Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním

gamer

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #30 kdy: 21. 04. 2016, 10:01:56 »
Víte, ono rozumět matematice a fyzice je naprosto něco jiného, než počítat příklady ze sbírky někde ve škole... Kdyby každý, kdo absolvoval VŠ chápal matematiku v té míře, jako si myslí, byli bychom úplně někde jinde...

Což ale není problém studentů, ale z velké části našeho školství. Na střední se diferenciální a integrální počet učí úplně blbě. Na studenty se nahrnou vzorečky, oni se je naučí nazpaměť, naučí se je nějak mechanicky používat a myslí si, jak skvěle umí derivovat a integrovat. Ve skutečnosti ale nechápou podstatu a souvislosti. Nikdo se studentům nesnaží vysvětlit, co je za tím a k čemu je to vlastně celé dobré.

Na vysoké je to o něco lepší, alespoň na přednáškách se obvykle dá nějaký teoretický background získat (pokud není vyučující nějaký magor), ale na cvičení je to zase to samé, počítají se pořád dokola nějaké příklady bez souvislostí. Zkouška je taky jen o počítání příkladů. A studenti se přizpůsobí, prostě se ty příklady nějak naučí počítat. Zkoušku udělá ten, kdo zná správný postup na výpočet konkrétního příkladu a jestli tomu opravdu rozumí, to už nikoho nezajímá.


pavlix

  • ****
  • 253
    • Zobrazit profil
Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #31 kdy: 21. 04. 2016, 11:51:03 »
Víte, ono rozumět matematice a fyzice je naprosto něco jiného, než počítat příklady ze sbírky někde ve škole... Kdyby každý, kdo absolvoval VŠ chápal matematiku v té míře, jako si myslí, byli bychom úplně někde jinde...

Což ale není problém studentů, ale z velké části našeho školství. Na střední se diferenciální a integrální počet učí úplně blbě. Na studenty se nahrnou vzorečky, oni se je naučí nazpaměť, naučí se je nějak mechanicky používat a myslí si, jak skvěle umí derivovat a integrovat. Ve skutečnosti ale nechápou podstatu a souvislosti. Nikdo se studentům nesnaží vysvětlit, co je za tím a k čemu je to vlastně celé dobré.

Na vysoké je to o něco lepší, alespoň na přednáškách se obvykle dá nějaký teoretický background získat (pokud není vyučující nějaký magor), ale na cvičení je to zase to samé, počítají se pořád dokola nějaké příklady bez souvislostí. Zkouška je taky jen o počítání příkladů. A studenti se přizpůsobí, prostě se ty příklady nějak naučí počítat. Zkoušku udělá ten, kdo zná správný postup na výpočet konkrétního příkladu a jestli tomu opravdu rozumí, to už nikoho nezajímá.

No jo, o tom je přece celá školská matematika po VŠ. Někde je to lepší, někde horší, ale pořád nic moc. :)

Viky

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #32 kdy: 21. 04. 2016, 12:04:51 »
Což ale není problém studentů, ale z velké části našeho školství. Na střední se diferenciální a integrální počet učí úplně blbě. Na studenty se nahrnou vzorečky, oni se je naučí nazpaměť, naučí se je nějak mechanicky používat a myslí si, jak skvěle umí derivovat a integrovat. Ve skutečnosti ale nechápou podstatu a souvislosti. Nikdo se studentům nesnaží vysvětlit, co je za tím a k čemu je to vlastně celé dobré.

Na vysoké je to o něco lepší, alespoň na přednáškách se obvykle dá nějaký teoretický background získat (pokud není vyučující nějaký magor), ale na cvičení je to zase to samé, počítají se pořád dokola nějaké příklady bez souvislostí. Zkouška je taky jen o počítání příkladů. A studenti se přizpůsobí, prostě se ty příklady nějak naučí počítat. Zkoušku udělá ten, kdo zná správný postup na výpočet konkrétního příkladu a jestli tomu opravdu rozumí, to už nikoho nezajímá.

