ve třeťáku nás zůstalo 300. 

Jo, to u nás na střední v jedné třídě nabrali 20 lidí, a za 4 roky (pár lidí propadlo) to dokončil slovy jeden, síto na 5%. Učitelé měli představu, že všichni žáci jsou blbí a líní, dlouho s tím nikdo nic nedělal, a když už u mě šlo do tuhého, tak jsem napsal na ministerstvo školství, přišla inspekce a ta názor učitelů o blbích žácích kupodivu nesdílela. Dokonce i ředitel školy se divil, že má úspěšnost jen 5%, ono když ve čtvrťáku měl jednoho úspěšného absolventa, a dalších 9 lidí, co do toho čtvrťáku propadlo, tak mu přišlo, že třída má 10 lidí, že to tak hrozné nebude.

A o úrovni českých vysokých škol ani nemluvě. Hele, jestli učitelé říkají něco o "sítu" tak já bych cosi prohodil o neschopných učitelích. Víš, honit si triko nad úrovní kvalitní výuky, když si nechám jen nejschopnější, to dokážu taky.

To je jak vzít si na pohovor 20 lidí, jednoho přijmout, a za rok tvrdit, že ty vychováváš elitu a že je tak dobrý díky tobě  ;) :D ;D

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #112 kdy: 23. 09. 2017, 16:58:01 »
Citace
Na technických školách matematika a fyzika sloužila jako síto. Nás v prváku nabrali 800 a ve třeťáku nás zůstalo 300. 

Jo, to u nás na střední v jedné třídě nabrali 20 lidí, a za 4 roky (pár lidí propadlo) to dokončil slovy jeden, síto na 5%. Učitelé měli představu, že všichni žáci jsou blbí a líní, dlouho s tím nikdo nic nedělal, a když už u mě šlo do tuhého, tak jsem napsal na ministerstvo školství, přišla inspekce a ta názor učitelů o blbích žácích kupodivu nesdílela. Dokonce i ředitel školy se divil, že má úspěšnost jen 5%, ono když ve čtvrťáku měl jednoho úspěšného absolventa, a dalších 9 lidí, co do toho čtvrťáku propadlo, tak mu přišlo, že třída má 10 lidí, že to tak hrozné nebude.
Neúspěšní studenti si vždy stěžují... Úroveň našich VŠ je (prozatím) slušná.

UF

Re:Praktická matematika
« Odpověď #113 kdy: 23. 09. 2017, 17:14:11 »
jak je mozny sakra vyplodit takovyho textu o nicem to nechapu - kdybyste delali neco zajimavyho raci vy paka

Re:Praktická matematika
« Odpověď #114 kdy: 23. 09. 2017, 18:36:19 »
Úroveň našich VŠ je (prozatím) slušná.
Měřeno čím?

Re:Praktická matematika
« Odpověď #115 kdy: 23. 09. 2017, 18:50:21 »
Na technických školách matematika a fyzika sloužila jako síto. Nás v prváku nabrali 800 a ve třeťáku nás zůstalo 300. 
A kdyby vám dali naučit se nazpaměť telefonní seznam, tak zbudou 3. To by byla kvalita!

Ježkovanoho, kdy už konečně lidi pochopí, že kvalitní škola se pozná podle toho, kolik lidí dokáže něco naučit a ne kolik jich to dokáže nenaučit?! Zaplatil by sis komerční kurz, který by se v reklamě chlubil tím, kolik lidí z kurzu odešlo, aniž by se něco naučili?!

Jinak to jak se to učí vychází ze staletí zkušeností
No, koukám, že z historiografie vás nevyhazovali :)

Jenom tak pro zábavu si zopakujme: pokud mluvíme o "staletích", tak univerzity starší než dvěstě let jsou u nás čtyři. Pokud někoho eminentně zajímá jaké, tak si to jistě najde na Wikipedii. Jedna z nich je mimochodem AVU, z té jistě výuka matematiky vychází :)

Další je UPOL, která měla od roku 1860 jenom teologickou fakultu. Takže problémy, které se tam řešily, vypadaly nějak takhle:

