Ne. Ani v dnesni, celkem slozite dobe lidskych zdroju, vam nikdo s vsemi peti pohromade neda 60, pokud za nim prijdete s tim, ze vlastne ani tak moc pracovat nechcete, "hlavne teda jako ten hipstersky buzzsentence "work/life balance"", a stresovat se budete leda pri planovani dovolene.
Terminy se musi plnit vsude, kvalitu a udrzitelnost musi mit vase prace tez vsude, primou odpovednost za ni ponesete take vsude, a casova mzda patri nekam do delnickych profesi, ale nikoliv k vyvojarum.
Na konci cervna jsem resil podobny problem mezi dvema podrizenymi - jeden toho obvykle stihne za mesic zhruba dvakrat tolik co druhy, a tedy si i vydela priblizne dvakrat tolik. Ten druhy dela jen tak nejak az v momentech, kdy uz opravdu musi, aby stihl termin u zakaznika. No a ten druhy se nejak doslechl o prvnim a jeho platu, a tak prisel s tim, ze chce "pridat", ze dela "stejnou praci" jako ten prvni. Dalo mi obrovskou praci mu vysvetlit, ze stejnou praci nedela, ze ji dela vyrazne mene, a o odmenu si muze navysit sam, kdyz "zabere" - no i tak odesel, protoze "chce vydelavat penize, ne drit do umoru"

Dalsi spor byl nad tim, proc specialiste supportu maji vyrazne vyssi zaklad nez development a coding (a treba take sl. auta i pro soukr. ucely a lepsi telefony a tablety) - no protoze zkratka pri srovnatelnem know-how pracuji obvykle bez omezeni pracovni doby, jsou zakaznikum k dispozici "kdykoliv", musi byt vysoce mobilni a dostupni.
Odjakziva platilo a snad stale plati, ze se odmenuje za odvedenou praci a za prinos, a nikoliv za tituly, certifikaty, a "vysokou inteligenci" (no ano, i tento argument u vyjednavani padl!).