Sakra, proč furt zevšeobecňujete?! Tak se hlašte na pořádné školy a ne na nějaké provinční rádobyvysoké, protože se bojíte, abyste to vůbec dali a aby po vás nedej bože nechtěli nějakou aktivitu a domácí přípravu. Je známo, že tu máme snad nejvíce vysokých škol na obyvatele v Evropě, pomalu v každé vesnici, tak jak asi může vypadat jejich úroveň.

Já vystudoval FJFI-ČVUT a nemůžu si stěžovat, že by nám matiku pořádně nevysvětlili ve všech možných souvislostech a že bychom dokola počítali typové příklady. Ale holt obnášelo to 14 zkoušek z matematických předmětů, z nichž některé dát napoprvé nebo lépe než za 3 bylo pomalu příznakem geniality, a přes 80% kolegů si vylámalo zuby hned na prvních čtyřech.
Další věc taky je, že svoje neúspěchy neustále svádíte na někoho jiného. Jak už bylo řečeno, sebelepší trenér vás nikdy nenaučí plavat, budete-li remcat už jen kvůli tomu, že vás nutí převléknout se do plavek.

gamer

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #33 kdy: 21. 04. 2016, 12:38:17 »
Sakra, proč furt zevšeobecňujete?! Tak se hlašte na pořádné školy a ne na nějaké provinční rádobyvysoké, protože se bojíte, abyste to vůbec dali a aby po vás nedej bože nechtěli nějakou aktivitu a domácí přípravu. Je známo, že tu máme snad nejvíce vysokých škol na obyvatele v Evropě, pomalu v každé vesnici, tak jak asi může vypadat jejich úroveň.

Já vystudoval FJFI-ČVUT a nemůžu si stěžovat, že by nám matiku pořádně nevysvětlili ve všech možných souvislostech a že bychom dokola počítali typové příklady. Ale holt obnášelo to 14 zkoušek z matematických předmětů, z nichž některé dát napoprvé nebo lépe než za 3 bylo pomalu příznakem geniality, a přes 80% kolegů si vylámalo zuby hned na prvních čtyřech.
Další věc taky je, že svoje neúspěchy neustále svádíte na někoho jiného. Jak už bylo řečeno, sebelepší trenér vás nikdy nenaučí plavat, budete-li remcat už jen kvůli tomu, že vás nutí převléknout se do plavek.

Aha, takže u nás existuje jedna škola, konkrétně FJFI-ČVUT, kde to (možná) dělají správně a já nemám kritizovat těch 95% dalších, kde to dělají blbě? To asi není úplně správná úvaha, že? Vystudoval jsem VŠ, která se v našem zdeformovaném českém rybníčku řadí mezi ty prestižní a s formou výuky jsem spokojen nebyl. Nejefektivnější postup, jak se naučit na zkoušku, bylo umět počítat příklady. Že se to znamená znát konkrétní postup pro určitý typ příkladu a vlastně jsem tomu ani nemusel moc rozumnět? No ano, bohužel. Prakticky všichni se tak připravovali, naučili se počítat nějaké příklady. A já se jim nedivím, je to cesta nejmenšího odporu.

A jen tak mimochodem, procento vyhozených studentů od zkoušky nevypovídá nic o kvalitě školy ani o úrovni jejich znalostí. Když budu chtít, můžu vyhodit úplně všechny, i kdyby to byli samí géniové. Je to jen o zadání, kolik procent má projít do dalšího ročníku. Když učím blbě, polezou mi ze školy nekvalitní absolveni, i když jich vyhodím 90%. Vlastně možná ne, pokud je těch 10% dostatečně dobrých, aby se dokázali vzděvávat sami. Ale to není zásluha školy.

čumil

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #34 kdy: 21. 04. 2016, 12:51:11 »
Elektro (návrhy) je v dnešní době obor kde doslova lítaj tisíce dolarů pro absolventy. Nikdo to nechce dělat a je velká poptávka. Zaměstnavatele nebude zajímat jestli máš kus papíru na vytření p r d e l e, ale jestli si schopnej udělat to co bude klient chtít. Rychle. Bez chyb. Levně.

