Máte ve firmě ticket system?

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #15 kdy: 28. 08. 2017, 16:41:10 »
Asi delam neco spatne...

No, asi. Ono totiž ve firmě, kde "se nikomu tickety vytvářet nechtějí." nasadit tohle monstrum s uživatelskou "přívětivostí" konkurující Lotus Notes vyžaduje opravdu velikou dávku masochismu. Nejen, že zcela zaručeně ani nadále nikdo nebude tickety používat, ale ještě se ti snesou na hlavu hromy blesky za to, co to je proboha za nepoužitelnou sračku, za kterou se vyhodily peníze.
Kecy. Nekdo z atlassianu ti vojel starou? Takhle tady pindas vzdycky. Pro uzivatele je to v tomhle use-case naprosto v pohode. Nahore da "Create", vyplni par poli a da submit. Progress svych pozadavku vidi prehledne na kanban boardu (pomoci quick filtru "My issues"). Bez Agile pluginu to driv bylo takovy na pikaču si nastavovat filtry apod, ale na takovyhle pozadavky na IT support to je s kanban boardem naprosto v pohode.

Muzes misto slepeho plivani na neco co evidentne nepouzivas(nebo pouzivas nejak blbe) priste zkusit nejaky argumenty?
Děkuji za možnost editace příspěvku.


Pepa

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #16 kdy: 28. 08. 2017, 17:57:25 »
Gitlab

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #17 kdy: 28. 08. 2017, 19:05:10 »
Já se snažím protlačit ticket systém, ale nikomu se tickety vytvářet nechtějí. V praxi to pak vypadá tak, že na nás jako na IT každej pokřikuje nějaký problém na chodbě a při porádách se hádáme proč to není udělané nebo jak je to udělané. [...] Nebo Vám prostě lidi posílájí emaily s problémy typu:"Nefunguje to". Díky moc za všechny komenty.
Souhlasím s tím, co výš napsal ptc. Bez nějakého druhu evidence požadavků se nedá obejít - je to na zbláznění a vyhoření. A pokud se netrvá na pravidle, že co není v systému, to neexistuje, nebude ho nikdo používat, protože houknout na ajťáka na chodbě je jednodušší.

Z toho plyne: používat a vynucovat, to je jediná správná cesta ;)

Neochotu chápu a znám. Nemusíš uživatele nutit nějak se přihlašovat a cosi vyplňovat. Rozumný ticketovací systém umí přijímat maily. Osobně používám RT - tím způsobem, že o něm uživatelé ani neví, píšou maily a RT automaticky pozná, co je nový mail (vytvoří ticket) a co je RE na něco už existujícího (přidá záznam k příslušnému ticketu). Funguje to dobře, vřele doporučuju.

BTW, evidence se hodí i na věci, který předem nepředpokládáš - např. hledání opakujících se dotazů. Nebo jsem si třeba jednou sedl a během asi půl hoďky jsem měl nejenom statistiku počtu požadavků za měsíc, ale i udělanej hezkej graf, kolik procent požadavků se vyřeší do jaké doby (silný argument na uživatelské brblání, že věčně nic není a všechno trvá dlouho :) ).

Další věc, kterou ticket system dost zjednodušší, je dělba práce. Kouknu a vidím, kde kolega skončil a navážu. Systémem mailů, GDoců a papírků nejde bez skončení na psychiatrii realizovat ;)
« Poslední změna: 28. 08. 2017, 19:08:21 od Mirek Prýmek »

Lol Phirae

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #18 kdy: 28. 08. 2017, 19:12:55 »
Kecy. Nekdo z atlassianu ti vojel starou? Takhle tady pindas vzdycky. Pro uzivatele je to v tomhle use-case naprosto v pohode.

Jojo, tak určitě...

jpu

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #19 kdy: 28. 08. 2017, 19:29:58 »
Offtopic:
Nieco naprogramovane vo func. jazyku by sa nenaslo? :D

K teme:
O aku firmu ide, aby som vedel, do buducna, kam neist. JIRA je v pohode. V aktualnej praci pouzivame Redmine, resp. pouzivame ako pouzivame :D.


aaa

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #20 kdy: 28. 08. 2017, 23:09:30 »
Mame to tu, mali sme to aj v predchadzajucej praci.
Tickety sa zaroven pouzivaju na evidenciu, co je treba a preco je to treba. Pri commite sa vzdy uvadza ticket, takze to usetri vela WTF momentov ako "preco sme pridavali takuto featuru?". Zaroven je mozne bloat odstranit, ked uz dovody pominuli.

Management je jasne oddeleny a spociva v tom, ze sa upravuju priority ticketov, pripadne sa nove tickety posielaju spat na premyslenie. Vdaka ticketom sa nestava co sa stavalo skor, ze 5 roznych ludi malo 5 nazorov na to, co som mal robit a 4 ludia mali stale dojem, ze nerobim nic uzitocne. Vynadaju si v ticketoch a ja dostanem iba vysledok, ktory im potom mozem vratit na premyslenie.

