Pravidla pro pojmenování proměnných

čumil

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #75 kdy: 04. 11. 2016, 19:01:55 »
Libí se mi dnešní doba programátorska + IDE ...

Programátor bez IDE nevytvoří projekt.

A když ho vytvoří v IDE (krásně dříve řečeno "nakliká") má hnusný kód ... (logicky)

To je okecáváno tím, že to generuje IDE, ale přitom 80% programátorů ani neví, co to to IDE vygenrovalo natož co to dělá a jak by to měli udělat bez IDE.

Líbí se mi jak Kit razí "svůj styl" jelikož osobně to mám stejně ;-)

Za 10 let bude místo IDE podstatné části programu generovat AIDE (Artificial Inteligence Development Environment), vy budete jen připravovat trénovací data a počáteční šablony nutné ke spuštění evolučních algoritmů a aby byla možnost ovlivnit proces hledání řešení pomocí AIDE, ve výsledném kódu se pak stejně nikdo nevyzná a ani ho nebude zkoumat, AI bude generovat rovnou kód pro VM. Nebudete programátor, ale mentor stroje a k mentorování vám bude sloužit AIDE.
A výš kámo že dnešní EA systemy fajlují od určité dimenzionality problému ? Víš taky že žerou pekelně výkonu? Tadle tvoje představa je stejná blbost jako že za 10 let budeme dělat každej tejden 8 hodin.
EA vypadá lehce a a jako lék na všechno. Bohužel, pokud si nikdy EA nevyzkoušel, tak nemůžeš vědět jak moc obtížné je to skutečně na něco aplikovat a dobrat se k výsledku.
EA je super, ale má své limity, ať už implementační, regulační, tak i výkonostní.
Zkoušel si někdy počítat kolik výkonu bys potřeboval na simulaci veškerého života na zemi ? Já ne ale musí to být nepředstavitelné číslo. A přesně tolik výkonu plus know how člověk potřebuje aby udělal AGI.

hrr do toho

Ano, ale na generování částí programů se právě hodí. Existuje plno mechanických činností i kreativní povahy, na kterou se dají využít. Máte-li určitý typ webu, jsou EA vhodné na vygenerování jeho variant pro jiné zákazníky. AI se naučí aktuální styl z internetu, a může produkovat podobné návrhy. Formálně je to využití EA ke generování modifikací gramatik popisujících daný web, a natrénovanou AI použijete jako fitness funkci. Výsledkem bude gramatika, která bude produkovat vizuálně prodejné weby. Když přidáte ke gramatice omezující pravidla spojené se sémantikou webu, vygeneruje vám rovnou funkční web.

Výkon nevadí, protože pak ušetříte, učení bude trvat nějakou dobu, ale pak bude v řádu minut produkovat různé návrhy.

Nakonec Googlu se podařilo vygenerovat pomocí umělé inteligence její vlastní šifrovací algoritmus, takže to není budoucnost, ale pomalu už současnost. Tuším že na Rootu taky o tom psali. Jinak viz zde http://www.osel.cz/9076-neuralni-site-googlu-vynalezly-vlastni-sifrovani.html
A hele, na tu googlí síť se kouknu.
Jsem furt skeptický, EA dosud není na profesionálně použitelné úrovni (mass scale) + výkon.


Rott

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #76 kdy: 04. 11. 2016, 20:40:38 »
Kite, mohl bych vidět nějaké vaše kódy? Čím víc o nich vím, tím míň si je dokážu představit. Třeba odkaz na nějaký projekt na githubu by vůbec nebyl od věci. Myslím, že nejsem sám, kdo by to ocenil. Předem díky.

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #77 kdy: 04. 11. 2016, 20:56:34 »
Kite, mohl bych vidět nějaké vaše kódy? Čím víc o nich vím, tím míň si je dokážu představit. Třeba odkaz na nějaký projekt na githubu by vůbec nebyl od věci. Myslím, že nejsem sám, kdo by to ocenil. Předem díky.