VŠ ti nedává nějaký tajemný vhled do věci jak se tady někteří tváří. Pouze tě vede. Mistrem se můžeš stát jak s VŠ tak i bez ní. Pokud tě VŠ sere, tak na to dupni po vlastní linii. Procesory, FPGA, nějaký vlastní projekty (třeba ten vlastní procesor :D ) a poperou se o tebe.

Pokud skončíš u bastlení s OZkama, nikam se nedostaneš, ale to je ti asi jasný ne?

BTW, matika není nějaká mysteriozní věda předávána pouze v elitním kruhu vysokoškolském jak se tady opět někteří snaží tvářit...

Odsuzovat lidi podle papíru je stejný jako odsuzovat lidi podle rasy ...


Lamák

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #35 kdy: 21. 04. 2016, 13:02:28 »
Nemám sílu číst celou diskuzi, možná už to někdo psal, nicméně za mě je to asi takto: živím se jako vývojář hardwaru a jsem rád, že vejšku mám. Ono se to nezdá, ale jak začneš řešit nějaké komplexnější problémy, zjistíš, že ta matika a fyzika měla smysl, nemluvě o dalších odborných předmětech jako optika atp. Všechno se to zdá jednoduchý hlavně pro to, že něco hodíš do googlu a máš okamžitě odpověď. Můj pocit je takový, že učivo bakalářského studia najdeš v pohodě někde na internetu, učivo navazujícího studia už začíná trochu pokulhávat (pokud jde o něco složitějšího) a v praxi pokud se zabýváš vývojem něčeho, co ještě neubastlil támhle Franta Vomáčka někde v garáži, už na google nenajdeš skoro nic. Pak ještě rád zavzpomínáš na předměty jako řízení, signály, simulace dynamických systémů atp. Vejška tě má také naučit porozumět odbornému textu, což bez všeobecných odborných znalostí taky trochu pokulhává. Tím nechci urazit nikoho kdo VŠ nemá ať už z jakéhokoliv důvodu, jenom říkám, že to není zbytečné a k ničemu.

Viky

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #36 kdy: 21. 04. 2016, 13:50:36 »
Aha, takže u nás existuje jedna škola, konkrétně FJFI-ČVUT, kde to (možná) dělají správně a já nemám kritizovat těch 95% dalších, kde to dělají blbě? To asi není úplně správná úvaha, že? Vystudoval jsem VŠ, která se v našem zdeformovaném českém rybníčku řadí mezi ty prestižní a s formou výuky jsem spokojen nebyl. Nejefektivnější postup, jak se naučit na zkoušku, bylo umět počítat příklady. Že se to znamená znát konkrétní postup pro určitý typ příkladu a vlastně jsem tomu ani nemusel moc rozumnět? No ano, bohužel. Prakticky všichni se tak připravovali, naučili se počítat nějaké příklady. A já se jim nedivím, je to cesta nejmenšího odporu.

A jen tak mimochodem, procento vyhozených studentů od zkoušky nevypovídá nic o kvalitě školy ani o úrovni jejich znalostí. Když budu chtít, můžu vyhodit úplně všechny, i kdyby to byli samí géniové. Je to jen o zadání, kolik procent má projít do dalšího ročníku. Když učím blbě, polezou mi ze školy nekvalitní absolveni, i když jich vyhodím 90%. Vlastně možná ne, pokud je těch 10% dostatečně dobrých, aby se dokázali vzděvávat sami. Ale to není zásluha školy.

