Reklamace laptopu Asus v Mironetu

kojot4

  • ***
  • 217
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Reklamace laptopu Asus v Mironetu
« kdy: 17. 08. 2015, 15:29:57 »
Právě teď řeším takovou zajímavou věc u laptopu. Laptop je hodně zabržděný ve win8, a i když neběží žádná aplikace, tak disk je vytížen systémem na 100%. Předpokládám, že disk je nějak porouchaný...

První reklamaci mé mámě neuznali, a obnovili systém do továrního nastavení. Po druhé se to opakovalo, tak jí pomáhám s řešením... Opětovně chtějí laptop zresetovat do továrního nastavení a disk jim prochází testy. Upozorňoval jsem je, že u nových SATA disků, když jsou problémy se čtením, tak je tam timeout 2 minuty, a když to ten sektor třeba za 30 vteřin přečte, tak je vše ok. Problém je, že ty horší sektory můžou být někde uprostřed disku, takže po čisté instalaci se problém neprojeví.

Technik v Mironetu trvá na svém, že jeho testy od Asusu testují vše (sice neví co to vše je, ale určitě to testuje vše), a že když to projde těmi testy, tak by mu to v Asusu nevzali (což mě přijde směšné, mě nějaké reklamační oddělení Asusu nezajímá). Navíc při minulé reklamaci to byla chyba SW, a proto jí neuznali.

Když jsem ho upozornil na to, že laptop prodali se SW a že je vcelku jedno, jestli je to chyba SW nebo HW, tak začal říkat, že odsouhlasením podmínek beru v úvahu to, že záruka na SW není... Přijde mi to trošku jako argumentace ve stylu: "nyní jste mi podepsal, že vás můžu zastřelit, tak když vás nyní zastřelím, je to beztrestné". Zákon jednou říká, že záruka je 24 měsíců, tak když je SW součástí dodávky, tak podle mě se toho nemůže firma zříct, i kdyby si to tam napsala stokrát...

Jsem trošku naštvaný na přístup Mironetu, už bych si tam asi v životě nic nekoupil. Navíc mi jejich technici kecají takové věci, jako že počítač může být zavirovaný, i když je tam Avast (ano hloupě teoreticky může, ale prakticky je ta šance mizivá) atd... Prostě kopou všude kolem sebe...
« Poslední změna: 17. 08. 2015, 19:37:26 od Roman Bořánek »


Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #1 kdy: 17. 08. 2015, 15:55:40 »
Hod sem vypis zo S.M.A.R.T. V ubuntu je ho mozne zobrazit cez program disks. Na windows je viac nastrojov, ktore vedia zobrazit smart, napr. aida64.
Na najdenie spatnych sektorov je vhodny program badblocks z linuxu. Spustis to aj na live ubuntu. Najlepsie by bolo pouzit write-read test, pretoze pri najdeni spatneho sektoru ho hned realokuje(opravi). Write-read test zmaze vsetky subory na disku!

read-only test:
sudo badblocks -sv -p 1 /dev/sdX -o vadne_sektory.txt

write-read test:
sudo badblocks -wsv -p 1 /dev/sdX -o vadne_sektory.txt

Cislo za -p oznacuje pocet opakovani testu. Za "sdX" si dosad disk, ktory chces skenovat.

HUFU

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #2 kdy: 17. 08. 2015, 15:58:46 »
Tak počítač samozřejmě dost dobře může být zavirovaný i kdyby tam byl jakýkoliv antivirus.

Já bych asi zjistil co za disk se tam nachází a použil bych pro diagnostiku tool přímo od výrobce disku. Kolikrát mi disk přes normální SMART tooly procházely a přesto se chovaly divně a nakonec software od výrobce nahlásil, že selhává.

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #3 kdy: 17. 08. 2015, 16:08:34 »
Tipujem to na poskodene sektory. Je to v sucasnosti velmi casty problem s hdd.
Na tvojom mieste by som hdd vymenil za ssd, napr. crucial bx100, mamku sviznost notasa urcite potesi.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #4 kdy: 17. 08. 2015, 16:13:29 »
BTW, kdy se ve Widlich porad toci disk a je to pomale jak chcipla herka, protoze disk nechce cist a psat, jak se na slushny disk slusi, tak je slusna moznost, ze o tom bude nejaky krypticky zaznam v logu Widlich. Nedavno jsem to videl ve Widlich 7.

Tipujem to na poskodene sektory. Je to v sucasnosti velmi casty problem s hdd.
Na tvojom mieste by som hdd vymenil za ssd, napr. crucial bx100, mamku sviznost notasa urcite potesi.

