Reklamace disku WD

Venca

Reklamace disku WD
« kdy: 21. 03. 2017, 01:54:43 »
Dobry vecer,

Reklamoval jsem WD disk, reklamace me byla uznana a vyrizena (oprava výměnou).
Jestli se nepletu nemohou mi ze zakona dat repasovany disk nebo uz pouzity.
Ale zajimalo by me jestli to vubec poznam muze opravna kam chodi WD disky upravit SMART informace tak ze udela s disku novy?
« Poslední změna: 21. 03. 2017, 06:34:25 od Petr Krčmář »


Hampl

Re:Reklamace Disku WD
« Odpověď #1 kdy: 21. 03. 2017, 03:47:18 »
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Ina

Re:Reklamace Disku WD
« Odpověď #2 kdy: 21. 03. 2017, 04:08:55 »
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Na nový kus nedostaneš novou záruční lhůtu, ale pokračuje ta stará. Tj. pokud ti zbýval rok, máš na vyměněný disk záruku pouze rok.

Sten

Re:Reklamace Disku WD
« Odpověď #3 kdy: 21. 03. 2017, 04:45:22 »
Dobry vecer,

Reklamoval jsem WD disk, reklamace me byla uznana a vyrizena (oprava výměnou).
Jestli se nepletu nemohou mi ze zakona dat repasovany disk nebo uz pouzity.
Ale zajimalo by me jestli to vubec poznam muze opravna kam chodi WD disky upravit SMART informace tak ze udela s disku novy?

Můžou, pokud na to přistoupíte :) Podle § 2169 OZ můžete požadovat dodání „nové věci bez vad“. To nejspíš (není k tomu judikát) znamená ve stejné kvalitě, jako jste kupoval původně. Použitý by to tedy mohl být jen v případě, že jste předtím koupil obdobně použitý nebo s takovou výměnou souhlasíte. Taková informace by navíc měla být obsažena v kupní smlouvě (pokud jste takový koupil) či reklamačním protokolu (pokud jste souhlasil s takovou výměnou).

SMART jsou hodnoty čtené z firmware, takže změnou firmware určitě jdou přepsat.

To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Pokud se s prodejcem nedohodnete jinak, pokračuje původní záruční doba. Doba reklamace se do ní nepočítá.

qwertz

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #4 kdy: 21. 03. 2017, 07:16:43 »
Vážení. Je-li vada neopravitelná (kupující dostal nový disk), je pouze na zákazníkovi, kteoru z následujících možností si vybere:
- výměna součásti (v tomto případě nelze)
- sleva (v tomto příapdě nedává smysl)
- dodání nové věci bez vad
- odstoupení od smlouvy (vrácení peněz)

Volba je na zákazníkovi a nikoliv na prodávajícím. Při dodání nové věci však běží původní záruční doba (doba řešení eklamace se nepočítá). Protto se vždy vyplatí vzít peníze a koupit si nové zboží. V případě IT se tato výhoda kombinuje s neustále klesajícími cenami HW.


NooN

Re:Reklamace Disku WD
« Odpověď #5 kdy: 21. 03. 2017, 08:52:40 »
To by me zajimalo taky ale jeste by me zajimalo od kdy bezi zaruka kdyz je to novy kus zbozi...

Na nový kus nedostaneš novou záruční lhůtu, ale pokračuje ta stará. Tj. pokud ti zbýval rok, máš na vyměněný disk záruku pouze rok.
Ak ti ho opravili, zaruka pokracuje.
Na novy kus mas novu zaruku.

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #6 kdy: 21. 03. 2017, 09:13:50 »
NooN: Nema, v CR plati, ze aj ked dostanes novy kus, tak pokracuje stara zaruka. http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/

j

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #7 kdy: 21. 03. 2017, 09:19:14 »
NooN: Nema, v CR plati, ze aj ked dostanes novy kus, tak pokracuje stara zaruka. http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/

V CR se to dela tak, ze za neopravitelny kus si nechas vyplatit penize (na coz mas ze zakona narok) a za ty penize si obratem koupis disk novy, takze mas novou zaruku. Viz qwertz.

fdfdgfdg

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #8 kdy: 21. 03. 2017, 10:07:31 »
Volba je na zákazníkovi a nikoliv na prodávajícím.
Volba neni na zákazníkovi.