No a co ti je po těch 95% špatných škol? V USA je 95% tamějších VŠ ještě podstatně větší odpad než ty naše špatné. Mám snad kvalitu vysokoškolské výuky v USA posuzovat podle 95% tamějších universit, které absolvují i jedinci s lehkou mentální retardací? Tyhle školy tam nikoho nezajímají, diplomy z nich dveře nikam neotvírají.
Je to jen a jen v tobě. Zvolil sis cestu nejmenšího odporu, tak se nesmíš divit, že tomu odpovídají výsledky. Pokud chceš prestižní vzdělání (v rámci zdejších možností), musíš si pečlivě vybrat prestižní školu a počítat s tím, že to nebude žádná cesta nejmenšího odporu. Ale zase se něco naučíš, dostaneš se k zajímavým projektům, budeš mít zajímavé možnosti a po dokončení spoustu dveří otevřených. Oproti USA tu dokonce platíš za ty špatné, zatímco ty nejlepší jsou státní zdarma. Takže je to opravdu jen a jen na tobě, jakou cestu si zvolíš a co uděláš pro to, abys úspěšně došel na její konec.

Nezajímá mě, jak se učí matika na UHK, VŠB, TUL a většině jiných škol, ačkoli si o tom myslím své. Já si na svou alma mater nemohu stěžovat! Matiku nás naučili opravdu důkladně, což jsme měli možnost si porovnat i v mezinárodním měřítku na různých konferencích, mezinárodních projektech, studiu v zahraničí a ostatně především v praxi.

Přestaňte už konečně brečet a nadávat na místní poměry. Začněte u sebe! Co jste udělali vy sami pro to, abyste vystudovali školu, kde vás něčemu naučí a která má nějakou prestiž a vy si z toho odnesli co nejvíc? Co vám tomu bránilo? Jakou výmluvu si vymyslíte?

P.S.: Tam, kam jsem se tehdy přihlásil, jsem šel proto, protože jsem byl po shánění nejrůznějších informací přesvědčen, že je to to nejlepší, co mohu u nás vystudovat vzhledem k tomu, čemu jsem se chtěl věnovat a všechno ostatní (snad jedině s výjimkou matfyzu na Karlovce) je proti tomu odpad, tedy včetně i té tvé "prestižní" školy. Zdůrazňuji, že to byl jen můj subjektivní pohled. Nečekal jsem procházku růžovým sadem, ale realita byla ještě krutější, než mé nejhorší sny. Samotného mě překvapuje, že jsem to vůbec dokázal, ale to, že nevím, co je to strach o práci a jaký to je pocit, když si práci nemůžete vybírat sami, je především zásluhou té školy. Ne snad ani tím, co mě tam naučili, ale co ve mně dokázali probudit, naučit se učit, sáhnout si na dno, dokázat zamakat, když je to nezbytné, spoléhat se sám na sebe. Zdaleka ne vše bylo dokonalé, ale celkově mohu říct - nelituji a považuji to za jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy v životě udělal. Zatímco vy tu brečíte a nadáváte na "své" školy, že vás tam nic nenaučili. Cítíš ten rozdíl?

Viky

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #37 kdy: 21. 04. 2016, 14:08:13 »
Čumila pokud možno ignoruj. Má nějaké komplexy. Jestli v určitých odvětvích softwarařiny (web) dnes můžeš uspět bez vzdělání, tak v elektronice teda určitě ne a to co tu plká jsou naprosté žvásty. Už jen z toho důvodu, že vývoj hardwaru je relativně mnohem dražší než u softwaru a nikdo nebude riskovat, že mu nějaký hobbybastler zbytečně pro..be statisíce, protože nemá dost teoretických znalostí k tomu, aby mu navrhl zařízení, které vůbec má šanci fungovat aspoň teoreticky a nebude zkoušet naslepo desítky nesmyslných iterací v podobě nových a nových návrhů, kdy každá změna stojí nemalé peníze.

Nevím, co tím čumil sleduje, ale jsou to neskutečné kecy. Od A do Z.

Lamák

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #38 kdy: 21. 04. 2016, 14:34:23 »
Čumila pokud možno ignoruj. Má nějaké komplexy. Jestli v určitých odvětvích softwarařiny (web) dnes můžeš uspět bez vzdělání, tak v elektronice teda určitě ne a to co tu plká jsou naprosté žvásty. Už jen z toho důvodu, že vývoj hardwaru je relativně mnohem dražší než u softwaru a nikdo nebude riskovat, že mu nějaký hobbybastler zbytečně pro..be statisíce, protože nemá dost teoretických znalostí k tomu, aby mu navrhl zařízení, které vůbec má šanci fungovat aspoň teoreticky a nebude zkoušet naslepo desítky nesmyslných iterací v podobě nových a nových návrhů, kdy každá změna stojí nemalé peníze.

