Node.js a multiplexed IO obecně

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #60 kdy: 26. 04. 2017, 21:28:41 »
Takže vlastně říkáte, že porovnáváte věci různého datového typu, ale přijde vám to v pohodě a může z to JavaScript.
A to's vymyslel hlavou? Rikam, ze pouzivam jazyky, ktere se chovaji tak, jak by clovek ocekaval, ne tak, jak by ho ani v nejdivocejsim snu nenapadlo.

Takže opět, vaši neznalost vydáváte za chybu JS.
Jakou konkretne neznalost? Ten post je o semanticke nekonzistentnosti JS. Popravde, kdybych tenhle rys neznal, byl bych radsi.

Jak jinak interpretovat to, že JavaScriptu vyčítají to, co vrací na [] == {}, apod. To, že jazyk něco *umožňuje*, neznamená, že je dobrý nápad to dělat. ;)
Tak to je jiste velmi zajimava myslenka. Ostatne by treba v jazyce mohlo platit, ze 1+1=3. Pokud by nekdo ocekaval dvojku, tak je to jeho neznalost a kdyz nechce dostat trojku, tak tenhle rys jazyka nemusi pouzivat, no ne?

A PHP znáte?
Vubec. A nehodlam na tom nic menit, nechci zbytecne utracet za psychiatra.

Dodatek - I když to tak možná nevypadá, tak JS mě spoustou věcí štve/nesedí či spousta věcí okolo něj. Ale nelíbí se mi, když někdo něco kritizuje na základě své nevědomosti.
Jeste jednou: jake nevedomosti?!


Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #61 kdy: 26. 04. 2017, 21:32:51 »
věci, které jsou jinde triviální se v Go musí řešit copy pastováním 10+ řádků.
Porad nevim, o cem je rec. Ze Go nema generika? Jo, to se mi na nem taky nelibi. Ale neni to zhovadilost, je to vedoma volba, ktera mi nemusi vyhovovat, ale ma svou logiku.

ve všech moderních jazycích by to bylo na dva řádky. Při čtení toho kódu potom těžko odlišujete mezi boilerplatem a podstatnými částmi. Přijde mi, že je to jazyk pro hipstery co se holí břitvou a jezdí na kole bez brzd.
Fakt? Jak se napise v pythonu na dva radky konkurentni (paralelizovatelny) generator?

gll

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #62 kdy: 26. 04. 2017, 21:33:27 »
Dodatek - I když to tak možná nevypadá, tak JS mě spoustou věcí štve/nesedí či spousta věcí okolo něj. Ale nelíbí se mi, když někdo něco kritizuje na základě své nevědomosti.
Jeste jednou: jake nevedomosti?!

na použití == upozorňuje linter. Nevím jestli je to nevědomost, nebo to záměrně ignorujete.

gll

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #63 kdy: 26. 04. 2017, 21:37:44 »
věci, které jsou jinde triviální se v Go musí řešit copy pastováním 10+ řádků.
Porad nevim, o cem je rec. Ze Go nema generika? Jo, to se mi na nem taky nelibi. Ale neni to zhovadilost, je to vedoma volba, ktera mi nemusi vyhovovat, ale ma svou logiku.

ve všech moderních jazycích by to bylo na dva řádky. Při čtení toho kódu potom těžko odlišujete mezi boilerplatem a podstatnými částmi. Přijde mi, že je to jazyk pro hipstery co se holí břitvou a jezdí na kole bez brzd.
Fakt? Jak se napise v pythonu na dva radky konkurentni (paralelizovatelny) generator?

Proč bych měl generátor posloupnosti náhodných čísel psát paralelizovatelně? Jak napíšete v Go jednodušeji neparalelizovatelný generátor?

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #64 kdy: 26. 04. 2017, 21:38:46 »
na použití == upozorňuje linter. Nevím jestli je to nevědomost, nebo to záměrně ignorujete.
Cili moje nevedomost spociva v tom, ze nevim, ze aby se JS choval aspon z rychliku rozumne, musi se kod prohnat linterem?

