Proč se neustále cpe elektronika informatikům?

Pupi1

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #150 kdy: 16. 10. 2015, 19:00:19 »
Na VUT som mal fyziku a preberalo sa tam sirenie svetla, merali sme tam rozne fyzikalne veliciny pomocou pristrojov a zapisovali do protokolov. Nechapem k comu. Zbytocny predmet. Podobne Teoria obvodov, kde ste mali elektricke obvody a pocitali ste prudy a diferencialne rovnice a ine sracky.
IT ma byt o IT a nie o elektrike. ak niekto chce vyucovat elektriku, nech to robi na elektrotechnickej fakulte, nie na IT. Potom zo skol vychadzaju ludia, ktori hovno vedia, resp. vedia z kazdeho nieco a poriadne nic. Je to na zaplakanie. Vyvojar, analytik, soft. architekt nikdy nepride do kontaktu s obvodmi, nikdy nebude pocitat prudy a ine picoviny, proste je to tak. A ti co tvrdia opak, tak nevideli realnu prax, alebo su jedinecni. V 4 firmach som posobil, ale nikde sa elektrika neriesila a normalna IT firma to ani neriesi, pokial nie je zamerana na HW, ale tam maju nato aj ludi, ktori to ovladaju.
Skolam chyba vela, a vacsina tychto predmetov je ako sito.
Tomu se pak, mezi námi děvčaty, říká fachidiot.

fachidiot za 3000-5000? budiz no :)

fakt su tu podaktori prispievatelia vtipni...


davkol

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #151 kdy: 16. 10. 2015, 19:23:06 »
Jsou i jiné hodnoty než výše příjmu.

Mirek

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #152 kdy: 16. 10. 2015, 19:55:14 »

tourčitě

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #153 kdy: 16. 10. 2015, 20:01:45 »
@OP: Klasika: http://www.karlin.mff.cuni.cz/~becvar/Kcemumitobude.pdf

Nejhodnotnější příspěvek celé diskuze...

Pokud je ti 12, tak určitě. Nemá cenu snad řešit, že někdo ve 20 neví, co se má učit, ne? To má asi docela problém a VŠ mu jeho bídnou situaci nijak nezhorší. Ne všichni jsou ale lemplové.

atarist

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #154 kdy: 16. 10. 2015, 20:44:55 »
Jenze on neni v te pozici, kdy by dokazal posoudit smysl/nesmysl te dane veci.

Takže je hloupý a vůbec nechápe, co opravdu potřebuje? Tak takhle to dnes na VŠ chodí. Naučíme se to, protože je to určitě dobré :D

Spíš nemá stroj času. Nebo vy snad víte, do jakého zaměstnání vás vezmou po té co dokončíte školu ... tedy za 5-7 let od výběru oboru?

Vite jak se to dela v zahranici, kde se za (top) skoly hodne plati? Tam je jeden z nejdulezitejsich lidi studijni poradce, ktery *musi* umet navrhnout studijni plan, *musi* znat pozadavky firem (ostatne je to i v zajmu firem dostat pripravene lidi ze?) a davat feedback na to, co se ma ucit. Student to nevi, proto je student, profesor/garant oboru to nevi, protoze jeho cilem je co nejrychleji oducit a delat si na grantech (prosim o rozporovani, ze to tak neni :) A cilem studenta by nemelo byt ziskat co nejlepvneji titul, ale byt uspesny na top mistech.
To je hezké, že studijní poradce v zahraničí musí umět navrhnout studijní plán (to ostatně musí umět i ti naši) a musí znát požadavky firem (znát současné požadavky firem není problém ani u nás) ... ale řekněte mi jak zjistí budoucích požadavky firem, použije stroj času? A jak zjistí do kterých firem ty absolventy přijmou? Opět stroj času?

Tenhle studijní poradce je na tom úplně stejně jako ty firmy a jako ten student. Vůbec neví co bude za 5 a více let potřeba. Pouze se to snaží odhadnout co nejlépe.

Tak za prvé znám pár studijních poradců (ze všech tří stran :-) student, kolega, zástupce firmy) a někteří z nich (chceš konkrétní jména?) si už léta rochní ve svých studijních plánech a mnohdy šílených grafech prerekvizit zcela odtržených od reality a firmy jsou pro ně takové nutné zlo, kterého je třeba se zbavit, navíc když to nenese přímé peníze (studentů se zbavují lehce už jen z výšky a váhy své pozice).