Nevím, co tím čumil sleduje, ale jsou to neskutečné kecy. Od A do Z.

Souhlasím. Složitější HW má výrobní cenu klidně i 30k a to jde třeba o desku 1dm^2 (je to kusová výroba a to prostě stojí balík) a teď se zkus třeba 8x splést, nebo jenom odhadovat proč ti to nefunguje bez nějakých důkazů.  HF techniku radši ani nekomentuju. Tyhle věci se doma jen tak nenaučíš, nebo musíš mít hodně peněz. Ve škole se dá sehnat grant na kde jakou ptákovinu :)).

gamer

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #39 kdy: 21. 04. 2016, 14:38:54 »
No a co ti je po těch 95% špatných škol? V USA je 95% tamějších VŠ ještě podstatně větší odpad než ty naše špatné. Mám snad kvalitu vysokoškolské výuky v USA posuzovat podle 95% tamějších universit, které absolvují i jedinci s lehkou mentální retardací? Tyhle školy tam nikoho nezajímají, diplomy z nich dveře nikam neotvírají.
Je to jen a jen v tobě. Zvolil sis cestu nejmenšího odporu, tak se nesmíš divit, že tomu odpovídají výsledky. Pokud chceš prestižní vzdělání (v rámci zdejších možností), musíš si pečlivě vybrat prestižní školu a počítat s tím, že to nebude žádná cesta nejmenšího odporu. Ale zase se něco naučíš, dostaneš se k zajímavým projektům, budeš mít zajímavé možnosti a po dokončení spoustu dveří otevřených. Oproti USA tu dokonce platíš za ty špatné, zatímco ty nejlepší jsou státní zdarma. Takže je to opravdu jen a jen na tobě, jakou cestu si zvolíš a co uděláš pro to, abys úspěšně došel na její konec.

Nezajímá mě, jak se učí matika na UHK, VŠB, TUL a většině jiných škol, ačkoli si o tom myslím své. Já si na svou alma mater nemohu stěžovat! Matiku nás naučili opravdu důkladně, což jsme měli možnost si porovnat i v mezinárodním měřítku na různých konferencích, mezinárodních projektech, studiu v zahraničí a ostatně především v praxi.

Přestaňte už konečně brečet a nadávat na místní poměry. Začněte u sebe! Co jste udělali vy sami pro to, abyste vystudovali školu, kde vás něčemu naučí a která má nějakou prestiž a vy si z toho odnesli co nejvíc? Co vám tomu bránilo? Jakou výmluvu si vymyslíte?

P.S.: Tam, kam jsem se tehdy přihlásil, jsem šel proto, protože jsem byl po shánění nejrůznějších informací přesvědčen, že je to to nejlepší, co mohu u nás vystudovat vzhledem k tomu, čemu jsem se chtěl věnovat a všechno ostatní (snad jedině s výjimkou matfyzu na Karlovce) je proti tomu odpad, tedy včetně i té tvé "prestižní" školy. Zdůrazňuji, že to byl jen můj subjektivní pohled. Nečekal jsem procházku růžovým sadem, ale realita byla ještě krutější, než mé nejhorší sny. Samotného mě překvapuje, že jsem to vůbec dokázal, ale to, že nevím, co je to strach o práci a jaký to je pocit, když si práci nemůžete vybírat sami, je především zásluhou té školy. Ne snad ani tím, co mě tam naučili, ale co ve mně dokázali probudit, naučit se učit, sáhnout si na dno, dokázat zamakat, když je to nezbytné, spoléhat se sám na sebe. Zdaleka ne vše bylo dokonalé, ale celkově mohu říct - nelituji a považuji to za jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsem kdy v životě udělal. Zatímco vy tu brečíte a nadáváte na "své" školy, že vás tam nic nenaučili. Cítíš ten rozdíl?

