Ten placenej support to ma vic rovin.
1.) RH kernel je stable kernel s patchema z nejnovejsiho (ne vzdy uplne vsema), takze i kdyz mate jadro 3.4 mate v nem patche z 4.7 (napr.)
2.) Kdyz budes mit servery za desitky milionu a pobezis na tom treba co ja vim kasino, banku nebo neco velkyho smysl to 100% ma
3.) jak pisou jiny, je to support na problemy s certifikovanejma vecma, napr. diskovy pole a fiber karty, kde vam reknou, ze mate treba upgradovat/downgradovat firmware na karte
4.) na nejaky middleware, cloud, pokrocily virtualizace a aplikacni virtualizace to smysl ma (pokud vam vyhovuje RHEL). Je to pro mid a big business jestli mate ve firme 4 servery a bezite na tom "bezne veci" tak to asi nevyuzijete/neocenite
5.) soucasti onoho supportu je i zajem z vasi strany rekneme vice prohlubovat a integrovat RH ve vasi firme i znalosti okolo nej, ruzne partnerske programy, skoleni, certifikaty (to nevychazi uplne ze samotneho supportu, ale je to logicky predpoklad). Takze kdyz pak resite jestli vzit ci nevzit noveho admina nebo co by mel umet okruh jeho znalosti by mel odpovidat tomu co je v tech certifikacich
Hlavne si uvedomte, ze RH neni jenom RHEL, ale tech produktu okolo toho je mnohem vic.
Ja mam treba strasne rad Gentoo, jenze sehnat nekoho, kdo je v tom opravdu "doma a kovany" neni jednoduchy a mit povedomi jak to nastadit treba na stovky serveru a mit rozumny ekosystem ,aby se vam to nerozsypalo je neco diametralne jineho, nez kdyz to mate na par masinach a SLA vas netrapi zas az tak moc.
Jestli nekdo bezi stock veci, protoze mu to prijde logicky a "ono to prece funguje" .... se zamyslete, proc pouzivate opensource a nemate vlastni upravy? Njn, nic neni zadarmo a default neznamena secure. Byste rovnou mohli prejit na Windows