Reklamace disku WD

qwertz

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #15 kdy: 21. 03. 2017, 17:19:11 »
Neplkejte tu nesmysly.

Zákazník má nárok na opravu vady. Není-li to možné, je volba na něm - tj. může zvolit vrácení peněz (není povinen souhlasit s výměnou). Je pouze nutné, aby svou volbu prodávajícímu sdělil bez zbytečného odkladu - tj. při podání reklamace, nebo po oznámení ze strany prodávajícího, že vada je neopravitelná (v tu chvíli si musí vybrat). Solidní obchod se ptá dokonce dopředu už při sepisování reklamačního protokolu.

Pokud zvolí výměnu, dle záruční lhůta běží původní (nová záruční lhůta skončila se starým občanským zákoníkem)


Dhcbdj

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #16 kdy: 21. 03. 2017, 18:55:06 »
Neplkejte tu nesmysly.

Zákazník má nárok na opravu vady. Není-li to možné, je volba na něm - tj. může zvolit vrácení peněz (není povinen souhlasit s výměnou).
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Dhcbdj

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #17 kdy: 21. 03. 2017, 19:00:56 »
Pokud se něco nezměnilo, což si nemyslím, tak je to takhle:
- pokud bylo zařízení dodané vadné a nikdy jej z tohoto důvodu nebylo možné použít, je možné okamžitě žádat vrácení peněz
- vrácení peněz lze požadovat už u DRUHÉ reklamace, pokud se jedná o STEJNOU závadu, případně u třetí reklamace, pokud se jedná o jiné závady
- pokud nemůže být zařízení opraveno, je možné žádat vrácení peněz, v souvislostí s tím také platí, že pokud je reklamace řešena výměnou za nový kus, běží nová záruka
- pokud byla reklamace vyřízena opravou původního kusu, záruka se prodlužuje pouze o dobu, kdy bylo zařízení v reklamaci

Přesně proto třeba operátoři opravovali telefony stylem, že vyměnili kompletně všechno, ale dali to do starého case - jednalo se o opravu, ne o výměnu.

A vše platí pouze pro zákazníka fyzickou osobu.
Zmenilo se asi vsechno.
- prvni bod. Takove pravo nikdy neexistovalo.
- ne opravdu je to TRETI a CTVRTA
http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html
jestliže reklamujete věc, v tomto případě tašku, potřetí pro opakovaný výskyt té samé vady, máte skutečně právo již od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny zpět. Tento nárok se opírá o ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že při opakovaném výskytu vady má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou, tj. právo na výměnu či vrácení peněz. Přičemž opakování vady je ustálenou rozhodovací praxí soudů vykládáno jako alespoň tři stejné vady či čtyři různé.
- nemas pravo pozadovat penize a nebezi nova zaruka
http://skolaspotrebitele.cz/vymena-zbozisoucasti-pri-reklamaci-a-nova-zaruka/
- gratuluji, jeden bod mas spravne ...

qwertz

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #18 kdy: 21. 03. 2017, 19:13:08 »
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Vy jste mi tedy srandista. Váš první odkaz je z roku 2013, tj. z doby dnes již neplatné právní úpravy. Váš druhý odkaz je z loňska, a potvrzuje přesně to, co jsem napsal já. Dovoluji si proto sitovat váš vlastní zdroj:


<CITACE>:
"....Co se týče způsobu vyřízení reklamace, bude zásadní, jestli představuje vada podstatné, nebo nepodstatné porušení kupní smlouvy.

Podstatné porušení smlouvy je takové, že kdybyste o něm věděli dopředu, zboží nekoupíte, protože nemá důležité vlastnosti, které od něj očekáváte nebo které prodejce sliboval. Prodávající musel vědět, že by spotřebitel věc nekoupil, kdyby pozdější výskyt této vady předvídal. Ostatní porušení smlouvy jsou nepodstatná.
....
Při podstatném porušení smlouvy se můžete rozhodnout, jestli si přejete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo úplně odstoupit od smlouvy. ..."
<KONEC CITACE>.