Po zkušenostech tady už je prezentovat nebudu. Jsou to prostě normální zdrojáky - jen jsou napsány lepším editorem, aby mi ta práce šla lépe od ruky. Kdo chce, ten si je najde.

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #78 kdy: 04. 11. 2016, 21:10:45 »
Kite, mohl bych vidět nějaké vaše kódy? Čím víc o nich vím, tím míň si je dokážu představit. Třeba odkaz na nějaký projekt na githubu by vůbec nebyl od věci. Myslím, že nejsem sám, kdo by to ocenil. Předem díky.

Po zkušenostech tady už je prezentovat nebudu. Jsou to prostě normální zdrojáky - jen jsou napsány lepším editorem, aby mi ta práce šla lépe od ruky. Kdo chce, ten si je najde.

Vypravej nam jeste chvili o svych zkusenostech programatora samotare, prosiiiim (zaskemra rukama)

Kit

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #79 kdy: 04. 11. 2016, 21:26:27 »
Vypravej nam jeste chvili o svych zkusenostech programatora samotare, prosiiiim (zaskemra rukama)

Lepiči a pojídači koláčů by mi to stejně nevěřili ;D


čumil

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #80 kdy: 04. 11. 2016, 21:28:24 »
Vypravej nam jeste chvili o svych zkusenostech programatora samotare, prosiiiim (zaskemra rukama)

Lepiči a pojídači koláčů by mi to stejně nevěřili ;D
Co máš zase s koláčema tyvole

jeden jede na lopatách

druhej žvaní o koláčích

a pak se programátoři divěj že je ženský nechtěj

aa

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #81 kdy: 04. 11. 2016, 21:43:55 »
Ano, ale na generování částí programů se právě hodí. Existuje plno mechanických činností i kreativní povahy, na kterou se dají využít. Máte-li určitý typ webu, jsou EA vhodné na vygenerování jeho variant pro jiné zákazníky. AI se naučí aktuální styl z internetu, a může produkovat podobné návrhy. Formálně je to využití EA ke generování modifikací gramatik popisujících daný web, a natrénovanou AI použijete jako fitness funkci. Výsledkem bude gramatika, která bude produkovat vizuálně prodejné weby. Když přidáte ke gramatice omezující pravidla spojené se sémantikou webu, vygeneruje vám rovnou funkční web.

Výkon nevadí, protože pak ušetříte, učení bude trvat nějakou dobu, ale pak bude v řádu minut produkovat různé návrhy.

Nakonec Googlu se podařilo vygenerovat pomocí umělé inteligence její vlastní šifrovací algoritmus, takže to není budoucnost, ale pomalu už současnost. Tuším že na Rootu taky o tom psali. Jinak viz zde http://www.osel.cz/9076-neuralni-site-googlu-vynalezly-vlastni-sifrovani.html
Pri dnesnom postupe v strojovom uceni si spomeniem na tie zaznamy o strojovom uceni a logickom programovani z 80-tych rokov. To sa pisalo, ako nam je dobre, ze v podstate vsetko vieme a chyba nam len vykon na trochu vyssi vykon, uz nikdy nebudeme programovat proceduralne a kecy k tomu. Teraz sa to vracia, ale asi to nie je na dlho.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #82 kdy: 04. 11. 2016, 21:48:43 »
Vypravej nam jeste chvili o svych zkusenostech programatora samotare, prosiiiim (zaskemra rukama)

Lepiči a pojídači koláčů by mi to stejně nevěřili ;D
Co máš zase s koláčema tyvole

jeden jede na lopatách

druhej žvaní o koláčích

a pak se programátoři divěj že je ženský nechtěj

Jak to souvisí? Když ženský chtěj hlavně hloupé sukničkáře, tak mám jedním stát? Programátoři dříve bývali chytří, proto je ženské nechtěly. Ženské jsou od přírody hloupé pohlaví, které umí akorát opakovat naučené (vaření, praní, nakupování, starání se o děti, naše VŠ, atd.). Takže argumentovat tím, že hloupí lidé nechtějí programátory, asi není úplně ono.