Tak jo, beru :)

P.S. predpokladam, ze tech linteru je k dispozici aspon tak dvacet. Pet neni kompatibilnich s Gruntem, dvanact s Webpackem, pet s Brunchem a u jedenacti musi clovek vedet, ze kdyz se pouziji s transpilerem do XYZ, tak dojde v nekterych situacich (neni poradne znamo jakych) k nekonecne smycce. Ani jeden z nich pak nepokryva vsechny nesmysly, ktere JS poskytuje. Predpokladam spravne? :)


Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #65 kdy: 26. 04. 2017, 21:42:24 »
Proč bych měl generátor posloupnosti náhodných čísel psát paralelizovatelně?
Zavadejici otazka, na to se s dovolenim nechytnu :)

Jak napíšete v Go jednodušeji neparalelizovatelný generátor?
Nevim. Jak jsem byl rekl, Go aktivne nepouzivam. Jestli mate potrebu nekomu dokazovat, ze to nejde, nejste na spravne adrese :)

Osobne ale moc nevidim duvod, proc by se to tak melo delat, kdyz je k dispozici channel - daleko lepsi abstrakce pro tenhle use case.

čumil

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #66 kdy: 26. 04. 2017, 21:44:17 »
na použití == upozorňuje linter. Nevím jestli je to nevědomost, nebo to záměrně ignorujete.
Cili moje nevedomost spociva v tom, ze nevim, ze aby se JS choval aspon z rychliku rozumne, musi se kod prohnat linterem?

Tak jo, beru :)

P.S. predpokladam, ze tech linteru je k dispozici aspon tak dvacet. Pet neni kompatibilnich s Gruntem, dvanact s Webpackem, pet s Brunchem a u jedenacti musi clovek vedet, ze kdyz se pouziji s transpilerem do XYZ, tak dojde v nekterych situacich (neni poradne znamo jakych) k nekonecne smycce. Ani jeden z nich pak nepokryva vsechny nesmysly, ktere JS poskytuje. Predpokladam spravne? :)
Zbytečně to hrotíš. Pouzivat === by default je standard.
To že je trošku chaos s toolama teda pravda je...

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #67 kdy: 26. 04. 2017, 21:46:04 »
Pouzivat === by default je standard.
To je sice pravda, ale nic to nemeni na tom (naopak to potvrzuje), ze == je zprasene takovym zpusobem, ze ani kdybych LSD zapijel maruihuanovym ginem, tak neco takovyho nevymyslim i kdybych chtel.

čumil

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #68 kdy: 26. 04. 2017, 21:47:25 »
Vaši hlavní výhradu k JS - neexistenci vláken, to stejně neřeší.
Když už, tak: moje hlavní výhrada vůči JS je, že to je neuvěřitelně splácaný jazyk, který je snad vůbec nejvíc nepředvídatelný ze všech, co jsem kdy viděl. Pokud někdo hodlá JS obhajovat, ať prvně srovná třeba s Lua, to je jazyk podobného typu, ale udělaný dobře, koncepčně (nemusí se mi líbit, nemusí mi vyhovovat, ale má logiku a jasnou myšlenku).

WTF vtípků ohledně nelogičností JS je plný net, ale vlastní zkušenost je k nezaplacení:
Citace
Mám prostě neutuchající pocit, že vývojáři Javascriptu mají obzvláštní talent vymlet úplně každý výmol, který se na cestě nachází - i kdyby to měli vzít oklikou, aby do něj najeli.
https://plus.google.com/+MiroslavPrymek/posts/euSuscZtbyj

(nehodlám startovat flejm, jenom uvádím na pravou míru, že neexistence rozumné konkurentnosti fakt není ani zdaleka největší problém JS)
A co jsou workery omg

gll

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #69 kdy: 26. 04. 2017, 21:47:42 »
Jak napíšete v Go jednodušeji neparalelizovatelný generátor?
Nevim. Jak jsem byl rekl, Go aktivne nepouzivam. Jestli mate potrebu nekomu dokazovat, ze to nejde, nejste na spravne adrese :)

Osobne ale moc nevidim duvod, proc by se to tak melo delat, kdyz je k dispozici channel - daleko lepsi abstrakce pro tenhle use case.