A za druhé - ale ano, pět let není žádná dlouhá doba, toto se dá predikovat celkem rozumně. Ono ani v IT se nemění paradigma každý pátek a pokud je tady tlak v určitých oblastech, které "letí", za 5 let to bude +- podobné. Maximálně tak může vzniknout pár projektů okolo IoT (no každý si o tom myslí svoje), ale co se jinak změní: IBM tady bude asi pořád, požadavky jsou známé, větší firmy jako Unicorn mají také pořád stejný set technologií, RH dtto, určitě přijdeš na další větší firmy. Predikovat nějaký startup to samozřejmě neumí nikdo, ale hlavní směry ano.


davkol

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #155 kdy: 16. 10. 2015, 21:16:16 »
Nástup do praxe pět let po nástupu na školu. Prý relevantní technologie. Pche. Tabulkový věk pro odchod do důchodu je pro příslušné ročníky někde kolem sedmdesátky, a to čert ví, jak to bude se souvisejícími institucemi tou dobou. Každopádně, to znamená [hypoteticky] přes 40 let na trhu práce. Co za technologie [by byli bývali] učili na VŠ v roce 1970?

Ivan

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #156 kdy: 17. 10. 2015, 00:15:27 »
Na VUT som mal fyziku a preberalo sa tam sirenie svetla, merali sme tam rozne fyzikalne veliciny pomocou pristrojov a zapisovali do protokolov. Nechapem k comu. Zbytocny predmet. V 4 firmach som posobil, ale nikde sa elektrika neriesila a normalna IT firma to ani neriesi, pokial nie je zamerana na HW, ale tam maju nato aj ludi, ktori to ovladaju.
Skolam chyba vela, a vacsina tychto predmetov je ako sito.
Ve firmach kde jsem pracoval ja jsem se setkal i s lidma, kteri nebyli schopni vytvorit nejaky rozumny dokument. Nedej boze aby po nich nekdo chtel nejaky protokol z mereni. Ti lide neco cely den testovali a pak rekli "Nefunguje to". A nebyli schopni ani rict o co presne se snazili a v jakem poradi. A pak byli lidi, kteri si vzali tuzku a papir a automaticky zacali zapisovat "protokol" kdykoliv bylo potreba udelat neco slozitejnsiho nez spustit ping.

j

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #157 kdy: 17. 10. 2015, 09:59:35 »
Aha, tak už tomu začínám rozumět. Tím se vysvětlilo vše potřebné a další diskuze s J opravdu nemá cenu. Vrať se k práci, protože diskutování evidentně není tvým oborem, evidentně jsi se na tento předmět nepřihlásil a nejsi k tomu dostatečně kompetentní. Nakecal jsi teď takový nepodložený kraviny, že se stydím i za tebe. A to vše navíc tónem "já jsem nejlepší, vím všechno a ostatní jsou kreténi". Gratuluju.

Jedinej uplnej kreten tu ses ty. Takhle vypadaj ty tvoji vseobecni rozhledove http://finance.idnes.cz/s-diplomem-primo-na-urad-prace-d2h-/podnikani.aspx?c=A151014_134628_podnikani_mrs


...A jestli to chces polopaticky, tak na zakladce se naucis cist a psat, na stredni se naucis jak funguje smycka, jak bys mel psat kod abys ho neprasil...

Tak tohle mě zajímá. Jsi schopen nějakým způsobem shrnout, jaké výstupní kvality by podle tebe měl mít absolvent střední školy (předpokládejme úplné vzdělání zakončené maturitou)? Protože existují diametrální rozdíly mezi jednotlivými typy škol - střední odborné školy budou patrně orientované na jinou skupinu studentů než gymnázia či lycea.

A BTW, jaká je tvoje motivace k tomu se vzdělávat? Jdeš prostě tam, kde jsou prachy?

Od maturanta ocekavam, ze je schopen obratem delat v oboru ve kterym se ucil neco na urovni mistra, pripadne samosatne pokud tomu profese odpovida => programator umi podle zadani ktery mu da zakaznik sestavit algoritmus a implementovat ho. Na urovni stredni trebas neocekavam, ze bude stavet jadernou elektrarnu. Ale kdyz mu zakaznik rekne, ze chce 3 vstupni pole, na vystup je secist, a poslat mailem, ze to pro nej je brnkacka.

Gymply jsou vzdelavaci ustavy nahoven, protoze z lidi co z nich vylezou jsou bez dalsiho zcela nepouzitelny. Defakto je to odkladiste pro lidi, ktery nevedi coby. Zkusenost z FELu pak ukazuje, jak to vypada, kdyz prijde gymplak do laborky. Neumi zmerit odporovou zatez, netusi, ze merak je soucasti obvodu ... myslis ze tohle ma ucit VS?

Nástup do praxe pět let po nástupu na školu. Prý relevantní technologie. Pche. Tabulkový věk pro odchod do důchodu je pro příslušné ročníky někde kolem sedmdesátky, a to čert ví, jak to bude se souvisejícími institucemi tou dobou. Každopádně, to znamená [hypoteticky] přes 40 let na trhu práce. Co za technologie [by byli bývali] učili na VŠ v roce 1970?

