Open-source telefonní ústředna

Dzavy

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #15 kdy: 11. 06. 2015, 09:42:55 »
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx


Trident

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #16 kdy: 11. 06. 2015, 23:10:17 »
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx
l
Vazne by ho zavreli? Je k tomu nejaky duvod? On preci neposkytuje verejnou telekomunikacni sluzbu ale jen pristup k nekterym jejim sluzbam. Takze ta jeho povinnost je sporna.

Ale rozumim ti. Taky jsem zjistil ze na tomto svete chodi hromada patlalu kde je tisnove volani pres nulu a nebo je povoleno jen "911" a to pokud mozno na voip gate ustredne v usa v tom lepsim pripade na pobocce v CR. Hlupaci byli uz za ery Alphatelu a hlupaci prezivaji i za dob voipu kde je jednoducha konfigurace.

Trident

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #17 kdy: 11. 06. 2015, 23:23:58 »
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.

Proboha jen to ne. Vzhledem k tomu, že Asterisk nikdy neviděl je to ta absolutně nejhorší a nejdražší cesta. Bude se v tom donekonečna vrtat a nakonec ho zavřou, protože špatně naroutoval tísňová volání.

Doporučuju hotový řešení typu Daktela - https://www.daktela.com/voip-ustredny-daktela-pbx
Na tehlech skolenich je nejhorsi, ze se tam vyskytuji lidi kterym chybi jakkykoliv zaklady telefonnich a circuit switched technologii. Konfigurace ISDN co jsem delal jako pubertak by pro ne ted byla veda. A vubec  co bych k tomu jeste rekl... DISPROUTE, MOD ROUTE,INS ROUTE... DISP ALARM...dlouho zapomenuta mantra

Jetset

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #18 kdy: 12. 06. 2015, 10:36:34 »
Zapomen na ISDN a podobny veci. V zadani bylo "telefon musi byt volny dokud je aspon jedna operatorka volna". ISDN ma dva kanaly, pokud maji vic jak dve operatorky, tak zadani nebude splnitelne.
Doporucuju zaridit si VOIP cislo u nektereho voip operatora, je jich jako hub po desti. Nakonfigurujes si asterisk, aby se prihlasil na tohoto operatora. Do firmy nakoupis voip telefony, prihlasis je na asterisk, zkonfigurujes dialplan a mas vystarano. Zalezitost na jedno odpoledne pro toho, kdo to uz nekdy delal, zalezitost na tyden, pokud se to pri tom budes ucit. Nejdulezitejsi je najit dobrou dokumentaci, protoze te neni nikdy dost. Dnes uz snad jo, pred radove 8ti lety kdy jsem presne tohle delal v nasi firme, to byl porod.
Asterisk mi bezi ve virtualni masine (pro jistotu), hlavne nezapomen na firewall. Musis povolit spojeni na port 5060 jenom z mist, odkud se opravdu mohou pripojovat tvoje telefony (coz ve tvem pripade bude jenom interni sit). Tohle jsem zanedbal a diky neosetrenym default vstupnim bodum v dialplanu mi nekdo z ciny vyzral cely credit behem par minut. Na tohle si taky dej pozor, nejlepsi reseni je mit predplaceny credit u voip operatora, v nejhorsim pripade prijdes jenom o nej e poznas to tak, ze nebudes moct volat ven. V opacnem pripade by ti nekdo mohl udelat debit za stovky kilokorun driv nez by ti na konci mesice prisla faktura.

kuba

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #19 kdy: 12. 06. 2015, 19:08:56 »
Mozna by podobnou sluzbu umel udelat Odorik - "kouzelnici" s voip. Lokalne by zadny program nebo server bezet nemusel, voip telefony by se pripojovaly pres internet primo na ne, jedina vec by byla nasmerovat na ne existujici cislo. Ale to by asi umeli zaridit taky.


Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #20 kdy: 13. 06. 2015, 02:31:25 »
Správa Asterisku v produkčním prostředí je o hodně letech praxe, jinak do dopadá obvykle tragicky. Začni si s Asteriskem hrát a zatím pouzij nějaký hotovy řešení jako třeba click2call.cz.