Podle zákona v případě, že zboží neodpovídá jakosti dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel nárok na bezplatné odstranění vady, v souladu s § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. V okamžiku, kdy by oprava věci nebyla možná, vzniká nárok na výměnu věci za novou identickou věc v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Pokud však ani to není možné (např. stejná věc již není na trhu), může spotřebitel odstoupit od smlouvy a podnikatel je povinen vrátit peníze.

macík

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #9 kdy: 21. 03. 2017, 10:37:45 »
Chtělo před odesláním si tam "neviditelným inkoustem" udělat značky na jednotlivé části, něco jako rodiče podepisují dětem boty ve školce. ale to už chtělo řešit před odesláním. Případně alespoň detailně nafotit, třeba se odhalí detaily na PCB (jiný tvar kuliček cínu)

Venca

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #10 kdy: 21. 03. 2017, 11:24:21 »
Takze muzu rict ze novy disk nechci ale ze chci penize a dostanu je ?
Nemusim ten novy disk prijmout?

fdfdgfdg

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #11 kdy: 21. 03. 2017, 15:00:47 »
Takze muzu rict ze novy disk nechci ale ze chci penize a dostanu je ?
Nemusim ten novy disk prijmout?
Po třech stejný závadách nebo čtyrech jiných můžeš požadovat peníze. Do té doby platí co jsem napsal výš.

fdfdgfdg

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #12 kdy: 21. 03. 2017, 15:04:21 »
Chtělo před odesláním si tam "neviditelným inkoustem" udělat značky na jednotlivé části, něco jako rodiče podepisují dětem boty ve školce. ale to už chtělo řešit před odesláním. Případně alespoň detailně nafotit, třeba se odhalí detaily na PCB (jiný tvar kuliček cínu)
Proč to dělat? Disk má sériové číslo a dokud se vrátí opravený kus se stejným sn tak je všechno z jejich strany ok. Problém nastává když disk neopravý a pokusí se ti dát jiný, starý kus. Tam je chyba a můžeš požadovat nový bezvadný kus a pokud nebude k mání tak můžou rozhodnout o vrácení peněz.

Prostě vždy oprava, výměna za nový a pak až vracení peněz (kromě opakované reklamace kde můžeš požadovat odstoupení od smlouvy po třech resp. čtyrech opravách).

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #13 kdy: 21. 03. 2017, 15:42:13 »
Pokud se něco nezměnilo, což si nemyslím, tak je to takhle:
- pokud bylo zařízení dodané vadné a nikdy jej z tohoto důvodu nebylo možné použít, je možné okamžitě žádat vrácení peněz
- vrácení peněz lze požadovat už u DRUHÉ reklamace, pokud se jedná o STEJNOU závadu, případně u třetí reklamace, pokud se jedná o jiné závady
- pokud nemůže být zařízení opraveno, je možné žádat vrácení peněz, v souvislostí s tím také platí, že pokud je reklamace řešena výměnou za nový kus, běží nová záruka
- pokud byla reklamace vyřízena opravou původního kusu, záruka se prodlužuje pouze o dobu, kdy bylo zařízení v reklamaci

Přesně proto třeba operátoři opravovali telefony stylem, že vyměnili kompletně všechno, ale dali to do starého case - jednalo se o opravu, ne o výměnu.

A vše platí pouze pro zákazníka fyzickou osobu.

j

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #14 kdy: 21. 03. 2017, 15:45:22 »
...
Nikolivek, precti si to znova. A neplkej tu laskave podobny blaboly.

V prvnim 1/2 roce se automaticky libovolna vada povazuje za vadu, ktera na zbozi byla jiz v okamzik prodeje, a tudiz je mozne automaticky odstoupit od smlouvy - bez dalsiho reseni cehokoli.

V dalsim (minimalne) roce a pul pak zalezi, zda jde o vadu podstatnou* - pak lze opet od smlouvy odstoupit, nebo o vadu nepodstatnou, pak se lze dohodnout na sleve/oprave a odstoupit lze pouze v pripade, ze prodejce nestihne 30 denni lhutu. Ovsem zpusob pozadovaneho reseni je treba uvest vzdy predem = automaticky rikam, ze chci vratit penize.

Nadto lze (specielne v pripade elektroproduktu, IT obzlvaste) vpohode uspet i s argumentaci, ze komponenta nabizena vymenou neni identicka = nema stejne parametry, protoze ja mam treba monitor vybrany podle zcela konkretni revize, a jiny ani stejny model proste nechci, protoze vim, ze parametry jsou vyrazne jine.

A mimochodem, zamitnuti reklamace po vice nez 3 dnech taky neni mozne. Protoze prodejce ma na rozhodnuti o reklamaci maximalne prave 3 dny. Zbytek ma na vyreseni = opravu nebo vymenu.

*Vada podstatna je deklarovana jako takova, o ktery kdybys vedel ze ji zbozi ma, tak si ho nekoupis, tzn zcela 100% vsechny vady typu "nefunguje to".