Tickety sa robia postupne, co ulahcuje odhady a planovanie spolu s predpovedou, kedy si na featuru X najdem cas a kedy bude hotova. Ked mi po 8 hodinach padne, tak idem domov a nemam ziadny stres, ze nestiham plnit poziadavky.

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #21 kdy: 29. 08. 2017, 09:15:18 »
Asi delam neco spatne...
No, asi. Ono totiž ve firmě, kde "se nikomu tickety vytvářet nechtějí." nasadit tohle monstrum s uživatelskou "přívětivostí" konkurující Lotus Notes vyžaduje opravdu velikou dávku masochismu. Nejen, že zcela zaručeně ani nadále nikdo nebude tickety používat, ale ještě se ti snesou na hlavu hromy blesky za to, co to je proboha za nepoužitelnou sračku, za kterou se vyhodily peníze.
Kecy. Nekdo z atlassianu ti vojel starou? Takhle tady pindas vzdycky.
Tak samozřejmě, nadávání na JIRu je kolorit, bez toho se žádný správný hipster neobejde.

Nicméně... zrovna tento argument je velmi platný.

Pokud nikdo ve firmě nechce vyplňovat tickety (a to většinou nechce, chce aby se to "jenom vyřešilo"), tak prostě budou nadávat, bránit se čemukoliv a mlátit kolem sebe. A peníze zaplacené za komerční řešení jsou hodně velký klacek kterým se dá mlátit. Efektivně jsou dvě řešení:
  • pořídit něco zadarmo (pak budou lidi někde na fóru nadávat na "opensource sračky")
  • zajistit že pořízení ticketovacího systému bude nařízeno nejvyšším vedením (pak budou lidi na fóru nadávat na "nagelované manažery")

Josef

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #22 kdy: 29. 08. 2017, 10:28:15 »
Pánové, díky moc za komentáře! Moc mi to pomohlo :-)

lobo

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #23 kdy: 29. 08. 2017, 11:01:14 »
musis mat podporu managementu, ktory ludi dokope ku tomu aby ludia zadavali tickety. musia dat vsetkym jasne najavo ze to co nie je v ticketing systeme nikto nebude riesit.
ked u nas priamo zavolas na support a oni zadavaju ticket, tak vyuctuju oddeleniu $5

Nemotora

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #24 kdy: 29. 08. 2017, 17:00:52 »
Ahoj,

co takhle open-source iTop?
Moderní design, PHP, modulární stavba, úprav pomocí rozšíření.

Nasadili jsme jej u mnoha zákazníků.

Nemo.

Unknown

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #25 kdy: 29. 08. 2017, 20:25:35 »
Neco TotalSimple: TroubleTicketExpress

txt

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #26 kdy: 29. 08. 2017, 23:35:43 »
Existuje nějaké OSS vertikální řešení pro vývoj SW?

Požadavky, tickety, automatizace workflow, řízení konfigurací, test management, reporty, projektové řízení, distribuované inženýrství?

Víte o nějakém čtivém článku o vývoji nějakého Linuxového distra?

Ondro

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #27 kdy: 30. 08. 2017, 08:55:26 »
Tak samozřejmě, nadávání na JIRu je kolorit, bez toho se žádný správný hipster neobejde.

JIRA nieje ideal pre vsetky nasadenia a niekde moze posobit odstrasujuco(podobne ako spominany Lotus Notes). Dnes je JIRA v kurze a nasadzuje sa aj tam, kde existuju lepsie riesenia a to podla mna sposobuje tie negativne reakcie.  Samozrejme da sa to prezentovat aj normalnejsim sposobom ako nadavanim.
Helpdesk/IT support je jedno z nasadeni, kde podla mna JIRA nieje idealne riesenie.

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #28 kdy: 30. 08. 2017, 08:59:17 »
Ptáte se na dvě různé věci, navíc jiné, než je původní dotaz. Bylo by lepší na to založit nová vlákna, takhle se to bude akorát motat.

Existuje nějaké OSS vertikální řešení pro vývoj SW?

Požadavky, tickety, automatizace workflow, řízení konfigurací, test management, reporty, projektové řízení, distribuované inženýrství?
GitLab CE.


Víte o nějakém čtivém článku o vývoji nějakého Linuxového distra?
Kniha Vytváříme vlastní distribuci Linuxu

JaSam

Re:Máte ve firmě ticket system?
« Odpověď #29 kdy: 30. 08. 2017, 13:05:53 »
Mno, u nas zalezi, ktore poschodie...
Interny ticket system
NetCracker
Remedy
OTRS
Redmine
Jira
Sharepoint Forms (ani sa nepytajte...) > email
a potom standardne task - email

Integracia? Ziadna.
Chaos? totalny