Citace
Konfesionalizační tendence raného novověku vedly k vzájemnému polemickému vyhrocení jednotlivých křesťanských vyznání; jak výstižně poznamenal U. Im Hof, vznikala-li v tomto období nová stolice na teologických fakultách, pravidlem šlo o katedru kontroverzní teologie. Na katolické straně konfesionální hranice to znamenalo především potvrzení tradice, vedle Písma přijímané pari pietatis affectu jako nezbytný pramen víry, podtrhující zachování katolické výlučnosti jakožto ecclesia semper eadem. Dokonce i v díle (proto)osvícenského francouzského biskupa Bossueta pouze katolická církev udržovala (neměnnou) věroučnou tradici křesťanství, zatímco „kdyby Protestanti náležitě wěděli, gak powstalo gich náboženstwj, s gakau wrtkawosti gich wyznánj wjry složena, a kolika změnám podrobena byla ... nebyliby gistě spokogeni tau reformacý".Trvání na vzájemně disparátních věroučných článcích, jako bylo učení o sedmi svátostech, transsubstanciaci, soteriologickém významu skutků a další, bylo dále podtrženo akcentem na odlišnost kněží od běžných věřících symbolicky (prostřednictvím svěcení) a zároveň prakticky (např. talár, instituce celibátu, výlučně kněžské přijímání pod obojí). Zdaleka ne všichni kněží však skutečně stáli o to, aby obci věřících mohli jít příkladem (nebo byli s to dostát uvedeným nárokům). V souvislosti s tím, jak konfesionalizace vedla k úplnější a hlubší christianizaci lidových vrstev, totiž i u nás docházelo ke zmnožení udání neřádného života kněží ze strany jejich farníků, zejména v otázce dodržování celibátu. Ještě závažnějším nedostatkem byly chabé odborné znalosti kněží, povinně sice vychovávaných v seminářích, ale stále ještě nedostatečně a vzhledem k malému efektu vizitací a praktické nesesaditelnosti také bez většího zájmu o další sebevzdělávání poté, co dosáhli kýžené mety v podobě dobře zaopatřeného beneficia. Úroveň pastorační práce byla v 18. století bídná v celé katolické Evropě, k čemuž v českých zemích přispívala i nedostatečnost a špatná strukturace farní sítě způsobená hlavně ekonomickými důvody, zatímco trvající „suplování" řádné farní správy prostřednictvím (různých typů) náboženských misií mělo nanejvýš punktuální charakter.

To je ta fachidiocie, když jediným měřítkem vzdělání je kolik lidí kdo vyhodil...
« Poslední změna: 23. 09. 2017, 18:54:06 od Mirek Prýmek »

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #116 kdy: 23. 09. 2017, 18:59:04 »
Úroveň našich VŠ je (prozatím) slušná.
Měřeno čím?
Porovnáním s VŠ v rajchu, VB a USA.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #117 kdy: 23. 09. 2017, 19:01:30 »
Porovnáním s VŠ v rajchu, VB a USA.
V jakých žebříčcích? Třeba v tom, ve kterém je stabilně jediná naše univerzita na 500. místě na světě (ok, poslední rok se vyhoupla asi na 300. a každej se z toho mohl udělat) a ostatní tam nejsou vůbec, protože nikomu ani za měření nestojí?

Aoidhghean

Re:Praktická matematika
« Odpověď #118 kdy: 23. 09. 2017, 19:03:09 »
Porovnáním s VŠ v rajchu, VB a USA.
V jakých žebříčcích? Třeba v tom, ve kterém je stabilně jediná naše univerzita na 500. místě na světě (ok, poslední rok se vyhoupla asi na 300. a každej se z toho mohl udělat) a ostatní tam nejsou vůbec, protože nikomu ani za měření nestojí?
Osobní zkušenost.

Re:Praktická matematika
« Odpověď #119 kdy: 23. 09. 2017, 19:06:01 »
Osobní zkušenost.
Jasný. Tak to jsem si úplně sedl na zadek :)))

V metodologicky přesných žebříčcích je naše nejlepší univerzita o stovky příček pod nejlepší německou, ale osobní zkušenost nám říká, že je super. Jasný. My Češi vždycky všechno víme nejlíp z vlastní zkušenosti a nějaký ty rádobyfakta cizáků nás u toho nemůžou rozházet! Jo a abych nezapomněl: ta debilní EU nám zakázala pomazánkový máslo!