Open-source telefonní ústředna

uzi

Open-source telefonní ústředna
« kdy: 09. 06. 2015, 21:13:03 »
Ahoj,
dostal jsem od sefa za ukol vymyslet, jak dat dohromady, cituji, "opensource teleustrednu, at jsme cool ze mame to opensource a lidi nam muzou volat a dostanou obsazeno jen kdyz neni zadna operatorka volna". Vubec netusim o co go, vim, ze existuje Asterisk, ale jak na nej napojim telefon a donutim ho, aby nebylo obsazeno pokud je aspon jedna operatorka volna? Nepotrebuji kompletni reseni, spis par odkazu a tak by se hodilo, moc diky.
« Poslední změna: 09. 06. 2015, 21:25:04 od Petr Krčmář »


samalama

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #1 kdy: 09. 06. 2015, 21:40:36 »
za par stovak (eur) ti to spravim.
alebo mozno lepsie bude, ked napises, v ktorej firme pracujes...


Lol Phirae

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #3 kdy: 09. 06. 2015, 22:07:54 »
Vubec netusim o co go

Tak to řekni šéfovi a zeptej se ho, kolik dní si můžete dovolit být bez telefonů... třeba pak dostane rozum.

tomasfuk

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #4 kdy: 09. 06. 2015, 22:31:29 »
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí a ajťák, kterej tomu taky nerozumí to má realizovat. No, to zní jako úspešnej byznys po česku...


Jenda

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #5 kdy: 10. 06. 2015, 15:42:03 »
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí
Mně to zadání přišlo dostatečně jasné a smysluplné.

j

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #6 kdy: 10. 06. 2015, 16:24:21 »
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

samalama

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #7 kdy: 10. 06. 2015, 16:48:43 »
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...

Mirek

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #8 kdy: 10. 06. 2015, 17:09:50 »
Šéf, kterej neví co chce a rozhoduje o něčem čemu nerozumí
Mně to zadání přišlo dostatečně jasné a smysluplné.
I mně.

j

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #9 kdy: 10. 06. 2015, 17:18:23 »
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...

Jasne, a ty telefony k tomu pripojis telepaticky ... prpiadne te VoIPovejma nekdo obdaruje ... to urcite ... Si laskave zjisti, kolik stoji jedna karta s rekneme 8/16ti portama. A pokud nekdo resi ustrednu, pocitam aspon 50+ stanic. Pripadne si zjisti, kolik stoji jeden pouzitelnej VoIPpovej telefon. A pokud nemas VoIP k operatorovi, tak potrebujes ISDNkovou kartu tak jako tak. Jedna ISDN 30tka stoji kolem 1k eur.  Jo, jiste, muzes koupit neco z frcu.

samalama

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #10 kdy: 10. 06. 2015, 17:41:55 »
1) pocti si dokumentaci
2) pocitej stim, ze to nakonfigurovat, pokud si to nikdy nedelal, neni nic na lusknuti prsty
3) pokud nemas ve firme vyhradne VoIP telefony, tak potrebujes prislusnej HW
4) kterej rozhodne nestoji par stovek (ani eur).

Takze zvedni telefon, zavolej operatorovi a ten by to mel umet osefovat (pokud mas nejakou rozumnou smlouvu, tak v cene).

Jo, ale vypadne z toho to cool a opensource.

V opacnym pripade si priprav tak 10k ... eur.

ale no, neprehanaj zase. dane riesenie sa da postavit na akomkolvek dnesnom pc. takze tak 10k ale kc nie eur...

Jasne, a ty telefony k tomu pripojis telepaticky ... prpiadne te VoIPovejma nekdo obdaruje ... to urcite ... Si laskave zjisti, kolik stoji jedna karta s rekneme 8/16ti portama. A pokud nekdo resi ustrednu, pocitam aspon 50+ stanic. Pripadne si zjisti, kolik stoji jeden pouzitelnej VoIPpovej telefon. A pokud nemas VoIP k operatorovi, tak potrebujes ISDNkovou kartu tak jako tak. Jedna ISDN 30tka stoji kolem 1k eur.  Jo, jiste, muzes koupit neco z frcu.

tak vsetko zavisi od poziadaviek, ktore ale neboli zadane. ja som z toho "vydedukoval", ze je to nejaka firma, ktora ma zopar telefonistiek a jedine co potrebuju, je klasicke ivr. na uplne jednoduche riesenie staci jedno pc (asterisk) a 1 jedno cislo na prijem vsetkych hovorov + pripadne niekolko cisel na odchadzajuce hovory. ak si zakupia voip cislo, tak na strane servera uz nic netreba. pripadne mozu kupit fxo kartu na pevnu linku alebo gsm kartu (ano, ta uz je drahsia). voip telefony sa daju kupit od 50e a pripadne mozu pouzit softwarovych klientov + sluchatka. netvrdim, ze je to super riesenie, ale pre malu firmu s malymi narokmi je to postacujuce a nemusia kupovat predrazene hw riesenie...

j

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #11 kdy: 10. 06. 2015, 21:23:21 »
Jasne, s jednim telefonem se vyplati provozovat ustrednu ...

Du si koupit letiste ... nemam sice letadla, ale to neva.

twl

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #12 kdy: 11. 06. 2015, 08:10:47 »
a se 3 ma uz ano ? nebo jaka je hranice ?

tomasfuk

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #13 kdy: 11. 06. 2015, 08:53:55 »
o tom co se vyplatí a co ne, ať si rozhodne firma. V tomto případě o tom pravděpodobně bude rozhodovat rovněž šéf. Takže rozpočet bude "a ať to stojí co nejmíň, potřebuju na dovolenou" nebo "opensource je přece zadarmo a telefonu tu už nějaký máme"

miro

Re:Open-source telefonní ústředna
« Odpověď #14 kdy: 11. 06. 2015, 09:20:00 »
Podla mna najlepsie a najrychlejsie bude pre teba, ak ti firma zaplati nejake 3 dnove Asterisk skolenie. Naucis sa ako to deploynut, a spravovat.
Asterisk je docela jednoduchy (v porovnani s ostatnymi systemami ktore spravujem).

3 dnove skolenie vyjde na nejakych 12 000 CZK co som tak pozeral, takze si myslim, ze to je docela v pohode.