U nás se mezi prestižní VŠ počítají Univerzita Karlova, ČVUT, VUT a MUNI. Já jednu z nich vystudoval (nebudu psát kterou, protože si myslím, že je to všude stejné) a nemůžu s tebou souhlasit. Učí se špatně. Ty to asi nevidíš, podle toho co píšeš jsi školu udělal s vypětím všech sil (nic proti tomu, důležitý je dodělat to), ale není to o žádném zamakání, sáhnutí si na dno a příslušnosti k nějakému elitnímu klubu. Porovnávat velikosti diplomů fakt nemá smysl.

Školy používají matematiku jako síto, protože potřebují vyhodit studenty, které nabraly v prváku kvůli dotacím. Proti tomu celkem nic, nějaké síto asi existovat musí, ale dělá se to blbě. S mnohem větší pravděpodobností uspěje člověk, který se mechanicky nadrtí postupy potřebné k řešení příkladů, než někdo, kdo se snaží pochopit souvislosti a konkrétní příklady ho až tak moc nezajímají. Mě spíš zajímaly ty souvislosti a škola mi házela klacky pod nohy, musel jsem se naučit počítat kvanta příkladů, protože u zkoušky se prakticky nic jiného než počítání příkladů nedělá. No tak jsem se to naučil, ale prudilo mě to.

blr

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #40 kdy: 21. 04. 2016, 15:17:00 »
Souhlasím. Složitější HW má výrobní cenu klidně i 30k a to jde třeba o desku 1dm^2 (je to kusová výroba a to prostě stojí balík) a teď se zkus třeba 8x splést, nebo jenom odhadovat proč ti to nefunguje bez nějakých důkazů.  HF techniku radši ani nekomentuju. Tyhle věci se doma jen tak nenaučíš, nebo musíš mít hodně peněz. Ve škole se dá sehnat grant na kde jakou ptákovinu :)).

Můžete to napsat konkrétně? Co např. stojí tolik a tolik? Máte na mysli výrobu DPS s BGA obvody (viz. FPGA)? HF techniku, která mi dle Vašeho komentáře silně zavání VF technikou - tu mě naučí na VŠ? Jako navrhovat třeba antény, vlnovody? Jako že to tam někdo dělá, tak že se tím uživí (sem tam se někdo najde, přiznávám)? Proč teda dělá na VŠ a ne pro firmu, kde najde mnohonásobně větší uspokojení z práce, kreativitu, peníze, atd. atd.? Říká vám něco boloňský proces? Víte, jak vůbec současná VŠ funguje z interního hlediska, správa, peníze, ... ?

blr

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #41 kdy: 21. 04. 2016, 15:21:22 »
Čumila pokud možno ignoruj. Má nějaké komplexy. Jestli v určitých odvětvích softwarařiny (web) dnes můžeš uspět bez vzdělání, tak v elektronice teda určitě ne a to co tu plká jsou naprosté žvásty. Už jen z toho důvodu, že vývoj hardwaru je relativně mnohem dražší než u softwaru a nikdo nebude riskovat, že mu nějaký hobbybastler zbytečně pro..be statisíce, protože nemá dost teoretických znalostí k tomu, aby mu navrhl zařízení, které vůbec má šanci fungovat aspoň teoreticky a nebude zkoušet naslepo desítky nesmyslných iterací v podobě nových a nových návrhů, kdy každá změna stojí nemalé peníze.

Nevím, co tím čumil sleduje, ale jsou to neskutečné kecy. Od A do Z.

Ano, ignoruj ho, protože si dovolil (!) napsat něco jiného a neskládá ovace státnímu školství...