Jde to snadněji pomocí uzávěru. Ale pořád je to horší než first class generátory.

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #70 kdy: 26. 04. 2017, 21:49:42 »
Jde to snadněji pomocí uzávěru. Ale pořád je to horší než first class generátory.
...a generatory jsou o rad horsi nez kontinuace.

Tak jsme si pekne nahonili (ego) a pujdem delat neco rozumnejsiho ne?

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #71 kdy: 26. 04. 2017, 21:52:19 »
A co jsou workery omg
Workery? To jakoze si muzu pustit v jinem vlakne nejaky kod s uplne jinym kontextem a komunikovat s nim pres sit? A to jsi chtel zminit jako dobry priklad, jak umoznit konkurentnost?!

Nebo myslis nejaky jiny workery?

gll

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #72 kdy: 26. 04. 2017, 22:08:53 »
Jde to snadněji pomocí uzávěru. Ale pořád je to horší než first class generátory.
...a generatory jsou o rad horsi nez kontinuace.

Tak jsme si pekne nahonili (ego) a pujdem delat neco rozumnejsiho ne?

Takže kritika Go je honění ega a kritika JS je šíření osvěty?

nevím co jsou kontinuace, předpokádám, že nic takového v Go neexistuje.

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #73 kdy: 26. 04. 2017, 22:21:19 »
Takže kritika Go je honění ega a kritika JS je šíření osvěty?
Ne. Ale neco jineho je kritika psychedelickych haluzi zavedeneho do jazyka bez zjevneho duvodu a kritika toho, ze neco, co neni vubec nutno pouzivat, se nenapise na dva radky, ale na tri. Mimochodem, kdyz jsme ui toho, porad jeste bych rad videl konkretni kod, ktery by implementoval to same pouziti generatoru v Pythonu a v Go. Srovnavat jednovlaknovou verzi v (cem vlastne?) s konkurentni verzi v Go je dost mimo misu.

nevím co jsou kontinuace
To je skoda. Kdybyste to vedel, mohl byste dospet k nazoru, ze (bezne) generatory jsou trochu zbytecna, polovicata vec.

Re:Node.js a multiplexed IO obecně
« Odpověď #74 kdy: 26. 04. 2017, 22:27:38 »
Takže vlastně říkáte, že porovnáváte věci různého datového typu, ale přijde vám to v pohodě a může z to JavaScript.
A to's vymyslel hlavou? Rikam, ze pouzivam jazyky, ktere se chovaji tak, jak by clovek ocekaval, ne tak, jak by ho ani v nejdivocejsim snu nenapadlo.


Jasně, takže Perl je podle vás taky *****, protože má "==" a "eq"?

Takže opět, vaši neznalost vydáváte za chybu JS.
Jakou konkretne neznalost? Ten post je o semanticke nekonzistentnosti JS. Popravde, kdybych tenhle rys neznal, byl bych radsi.

Tuto konkrétně neznalost - https://developer.mozilla.org/cs/docs/Web/JavaScript/Reference/Statements/import
Čekal bych, že Google dneska umí používat každý.

Jak jinak interpretovat to, že JavaScriptu vyčítají to, co vrací na [] == {}, apod. To, že jazyk něco *umožňuje*, neznamená, že je dobrý nápad to dělat. ;)
Tak to je jiste velmi zajimava myslenka. Ostatne by treba v jazyce mohlo platit, ze 1+1=3. Pokud by nekdo ocekaval dvojku, tak je to jeho neznalost a kdyz nechce dostat trojku, tak tenhle rys jazyka nemusi pouzivat, no ne?

S tím rozdílem, že váš příklad provádí operaci nad stejným datovým typem. Neznalost je (a to ještě velmi slušně řečeno), pokud čekáte, že takové dělení pole stringem je v pořádku.

A když nechcete "dostat trojku", tak nepište prasárny nebo používejte ===.

A PHP znáte?
Vubec. A nehodlam na tom nic menit, nechci zbytecne utracet za psychiatra.

Tak to jste toho moc neviděl.