To jo. Ono je to v zaruce, vy do toho vrazite vlastni penize za SSD, prijdete tim o zaruku a jeste se pak treba zjisti, ze problem byl na mobu.


Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #5 kdy: 17. 08. 2015, 16:15:37 »
Sákryš, už vím, co mi nesedělo na tom Předmětu a obsahu příspěvku, ona to má být zřejmě Reklamace, nikoli Reklama ...

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #6 kdy: 17. 08. 2015, 16:16:13 »
Preco by prisiel o zaruku? Ked tam neni plomba tak disky+ram moze bezproblemov menit.

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #7 kdy: 17. 08. 2015, 16:22:43 »
Aby bolo jasne, vymenu hdd za ssd neberiem ako nahradu za reklamaciu. Pouzivat sucasne robustne systemy ako win 10 na hdd je utrpenie, preto radim ssd.
Podla S.M.A.R.T uvidime ci je disk v poriadku alebo nie.

mhepp

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #8 kdy: 17. 08. 2015, 16:29:14 »
Nedávno tu proběhlo vlákno, které řešilo zodpovědnost prodejce za Win. Dohledej si to, ať víš čím argumentovat...

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #9 kdy: 17. 08. 2015, 16:43:55 »
Preco by prisiel o zaruku? Ked tam neni plomba tak disky+ram moze bezproblemov menit.

Porad jeste zbyva problem s tim, ze ten SSD bude musek koupit ze sveho. Nevim, jak vy, ale ja si novy pocitac nepredstavuji jako neco, do ceho hned zacnu cpat prachy na vymenu soucastek.

kojot4

  • ***
  • 217
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #10 kdy: 17. 08. 2015, 16:47:44 »
Koukal jsem tu na starší příspěvky o právním řešení, asi to opravdu chce zatlačit,...

Jinak k radám tady, to už mi přijde jak v Mironetu, já tu nejsem od toho, abych mamince řešil technické problémy s laptopem v záruce. Já jí tam nebudu montovat SSD a dělat práci techniků, fakt nebudu makat za někoho jiného... Ona si naschvál připlatila záruku na 3 roky a oni to neřeší.

IT rozumím, samozřejmě bych to dokázal opravit nějak, ale nechci!

j

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #11 kdy: 17. 08. 2015, 17:01:58 »
Ze se divis ... kdyz v Mironetu chteli za reklamace i penize.

BTW: Nikde nepises co to mas za kram, ale obrat se snim na vyrobce. Pokud je to aspon neco trochu normalniho, tak ti disk proste bez kecu vymenej za novej. V Mironetu stejne muzou vyzkouset tak leda velky kulovy. Oni obnovej default, nastartuje == je OK a dal to neresej.

A BTW2: O zaruku NELZE prijit. A to absolutne ZADNYM zasahem. Zasah do HW muze byt pro prodejce maximalne indikaci, ze se v tom dotycny vrtal, ale v zadnym pripade ne duvodem, proc odmitnout reklamaci.

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #12 kdy: 17. 08. 2015, 17:14:11 »
Napisem to sem este raz pre tych, ktori nepochopili. Vymenou hdd za ssd nechcem riesit sucasny problem. Iba som to odporucil na pohodlnejsiu pracu s notasom.

Mohol by si sem hodit vypis zo smart, nech ti mozme poradit.

HUFU

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #13 kdy: 17. 08. 2015, 17:33:04 »
Jinak k radám tady, to už mi přijde jak v Mironetu

IT rozumím, samozřejmě bych to dokázal opravit nějak, ale nechci!

No tak to priste ujasni v uvodnim postu. Takhle to nebylo jasny o co ti jde. Jestli sis chtel jen poplakat, postezovat na Mironet nebo jestli jsi chtel technickou radu.

TomBA

Re:Reklama laptopu Asus v Mironetu
« Odpověď #14 kdy: 17. 08. 2015, 18:29:45 »
Hlavne neviem prečo riešiš reklamáciu Asus NB s predajcom.
Asus má svoje servisné stredisko v Brne.
Na adrese https://eu-rma.asus.com/pick_eu/cz/ si proste objednáš kuriera ktorý zadarmo odvezie a privezie NB do/zo servisu.
Samozrejme si najprv urob zálohu dát.

A potom sa uvidí či má pravdu technik Mironetu alebo Ty. Ak to bude spôsobené voľajakou chybou používateľa (poškodené registre, vírus, niečo vymazané....), tak ti to asus vyúčtuje.

A ak neveríš ani servisu Asus, tak doporučujem súdneho znalca, nech urobí obhliadku. Len neviem súdneho znalca z akého oboru. Asi psychiatria....