Realista

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #83 kdy: 04. 11. 2016, 22:10:49 »
Tak on každý programátor je tak trochu asociál. Jde jenom o tu míru. Do určité hranice není s ženskýma žádný problém. V mnoha případech se na tom dá i slušně zapracovat(jak po sociální, tak po fyzické stránce) a poskočit v píchatelnosti o několik levelů. Jak už je to ale za hranicí(takový javaman je dokonalý příklad), tak už je to prostě zabitý.

javaman ((

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #84 kdy: 04. 11. 2016, 22:37:27 »
Běžná lopata s tím problém mít nebude, protože programovat neumí. Pravý programátor ale používá čistě logiku a emoce jsou akorát na překážku. Pak si zkus pokecat s manažerem a nebo ženskou. Smůla, nebudou ti rozumět.

Mysteriozni Zelí

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #85 kdy: 04. 11. 2016, 23:24:56 »
A hele. Otazka typu kolárny v Jaderné elektrárně. Tak já taky něco přidám.

Každý jazyk má svá vlastní pravidla. Jejich rámec je ve velké míře ovlivněn standardní knihovnou toho či onoho jazyka. Např. C++ ve standarní knihovně nemá žádné classy. Proto nejrůznější knihovny, které si člověk pořídí, mají dost odlišná pravidla pro pojmenování metod a tříd. Podle mého názoru, v C++ je proto v tomhle směru, bohužel, největší bordel.

Lepší situace je v Javě. Tam je standardní knihovna docela objemná a definuje tím dobře pro vývojáře, jak mají své knihovny vytvářet. Ovšem tím, že Java je tvořená z různých Open Source knihoven, které se později staly součástí standarní knihovny, stejně trpí určitým rozkolem v názvosloví a logickém uspořádání. Malým, ale trpí.

Nejlepší unifikaci a přehledost má .NET. To je dáno tím, že ho vyvíjí jedna firma. Externí knihovny jsou rovněž velice přehledné.

Já jsem Javista. Pokud chceš mít dobrý unifikovaný kód i checkováním proměnných, mohl by ti pomoct Sonar. Super věcička :)

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #86 kdy: 05. 11. 2016, 00:03:40 »
A hele. Otazka typu kolárny v Jaderné elektrárně. Tak já taky něco přidám.

Každý jazyk má svá vlastní pravidla. Jejich rámec je ve velké míře ovlivněn standardní knihovnou toho či onoho jazyka. Např. C++ ve standarní knihovně nemá žádné classy. Proto nejrůznější knihovny, které si člověk pořídí, mají dost odlišná pravidla pro pojmenování metod a tříd. Podle mého názoru, v C++ je proto v tomhle směru, bohužel, největší bordel.

Lepší situace je v Javě. Tam je standardní knihovna docela objemná a definuje tím dobře pro vývojáře, jak mají své knihovny vytvářet. Ovšem tím, že Java je tvořená z různých Open Source knihoven, které se později staly součástí standarní knihovny, stejně trpí určitým rozkolem v názvosloví a logickém uspořádání. Malým, ale trpí.

Nejlepší unifikaci a přehledost má .NET. To je dáno tím, že ho vyvíjí jedna firma. Externí knihovny jsou rovněž velice přehledné.

Já jsem Javista. Pokud chceš mít dobrý unifikovaný kód i checkováním proměnných, mohl by ti pomoct Sonar. Super věcička :)
V .NET je taky guláš. Nejlepší jmenné konvence má Objective-C.

čumil

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #87 kdy: 05. 11. 2016, 00:26:25 »
A hele. Otazka typu kolárny v Jaderné elektrárně. Tak já taky něco přidám.

