Proprietární nVidia drivery - ošklivá horizontální čára na monitoru

Bobs

Ahoj všichni,
mám Fedora 21 x64 KDE spin s proprietárními nVidia drivery a monitor EIZO EV2736W v nativním rozlišení 2560x1440/60Hz.
Při použití nějaké graficky náročnější aplikace se během pohybu ve spodní třetině až čtvrtině obrazovky objevuje horizontální čárka, která vznikla jakoby někdo v daném místě obraz rozstřihnul na dvě části a mírně posunutě vůči horní a spodní části jej opět složil.
Toto se objevuje úplně všude kde ke slovu přichází pohybující se grafika - např. steamové hry, roztočení Země v Google Earth, atd.... Čím rychlejší pohyb, tím je onen "střih" zřetelnější.

Kernel, verzi driverů ani typ GPU nezmiňuji, protože dotyčný výše popsaný problém se ve zcela nezměněné míře projevuje bez ohledu na verzi jádra (zkoušel jsem od 3.19 až po 4.2RC), driverů (vyzkoušel jsem několik různých verzí, samozřejmě mám na mysli proprietární uzavřené nVidia drivery) a GPU (konkrétně jsem zkoušel GTX680, 750ti, 960). Na tento problém nemá vliv ani druh grafického výstupu - zkoušel jsem jak DVI, tak i DisplayPort (HDMI ten můj monitor neumí).

Hrál jsem si s různým nastavováním synchronizace. Všechno bezvýsledně - ten zmíněný střih se objevuje stále.

Netušíte někdo náhodou co s tím, jak ten ošklivý střihopruh odstranit? Mám jediný požadavek, že to musí být v rámci uzavřených driverů, nouveau nechci, protože ten počítač moje děcka používají taky i na hry (v přiměřené míře :p ).
Předem děkuji všem, kdo mi něco kloudného odpoví.


j

Otazka zni, jak moc stary verze driveru si zkousel? Ja trebas musel na widlich jit pomerne hodne dolu, protoze vsechny rok zpet padaj (=resetne se grafarna za behu), starsi sou OK.

Jinak horizontalni a blikajici linku sem videl v tuxovi vcera, a dokonce ta linka rolovala (sem si nejdriv myslel, ze mi posel monitor).

Zopper

  • *****
  • 926
    • Zobrazit profil
Něco takového? Tomu se říká screen tearing a obvykle se to odstraňuje zapnutím vertikální synchronizace.

Prostě se ti spojí několik snímků do jednoho, obvykle pokud renderování (či přenos) trvá příliš dlouho. Více třeba na wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing

Pokud jsi ale vertikální synchronizaci zkoušel, tak s odstraněním moc neporadím, mě v-sync vždycky pomohl.

Bobs

Otazka zni, jak moc stary verze driveru si zkousel? Ja trebas musel na widlich jit pomerne hodne dolu, protoze vsechny rok zpet padaj (=resetne se grafarna za behu), starsi sou OK.
Ad. widle, konkrétně Win7 x64 - mám naprosto stejnou zkušenost. Grafika GTX980, nové drivery -> cca. 2-3x týdně vytuhnutí driveru a restartování grafiky. Taky kvůli tomu musím používat starší drivery, které tímto neduhem netrpí.

Něco takového? Tomu se říká screen tearing a obvykle se to odstraňuje zapnutím vertikální synchronizace.

Prostě se ti spojí několik snímků do jednoho, obvykle pokud renderování (či přenos) trvá příliš dlouho. Více třeba na wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing

Pokud jsi ale vertikální synchronizaci zkoušel, tak s odstraněním moc neporadím, mě v-sync vždycky pomohl.

Jj, to je přesně ono. Problém je, že v-sync mohu enablovat - disablovat, střihopruh je tam stále.
Mimochodem, když místo nVidia použiju intelí grafiku (součást procesoru Haswell i7), tak obraz jede dokonale čistě.

dustin

Co si pamatuji, musel jsem na HTPC vsync zapínat v nvidia-settings i v compizu, samotná konfigurace driveru nestačila. Ty používáš compositing manager KDE, tak bych hledal vsync + kde. Např. https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=169743 atd


Bobs

Zdar všichni, vzpomněl jsem si na dotyčné téma a hlavně na to, že dosud nedostalo žádnou konkrétní koncovku.
Takže, jak jsem zjistil, problém "tearing + proprietary nVidia drivers + KDE" není, jak jsem zjistil, nijak ojedinělý a na internetu se povaluje řada návodů, jak tento nešvar řešit. Mě pomohlo pouze tohle:
https://wiki.archlinux.org/index.php/NVIDIA#Avoid_tearing_with_GeForce_500.2F600.2F700.2F900_series_cards

Nemám k tomu co dál dodat, ArchWiki to popisuje velmi přesně. Od chvíle jakmile jsem zapnul vynucování FullCompositionPipeline tearing zcela zmizel.
Samozřejmě, že nastavení v "Desktop effects" -> "Advanced" -> "VSync" od této chvíle může být zcela vypnuto.

Žádný z ostatních postupů, které se dají na internetu najít (nastavení  __GL_YIELD, __GL_THREADED_OPTIMIZATIONS, KWIN_TRIPLE_BUFFER, ....) nemělo v mém případě žádný žádoucí účinnek.