Rozporovat tvrzení měkoho jiného a podkládat to zdroji dokládající, že má pravdu, je skutečně bizarní  ;D

Dhcbdj

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #19 kdy: 21. 03. 2017, 19:37:30 »
Nebudu to psat tucne. Nicmene "podstatne poruseni smlouvy" v zadnem pripade neni zavada produktu. Podstatne poruseni je treba kdyz vyrobce zamlci vlastnosti vyrobku nebo uvede zakaznika v omyl a prodana vec neplni co by mela z principu fungovani.

Bezna reklamace v zadnem pripade neni podstatne poruseni smlouvy.

Chapis chlupacku nebo to potrebujes tucne????


Dhcbdj

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #20 kdy: 21. 03. 2017, 19:40:11 »
Neplkej nesmysly a neplas hejly. Zakaznik si rozhodne nemuze vybirat zda vymenu nebo vraceni penez. To ze napises do reklamacniho protokolu ze chces prachy neznamena, ze je dostanes protoze se reklamace ridi pravidly.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1075817-reklamace-kdy-zadat-vraceni-penez-spotrebitele-stale-tapou

http://m.penize.cz/reklamace/310074-reklamace-v-roce-2016-jak-na-to-abyste-uspeli-a-co-si-nenechat-libit

http://www.pravnilinka.cz/bezplatna-pravni-poradna-zdarma/reklamace-zbozi.html


Vy jste mi tedy srandista. Váš první odkaz je z roku 2013, tj. z doby dnes již neplatné právní úpravy. Váš druhý odkaz je z loňska, a potvrzuje přesně to, co jsem napsal já.

...

Rozporovat tvrzení měkoho jiného a podkládat to zdroji dokládající, že má pravdu, je skutečně bizarní  ;D
Tak je asi skoda ze ses nedostal k tretimu odkazu ...

Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

qwertz

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #21 kdy: 21. 03. 2017, 19:54:18 »
To je skutečně diskuze jak s idiotem. Nastudujte si zákon a pak mudrujte:


Občanský zákoník č.89/2012 Sb:

Práva z vadného plnění:

§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.


Jestli neumíte číst, vraťte se do základní školy, protože když je někde napsáno, že "kupující si zvolí", znamená to kupodivu, že kupující si zvolí....

milujiapple

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #22 kdy: 21. 03. 2017, 21:20:49 »
Občanský zákoník č.89/2012 Sb:

Práva z vadného plnění:

§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

...
To je skutečně diskuze jak s idiotem. Nastudujte si zákon a pak mudruj (budu ti tykat protože na to máš věk):

Nemá-li předmět koupě vlastnosti stanovené zákonem nebo smlouvou, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Sten

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #23 kdy: 21. 03. 2017, 21:26:28 »
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.

PavelCCD

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #24 kdy: 21. 03. 2017, 21:28:46 »
Občanský zákoník č.89/2012 Sb:
...
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
...
Jestli neumíte číst, vraťte se do základní školy, protože když je někde napsáno, že "kupující si zvolí", znamená to kupodivu, že kupující si zvolí....
Tak že všechny reklamace se daji řešit vrácením peněz ... to zní velmi pravděpodobně a asi to tak bude.

milujiapple

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #25 kdy: 21. 03. 2017, 21:32:17 »
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.
děkuji

qwertz

Re:Reklamace disku WD
« Odpověď #26 kdy: 22. 03. 2017, 07:10:13 »
Mícháte tu dvě různé části OZ: právo z vadného plnění dle § 2106 a právo z vadného plnění dle § 2169. Každá má jiné možnosti řešení, první (při podstatném porušení smlouvy) umožňuje kupujícímu vybrat si, jestli odstoupí od smlouvy nebo ne, druhé jen pokud to nejde řešit výměnou.

A teď kdy se co použije. První se týká obecné koupě, druhé koupě zboží spotřebitelem. Protože to druhé je specialita, má přednost před prvním a při koupi zboží spotřebitelem se preferuje to, ale (ve smyslu § 2169) pouze pro plnění, které nevyhovuje § 2161; v takovém případě kupující nemůže od smlouvy odstoupit. Pokud by ale šlo např. o dodání jiné věci či padělku či jde o záruku při koupi ne-spotřebitelem (např. na IČO), nejde o vadné plnění dle § 2161, ale o vadné plnění dle § 2099 a použije se § 2106; tehdy kupující může od smlouvy odstoupit.

V tom případě beru zpět a zůčastněným se omlouvám.