Jak si rozšiřujete své vědomosti?

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #60 kdy: 14. 04. 2016, 20:50:23 »
Jo, styl komunikace bude jeden z problémů. Konkrétně tvoje "okecávání". Zkus používat jen matematické symboly, to by mohlo pomoct (prakticky i psychicky, navíc by tak zůstaly jen věcné argumenty, ať už korektní nebo vyvratitelné jiným věcným argumentem) ;)
Rád bych. Ale ty mě k tomu nemotivuješ, jestliže jsi nebyl ochotný ani dohledat přesné souřadnice článku, o kterém jsi mluvil. Moc rád se budu účastnit korektní debaty, ale musí tam být aspoň náznak oboustranného respektu a snahy o porozumění. Pokud to je stylem "já jsem kámo kapacita a občas mi ze stolu pro tebe spadnou nějaké drobky", tak to nemá smysl a žádné matematické symboly na tom nic nezmění.


zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #61 kdy: 14. 04. 2016, 20:58:04 »
Jo, styl komunikace bude jeden z problémů. Konkrétně tvoje "okecávání". Zkus používat jen matematické symboly, to by mohlo pomoct (prakticky i psychicky, navíc by tak zůstaly jen věcné argumenty, ať už korektní nebo vyvratitelné jiným věcným argumentem) ;)
Rád bych. Ale ty mě k tomu nemotivuješ, jestliže jsi nebyl ochotný ani dohledat přesné souřadnice článku, o kterém jsi mluvil. Moc rád se budu účastnit korektní debaty, ale musí tam být aspoň náznak oboustranného respektu a snahy o porozumění. Pokud to je stylem "já jsem kámo kapacita a občas mi ze stolu pro tebe spadnou nějaké drobky", tak to nemá smysl a žádné matematické symboly na tom nic nezmění.
Mám dodat poledník a rovnoběžku? ;) Jako teď vážně, pokud je důkaz na jeden řádek, tak k tomu asi není nutné mít článek v American Scientist, ne? U té vyšší logiky bych to už chápal a doporučuju Hintikka 1955 (je to teda spíše filozofie, prostě sám velký Hintikka, ale stojí za přečtení víc než celý Peregrin).

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #62 kdy: 14. 04. 2016, 21:05:01 »
Jako teď vážně, pokud je důkaz na jeden řádek, tak k tomu asi není nutné mít článek v American Scientist, ne?
Zboji, tady vůbec nejde o triviální konstatování, že si do FOL můžu zavést pravidlo "Nutne(x) => Mozne(x)" a mám modální logiku. Nebo to udělám trochu sofistikovaněji a mám jinou modální logiku.

Jak říkám, pokud nemáš dostatečnou chuť porozumět tomu, co jsem se snažil (zjevně nešikovně, to uznávám) říct, tak nemá smysl se v tom dál rýpat. A pokud si myslíš, že jsem se zasekl na té výš zmíněné trivialitě, tak je to neporozumění fakt velký.

U té vyšší logiky bych to už chápal a doporučuju Hintikka 1955 (je to teda spíše filozofie, prostě sám velký Hintikka, ale stojí za přečtení víc než celý Peregrin).
Ne, teď opravdu nejde o to, abys mi doporučoval literaturu. S dovolením ať jsou tvoje znalosti jaké jsou, nejsi mj učitel a já roli žáka nepřijímám. Rád si od tebe nechám poradit, poučím se, ale jak už jsem řekl: drobky ze stolu si házej někomu jinýmu.

Teď momentálně jsem ten článek použil jenom jako příklad tvojí neochoty bavit se korektně a jde o konkrétní věc, ne libovolnou literaturu. Konkrétní Peregrinův článek, o kterém jsi se zmínil a když jsem chtěl vědět, co přesně myslíš, choval ses jako (s prominutím) pako.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #63 kdy: 14. 04. 2016, 21:12:06 »
Jako teď vážně, pokud je důkaz na jeden řádek, tak k tomu asi není nutné mít článek v American Scientist, ne?
Zboji, tady vůbec nejde o triviální konstatování, že si do FOL můžu zavést pravidlo "Nutne(x) => Mozne(x)" a mám modální logiku. Nebo to udělám trochu sofistikovaněji a mám jinou modální logiku.

Jak říkám, pokud nemáš dostatečnou chuť porozumět tomu, co jsem se snažil (zjevně nešikovně, to uznávám) říct, tak nemá smysl se v tom dál rýpat. A pokud si myslíš, že jsem se zasekl na té výš zmíněné trivialitě, tak je to neporozumění fakt velký.

U té vyšší logiky bych to už chápal a doporučuju Hintikka 1955 (je to teda spíše filozofie, prostě sám velký Hintikka, ale stojí za přečtení víc než celý Peregrin).
Ne, teď opravdu nejde o to, abys mi doporučoval literaturu. S dovolením ať jsou tvoje znalosti jaké jsou, nejsi mj učitel a já roli žáka nepřijímám. Rád si od tebe nechám poradit, poučím se, ale jak už jsem řekl: drobky ze stolu si házej někomu jinýmu.

Teď momentálně jsem ten článek použil jenom jako příklad tvojí neochoty bavit se korektně a jde o konkrétní věc, ne libovolnou literaturu. Konkrétní Peregrinův článek, o kterém jsi se zmínil a když jsem chtěl vědět, co přesně myslíš, choval ses jako (s prominutím) pako.
Tak jednou tvrdíš, že by ses rád něco zajímavého dozvěděl, a pak odmítáš informace, že nejseš žák. Tímto tedy asi fakt končím, protože se nehodlám snížit k explicitnímu vypisování slov, která mě teď napadají. Budeš-li někdy mít zajímavé téma/otázku z matiky, logiky, fyziky nebo filozofie, rád si to přečtu a zapojím se do diskuze, než ji zase zabiješ.

jentakolem

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #64 kdy: 14. 04. 2016, 21:14:40 »
To mi připomíná běžné hloupé učitele na VŠ. Znalosti berou jako poklad, který je potřeba chránit a zároveň se s ním všude chlubit. Možná na to stejně hloupí lidé skočí, ale tady na fóru to vypadá dost divně. Zkusil bych to někde na české škole, tam se obvykle za přemýšlení vyhazuje.

