Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)

budouci herni vyvojar

Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« kdy: 17. 12. 2016, 12:53:50 »
Je chytrý uvažovat tak, že většina lidi bude mít pc řekněme na úrovni sestavy za 25-30k a na takové sestavě taky vyvíjet, aby člověk hned viděl, kdy už je to nehratelné?


javaman ()

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #1 kdy: 17. 12. 2016, 12:57:02 »
Ne. Na vývoj je chytré mít mašinu snů, protože tě nebude zdržovat a hlavně jako vývojář si to můžeš dovolit. Pak optimalizuješ podle potřeby. Když to na tvé mašině snů pojede 200 FPS, tak to asi poběží úplně všude. Také záleží, jak dobře budeš rozkládat zátěž. Pokud budeš počítat s 30 jádry, asi bys měl trochu problém. Není problém simulovat slabší stroje.

borekz

  • ****
  • 492
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #2 kdy: 17. 12. 2016, 14:24:54 »
Vždycky můžeš testovat výkon na integrované GPU a případně mít dvě dedikované. V tom druhém případě aspoň budeš vědět, že to půjde spustit i na atypickém stroji.

ferren

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #3 kdy: 17. 12. 2016, 17:37:20 »
pokud planujes vyvijet na existujici jiz rozumne optimalizovany engine, tak nejlepsi je mit referencni, na jakoumplatformu cilis.
v pripade vlastniho enginu je lepsi mit nejake dual cpu, dual gpu, protoze po vetsinu casu pracujes s nehotovym neoptimalizovanym kodem. pak ale druha reference je taky treba.
stejne se neobejdes bez kombinaci amd/nvidia/intel

JSH

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #4 kdy: 17. 12. 2016, 17:39:53 »
Je chytrý uvažovat tak, že většina lidi bude mít pc řekněme na úrovni sestavy za 25-30k a na takové sestavě taky vyvíjet, aby člověk hned viděl, kdy už je to nehratelné?
To záleží na okolnostech, ale spíš ne. Ona ta sestava za 25-30 bude trochu jiná ve chvíli, kdy začínáš s vývojem, a ve chvíli, kdy tvoje dílo vyjde ven.


gamer

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #5 kdy: 17. 12. 2016, 19:14:49 »
Je to chyba takhle uvažovat, protože budeš chtít často spouštět debug buildy bez optimalizací nebo s nějakou debug funkcionalitou navíc, takže potřebuješ rychlý stroj.

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #6 kdy: 17. 12. 2016, 20:12:07 »
Dřív platilo, vyvíjej si na čem chceš. Než to dokončíš, poběží to na průměrném HW v pohodě. Dnes už se sunou dopředu jen GPU a navíc zpomalují, CPU stagnují v podstatě úplně. Konkrétně bych ti poskytl odpověď na půl marketingovou. Kolilk lidí chceš, aby si to koupilo a jakou si myslíš, že má tvůj produkt cenu? Pokud to uděláš tak, že se to bude tak nějak hejbat na top mašinách, zaujmeš pár procent lidí. Pokud uděláš pár kompromisů a hodně optimalizací, pravděpodobně vyděláš víc. Jinak, vyvíjej na čem chceš, testuj na reálné masové sestavě.
« Poslední změna: 17. 12. 2016, 20:14:10 od Tuxik »

phi

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #7 kdy: 19. 12. 2016, 14:13:51 »
Je chytrý uvažovat tak, že většina lidi bude mít pc řekněme na úrovni sestavy za 25-30k a na takové sestavě taky vyvíjet, aby člověk hned viděl, kdy už je to nehratelné?
Ne. Za prve na vyvojarske masine pobezi mnohem vic veci. Za druhe je treba nekde testovat hru v plne krase. Za treti se vetsi projekty protahnou tak moc, ze HW znatelne zlevni. Za ctvrte je predcasna optimalizace cesta do pekel. Za pate, casual hraci hraji na srotech (cti 2 roky stary notebook) a hardcore hraci spis na konzolich/drahe sestave. Za seste bych se podival na statistiky na Steamu, vychazi mi z toho ze vetsina hracu slabsi sestavu nez za tech 205, spis nekde v rozmezi 15-20K. 

Tomáš Roll

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #8 kdy: 19. 12. 2016, 15:29:39 »
Programovat hry v Unreal nebo Cry Engine na sestavě za 25-30 tisíc, to je masochismus. Kůže, obojky, náhubky, biče, domina.


Tomáš Roll

Re:Herní sestava pro vývoj her (UE, CryEngine)
« Odpověď #10 kdy: 19. 12. 2016, 21:32:07 »
Také bych velmi doporučoval, abyste při vývoji seděl na kuchyňské židli, protože hráč vaší hry bude určitě taky sedět na kuchyňské židli.