Web FE nedělám, tak jenom krátce:
- Hodně problémů je daných tím, že dneska programuje pomalu i ten, co by před 25 lety pohořel už jenom na spuštění Norton Commanderu z příkazové řádky.
- Pokud jde o typy, tak tam je jasno. Je to otrava. Ale ideální stav je, když přímo kompilátor vypíše, že je něco špatně, a odmítne vypotit binárku. Větší otrava je totiž hledat, kde že to do proměnné s teplotou člověk cpe tlak. Jednodušší je říct kompilátoru, že tohle není obecný číslo, ale teplota a pokud tam naleju něco jinýho, tak ať dá vědět. A současně s tím mu můžu dát vědět, jak velkou paměť má pro tu danou věc alokovat,... Proto jsem zastánce silné typové kontroly. A ideálem je možnost s typem svázat i konverzní rutiny pro jiný typy (v C++ přetížení operátoru =), předdefinovat defaultní hodnoty, pojmenovat významný hodnoty pro ladění (Null, NaN, EmptyList,..). A využití v šablonách, samozřejmě, jinak se kód zbytečně duplikuje.