Každý jazyk má svá vlastní pravidla. Jejich rámec je ve velké míře ovlivněn standardní knihovnou toho či onoho jazyka. Např. C++ ve standarní knihovně nemá žádné classy. Proto nejrůznější knihovny, které si člověk pořídí, mají dost odlišná pravidla pro pojmenování metod a tříd. Podle mého názoru, v C++ je proto v tomhle směru, bohužel, největší bordel.

Lepší situace je v Javě. Tam je standardní knihovna docela objemná a definuje tím dobře pro vývojáře, jak mají své knihovny vytvářet. Ovšem tím, že Java je tvořená z různých Open Source knihoven, které se později staly součástí standarní knihovny, stejně trpí určitým rozkolem v názvosloví a logickém uspořádání. Malým, ale trpí.

Nejlepší unifikaci a přehledost má .NET. To je dáno tím, že ho vyvíjí jedna firma. Externí knihovny jsou rovněž velice přehledné.

Já jsem Javista. Pokud chceš mít dobrý unifikovaný kód i checkováním proměnných, mohl by ti pomoct Sonar. Super věcička :)
V .NET je taky guláš. Nejlepší jmenné konvence má Objective-C.
nejlepší jmenné konvence má branfuck ...

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #88 kdy: 05. 11. 2016, 07:17:02 »
Ano, ale na generování částí programů se právě hodí. Existuje plno mechanických činností i kreativní povahy, na kterou se dají využít. Máte-li určitý typ webu, jsou EA vhodné na vygenerování jeho variant pro jiné zákazníky. AI se naučí aktuální styl z internetu, a může produkovat podobné návrhy. Formálně je to využití EA ke generování modifikací gramatik popisujících daný web, a natrénovanou AI použijete jako fitness funkci. Výsledkem bude gramatika, která bude produkovat vizuálně prodejné weby. Když přidáte ke gramatice omezující pravidla spojené se sémantikou webu, vygeneruje vám rovnou funkční web.

Výkon nevadí, protože pak ušetříte, učení bude trvat nějakou dobu, ale pak bude v řádu minut produkovat různé návrhy.

Nakonec Googlu se podařilo vygenerovat pomocí umělé inteligence její vlastní šifrovací algoritmus, takže to není budoucnost, ale pomalu už současnost. Tuším že na Rootu taky o tom psali. Jinak viz zde http://www.osel.cz/9076-neuralni-site-googlu-vynalezly-vlastni-sifrovani.html
Pri dnesnom postupe v strojovom uceni si spomeniem na tie zaznamy o strojovom uceni a logickom programovani z 80-tych rokov. To sa pisalo, ako nam je dobre, ze v podstate vsetko vieme a chyba nam len vykon na trochu vyssi vykon, uz nikdy nebudeme programovat proceduralne a kecy k tomu. Teraz sa to vracia, ale asi to nie je na dlho.

No dnes máme automatický translátor jazyka, zavoláte na tu službu, váš spolubesedník do telefonu řekne něco čínsky a stroj to přeloží do angličtiny a řekne vám to svým hlasem. A to už je docela dost, že. Takovou službu má Microsoft, či Google, teď si ale nejsem jistý, kdo z nich.

Časem budete na help desku komunikovat se strojem a ani si to neuvědomíte.

Ivan Nový

Re:Pravidla pro pojmenování proměnných
« Odpověď #89 kdy: 05. 11. 2016, 07:19:24 »
Vypravej nam jeste chvili o svych zkusenostech programatora samotare, prosiiiim (zaskemra rukama)

Lepiči a pojídači koláčů by mi to stejně nevěřili ;D
Co máš zase s koláčema tyvole

jeden jede na lopatách

druhej žvaní o koláčích

a pak se programátoři divěj že je ženský nechtěj

Ad koláče. To je generační záležitost, zasvěcení vědí :-)))