Vy jste se nikdy nezabýval sémiotikou? Je to docela zajímavé. Doporučuji.
Nezabyval, nicmene umeni rozdeluju hlavne na to, ktere se mi libi a na to, ktere se mi nelibi. Podeziram sice, ze rada soudruhu nejsou umelci, ale podvodnici, kteri za nesmyslne vytvory skryvaji skutecnost, ze a) nemaji co rici, b) neovladaji remeslo, bez ktereho jaksi to umeni nelze prevest do materialni podoby. Nicmene je mozne, ze jsem neco nepochopil, ale nejsa znalcem umeni, ponechavam rozhodnuti odbornikum na umeni a casu, ktery to probere uplne nejlepe. Ovsem odborniky na umeni leckdy podeziram, ze take nic nepochopili, coz skryvaji psanim oslavnych kritik. Kdyby napsali, ze se jedna o sracku, hned by se nasel nekdo, kdo by je obvinil z nepochopeni hloubky dila a jeho skryteho poselstvi, ktere nastavuje zrcadlo soudobe spolecnosti a jejim nesvarum.
Ale ano, s tím se dá souhlasit. Ale i to líbí nelíbí je informace.
Například ve středověku to bylo jinak, zvláště v malířství, které je plné symboliky a ty symboly vytváří specifický jazyk. Dnes už to nejsme schopni vnímat, protože myšlení středověkého člověka bylo úplně jiné, než naše a až na pár odborníků neznáme ten symbolický kontext, zvláště zde v Čechách, kdy dnes většina lidí ani nezažila pocit víry, který se dokonce dá zachytit magnetickou rezonancí (
http://www.osel.cz/7411-zadratovani-mozku-a-sklon-k-nabozenske-vire.html). Což je v celosvětovém kontextu docela zajímavé a jedinečné. Všude jinde existuje cesta od víry k ateismu, jen u nás je to opačně.
Proto to taky přináší komplikace v normálním rodinném provozu, když někdo od nás žije jinde a není dostatečně přizpůsobivý, kdyby byl, nikam by neodcházel. Ono byt ve velkém paneláku ve Vancouveru se stropem ze syrového betonu, se kterým se ani nemáte komu pochlubit, není všechno, že.