@Petr Krčmář: Dekuji za odpoved.
Názory pod články a fórum netvoří nijak dramatická čísla v návštěvnosti (dohromady pár procent), přestože si obvykle diskutující myslí opak. Kdyby se to vypnulo (jakože se nic takového neplánuje!), tak by se nestalo vůbec nic. To jen pro zajímavost.
Po redesignu se neni cemu divit, vzdyt ty komentare mate zabarikadovane za odkazem. Zkuste rozpitvat kratky clanek na kapitoly, jako to dela treba zive.cz kvuli reklamam, a hned uvidite, tak lidi budou prskat. U komentaru to lidi asi jen zacali brat tak, ze rootu jsou komentare ukradene a tak je zasunul nekam do pozadi.
Co se týče reklamy, problém je, že čistě textová reklama má ceny tak stlačené dolů, že sama o sobě nestačí. Nám tvoří něco málo přes 10 % příjmu, přestože se ji snažíme používat. Samozřejmě bychom jí mohli nahradit veškerou reklamu, ale stejně by to byl obrovský propad.
Tak to je spatne, i kdyby se nasadila jen hodna reklama a vsichni prestali blokovat, tak jste porad na 20% z puvodniho prijmu?
Každopádně to ale neřeší ten problém s JavaScriptem a stahování reklamy zvenčí. Nikdo nám nezaplatí za to, že mu napíšeme kousek textu na stránku. Takhle to nefunguje. Dnes inzerenti cpou peníze do automatizovaných systémů (třeba od Google) a pokud ty peníze chcete, tak musíte využít služeb těch systémů. Zároveň chce mít inzerent přesné statistiky o zobrazení a počtu kliknutí a nevěří nějakému webu, který si může cucat čísla z prstů. Věří naměřeným číslům z reklamních systémů, kam dal peníze.
Kdyby se chtelo, tak lze napr. podle referera snadno merit, odkud ctenar prisel a nemusi se spolehat na treti stranu, ktera spolkne vetsinu penez. V aktualnim stavu JavaScriptovou reklamu na rootu blokuji, protoze se stranky nacitaji nekalikanasobne pomaleji (tusim z ~1s na 4s v pripade opakovaneho nacteni, napoprve je to katastrofa - 1.5s vs 7s). A to nemam zadne deset let stare orerazavatko, nedovedu si predstavit ty chudaky na mobilu, kde je limituje pomaly internet i procesor.
Samozřejmě máme i přímé inzerenty, kteří nám nesou hodně peněz, ale opět chtějí mít kontrolu nad naměřenými daty a sami si diktují podmínky toho, jak má ta reklama vypadat. Zkuste třeba velké bance nebo mobilnímu operátorovi hodit zadkem, že chcete odstavec textu místo jejich kampaně. Asi si umíte představit, co se stane. Prostě půjde jinam, kde si jeho peníze ochotně vezmou.
Pokud to je reklama, ktera vytezuje jedno jadro na 100% a konvertuje cumily reklam na blokovace, tak jsem si jisty, ze se to rootu nevyplati. Na odbornejsim IT webu si proste ctenar kontroluje, co ze mu to zbytecne roztaci vetrak/zere baterku.
Takže to není tak, že si vydavatel Roota vymýšlí nesmysly, on se prostě snaží získat peníze na provoz různými cestami, ale reklama pořád tvoří drtivou většinu příjmů. Není to ideální stav, ví to readakce, vydavatel i čtenáři. Proto se snažíme prodávat školení a dělat donační systém, ale pořád stojíme na příjmech z reklamy i když bychom raději stáli na něčem pevnějším. Ale jak už jsem tu psal: my nemáme co prodávat a ani nechceme být teleshopping. My chceme psát články.
No, chapu ze to nemate lehke. Ale musite si uvedomit, ze mate nenormalni (ve smyslu ne bezne) ctenare. Co by jinde vitali s hlasitym jasotem, treba socialni listu, za to vas vypiskame.
Skoda, ze jste zrusili flattr, jsem premyslel ze bych neco prispel. Nechci ale davat penize na redesign a podobne nepotrebne ptakoviny, radeji konkretne lidem za clanky, komunikaci ci rady na foru atp.