Boze ... skola te nauci to, co potrebujes do prace TED (nebo za tech +-5 let, coz se jak bylo receno predikovat vpohode da) dalsi samovzdelani je na tobe. Moje babi zazila jeste doby, kdy auto bylo neco jako ufo. A nejakym rizenim osudu ma ridicak. Divny co?

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #158 kdy: 17. 10. 2015, 10:11:27 »
j prohlasi nekoho za kretena... check. To uz si pomalu zaslouzi prohlasit za prirodni zakon.

iwtu

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #159 kdy: 17. 10. 2015, 11:55:42 »
fachidiot za 3000-5000? budiz no :)
fakt su tu podaktori prispievatelia vtipni...

Nerozumieš, že argumentovať svojím príjmom je trochu hlúpe? Aj Babiš ma prachy a argumentuju za neho jeho činy a slová, ktoré sú na basu.. Harabin detto. Spustu IT robiace štátne zákazky majú prachy, váčšinou za nič..

Tuxik

  • *****
  • 1 473
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #160 kdy: 17. 10. 2015, 12:01:35 »
Jo. Kdyby tu někdo založil téma o správném kojení, tak se asi dozvíme, že J to umí nejlíp a všichni kolem jsou kreténi. Cpeš svoje pseudopravdy úplně do všech oborů, kdyby byla pravda to, co jsi prohlašoval zde, tak by jsi musel být buď nadčlověk, kterej rozumí všemu, nebo totální debil, kterej umí všechno a přitom nic.

Yarda

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #161 kdy: 17. 10. 2015, 12:41:12 »
Tady je zajímavý dotaz:
http://www.zive.cz/Poradna/sc-20/koncovy-zesilovac-zvuku/cq-562875/default.aspx?consultanswers=1
Ještě pořád si, soudruzi informatici, myslíte, že elektronika, aspoň základy, vám v životě vůbec, ale VŮBEC k ničemu nebudou?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #162 kdy: 17. 10. 2015, 13:29:08 »
Jo. Kdyby tu někdo založil téma o správném kojení, tak se asi dozvíme, že J to umí nejlíp a všichni kolem jsou kreténi.

Tak az J bude kojit, doufam, ze da na web fotky. Ale doporucoval bych, aby to delal pod dozorem nekolika lidi, kteri zachrani dite v pripade, ze na nej J zacne rvat, ze je kreten a bude s nim chtit mlatit o zed.

hu

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #163 kdy: 17. 10. 2015, 13:45:05 »
Tady je zajímavý dotaz:
http://www.zive.cz/Poradna/sc-20/koncovy-zesilovac-zvuku/cq-562875/default.aspx?consultanswers=1
Ještě pořád si, soudruzi informatici, myslíte, že elektronika, aspoň základy, vám v životě vůbec, ale VŮBEC k ničemu nebudou?

No to je peklo :-)

hu

Re:Proč se neustále cpe elektronika informatikům?
« Odpověď #164 kdy: 17. 10. 2015, 13:58:03 »
Od maturanta ocekavam, ze je schopen obratem delat v oboru ve kterym se ucil neco na urovni mistra, pripadne samosatne pokud tomu profese odpovida => programator umi podle zadani ktery mu da zakaznik sestavit algoritmus a implementovat ho. Na urovni stredni trebas neocekavam, ze bude stavet jadernou elektrarnu. Ale kdyz mu zakaznik rekne, ze chce 3 vstupni pole, na vystup je secist, a poslat mailem, ze to pro nej je brnkacka.

Gymply jsou vzdelavaci ustavy nahoven, protoze z lidi co z nich vylezou jsou bez dalsiho zcela nepouzitelny. Defakto je to odkladiste pro lidi, ktery nevedi coby. Zkusenost z FELu pak ukazuje, jak to vypada, kdyz prijde gymplak do laborky. Neumi zmerit odporovou zatez, netusi, ze merak je soucasti obvodu ... myslis ze tohle ma ucit VS?

Takže gymnazisti jsou úplně na hovno, a proto se z jejich řad rekrutuje například většina budoucích lékařů a obecně mají i na techických VŠ větší šanci na úspěšný průchod než jejich kolegové z průmek. Dokážeš pochopit, že abys mohl vyhodnotit, kterým směrem se v budoucnu vydáš, musíš k příslušnému oboru někde aspoň přičichnout? To ti třeba gympl dá v mnohem větším rozsahu než odborné školy, prostě tam potkáš na smysluplné úrovni chemii, fyziku, biologii, jazyky, matematiku, zkrátka ten základní framework, na kterém pak staví přírodovědné i humanitní specializace.

Někdo má třeba v 15 jasno, já jsem měl taky, a dnes toho lituju - jít na gympl, možná dnes dělám místo elektrikáře fyzika.