Ona celé podstata školství je daleko složitější a určitě ji nepokryje jedno vlákno někde na fóru na internetu.

medvidek

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #42 kdy: 21. 04. 2016, 17:20:41 »
Teď nevím, jestli má smysl se zapojovat úplně do diskuze, nechci být v ohnisku flamu.
Antény vím, že se u nás navrhují, řeší se u nás třeba i na mikroelektronice často problematika pouzder v elektru, na sdělovačce komunikace a signály, labina plná UHF (řády jednotek-desítek GHz) a tak...
Asi by se leccos dalo naučit navíc, problém je, že v záplavě prváku se to moc stíhat nedá, a vůbec nevim, jestli by byl někdo ochotný se mnou něco řešit, protože, co já můžu říct ? "Tak jsem tady, jsem Aleš, a tož, jak to celé funguje?"
Matiku neřešim, to je o tom napočítat, máme fajn cvičicího, který se snaží vnést nás víc do jádra věci, víc probrat podstatu problému, ale je to externista ekonom, takže moc z elektroniky v tom nevidim (ikdyž je fajn vidět, jak se některé nechutnosti z BELu dají elegantně vyřešit jiným paradigmatem).
Po letních prázdninách, pokud vydělám nějaké hezké kačky si hodlám zaplatit ty kurzy od Ferance a asi začnu vážně na něčem pracovat.
Layout mě baví, ta problematika je opravdu široká a pokud bych se měl někdy dostat k něčemu jinému, klidně.... ale momentálně si jdu za tímhle.
Na škole budu smrdět dokud mě nevyhodí, pak to prostě bude o tom jít a makat na vlastní triko.
PS:
Stále vidím, že mě výška žene kupředu, často je to totální nuda a postrádám smysl a pak během dvou týdnů se dozvím na přednáškách, nebo cvičení tolik zajímavých věcí, že to najednou ten smysl a "mesidž" má.

Omlouvám se jestli píšu zmateně, teď moc nemám čas, jen jsem chtěl odpovědět, než se tu strhne nějaká hádka.

pepa

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #43 kdy: 21. 04. 2016, 18:47:44 »

Já vystudoval FJFI-ČVUT a nemůžu si stěžovat, že by nám matiku pořádně nevysvětlili ve všech možných souvislostech a že bychom dokola počítali typové příklady.

To je zajímavý, že když jsem tam byl já, tak to bylo přesně naopak. Všechno nazpaměť a žádné pochopení. Když tě tak poslouchám, tak ty jsi jeden z těch studentů, kteří mi tam vadili. Všechno vám přišlo v pohodě, i když to bylo k ničemu. Dnes moji bývalí spolužáci samozřejmě nic moc náročného nedělají, protože počítání příkladů tě nikam neposune. V praxi potřebuješ umět řešit problémy a ne se učit nazpaměť už vyřešené.

Prostě FJFI je stejný a nebo podobný odpad jako ostatní školy, jen asi ne tak strašný. Přece si ale nebudeme hrát na menší odpad, ne?

medvidek

Re:Vývoj elektroniky se SŠ vzděláním
« Odpověď #44 kdy: 21. 04. 2016, 18:50:06 »

Já vystudoval FJFI-ČVUT a nemůžu si stěžovat, že by nám matiku pořádně nevysvětlili ve všech možných souvislostech a že bychom dokola počítali typové příklady.

To je zajímavý, že když jsem tam byl já, tak to bylo přesně naopak. Všechno nazpaměť a žádné pochopení. Když tě tak poslouchám, tak ty jsi jeden z těch studentů, kteří mi tam vadili. Všechno vám přišlo v pohodě, i když to bylo k ničemu. Dnes moji bývalí spolužáci samozřejmě nic moc náročného nedělají, protože počítání příkladů tě nikam neposune. V praxi potřebuješ umět řešit problémy a ne se učit nazpaměť už vyřešené.

Prostě FJFI je stejný a nebo podobný odpad jako ostatní školy, jen asi ne tak strašný. Přece si ale nebudeme hrát na menší odpad, ne?

Já si hlavně děkoval na začátku semestru, že jsem na FJFI nakonec nešel.
Dostal jsem se docela vpohodě na částicovou fyziku a asi bych umřel (když jsem viděl, jak se to na VŠ učí), bylo fajn vzdát se týhle vášně, akorát bych si ji znechutil.