Určitě se rádi zapojí, ale diskuze to fakt nebude :D


Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #65 kdy: 14. 04. 2016, 21:15:04 »
Tak jednou tvrdíš, že by ses rád něco zajímavého dozvěděl, a pak odmítáš informace, že nejseš žák.
Neznáš náhodou transakční analýzu? Informace se dají získávat v módu "dospělý - dospělý" i "dospělý - dítě". Pokud myslíš, že získávání znalostí implikuje vztah "dospělý - dítě", tak to jsme možná narazili na zakopaného psa.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #66 kdy: 14. 04. 2016, 21:21:10 »
Tak jednou tvrdíš, že by ses rád něco zajímavého dozvěděl, a pak odmítáš informace, že nejseš žák.
Neznáš náhodou transakční analýzu? Informace se dají získávat v módu "dospělý - dospělý" i "dospělý - dítě". Pokud myslíš, že získávání znalostí implikuje vztah "dospělý - dítě", tak to jsme možná narazili na zakopaného psa.
Tak teď bych se rád něco dozvěděl já - psa nechám zakopaného a doufám, že mi buď dáš vysvětlení nebo odkaz na relevantní literaturu - co tě vede k tomu, že myšlení pětiletého dítěte (beru to jako metaforu) nelze zachytit ve FOL. Simple question...

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #67 kdy: 14. 04. 2016, 21:28:41 »
Tak teď bych se rád něco dozvěděl já - psa nechám zakopaného a doufám, že mi buď dáš vysvětlení nebo odkaz na relevantní literaturu - co tě vede k tomu, že myšlení pětiletého dítěte (beru to jako metaforu) nelze zachytit ve FOL. Simple question...
Např. myslím, že pětileté dítě už umí pracovat s individuovými rolemi.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #68 kdy: 14. 04. 2016, 21:30:36 »
 :-\
Tak teď bych se rád něco dozvěděl já - psa nechám zakopaného a doufám, že mi buď dáš vysvětlení nebo odkaz na relevantní literaturu - co tě vede k tomu, že myšlení pětiletého dítěte (beru to jako metaforu) nelze zachytit ve FOL. Simple question...
Např. myslím, že pětileté dítě už umí pracovat s individuovými rolemi.
A FOL ne?

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #69 kdy: 14. 04. 2016, 21:31:52 »
A FOL ne?
Doteď jsem měl za to, že ne. Možná se pletu.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #70 kdy: 14. 04. 2016, 21:39:23 »
A FOL ne?
Doteď jsem měl za to, že ne. Možná se pletu.
Jestli ti jde o TIL, tak to zrovna nijak do detailu neznám, čili pauza na studium. Jestli jsou ty role Hobbsovy modality, tak to je FOL, ale možná se liší.

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #71 kdy: 14. 04. 2016, 21:45:38 »
Jestli ti jde o TIL, tak to zrovna nijak do detailu neznám, čili pauza na studium. Jestli jsou ty role Hobbsovy modality, tak to je FOL, ale možná se liší.
Nejde mi teď o žádnou konkrétní logiku, na to jsi se přece neptal. Ptal jsi se, jakou úlohu podle mě umí řešit pětileté dítě a ve FOL řešit nejde. Takže ten problém je třeba jak odlišit tvrzení "Prezident ČR je plešatý" a "Prezident ČR jmenuje premiéra".

Jo, je to učebnicový problém, který znám z TILu, ale s TILem samotným přece nesouvisí, TIL je jenom jeden návrh řešení. Pokud vím, existuje jich víc (každá hyperintenzionální logika? Nevím, já trošku, malinko, znám tenhle jeden - TIL).

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #72 kdy: 14. 04. 2016, 21:48:43 »
Jestli ti jde o TIL, tak to zrovna nijak do detailu neznám, čili pauza na studium. Jestli jsou ty role Hobbsovy modality, tak to je FOL, ale možná se liší.
Nejde mi teď o žádnou konkrétní logiku, na to jsi se přece neptal. Ptal jsi se, jakou úlohu podle mě umí řešit pětileté dítě a ve FOL řešit nejde. Takže ten problém je třeba jak odlišit tvrzení "Prezident ČR je plešatý" a "Prezident ČR jmenuje premiéra".

Jo, je to učebnicový problém, který znám z TILu, ale s TILem samotným přece nesouvisí, TIL je jenom jeden návrh řešení. Pokud vím, existuje jich víc (každá hyperintenzionální logika? Nevím, já trošku, malinko, znám tenhle jeden - TIL).
Tak jestli jde jen o de dicto vs. de re, tak to ve FOL jde, myslel jsem, že v tom je něco víc. Ale třeba se pletu...

Altruista

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #73 kdy: 14. 04. 2016, 21:50:07 »
No a uz sa to zvrtlo na nie vobec konstruktivnu debatu :/

Re:Jak si rozšiřujete své vědomosti?
« Odpověď #74 kdy: 14. 04. 2016, 21:51:28 »
Tak jestli jde jen o de dicto vs. de re
Nejen. Těch návazných problémů je pokud si pamatuju víc. Ale každopádně bych se tohodle nedržel zuby nehty, těch příkladů bude určitě víc - např. chtění, znalost, touha, záměr?