Jakou analogii to mělo umožnit tomu studentovi vidět? Jaký dříve poznaný matematický aparát tak mohl využít.
Analogii s (konečnou) soustavou lineárních rovnic, s homomorfismy v (konečných) prostorech a s popisem těchto homomorfismů pomocí matic.
Student si uvědomí, že vlastně řešíme tuto situaci:
- máme vektorový prostor se spočetnou bází
- máme homomorfismus určený nekonečnou maticí
- hledáme jádro tohoto homomorfismu
Formální aparát na toto asi není k dispozici (aspoň nevím, že by existoval aparát, který pracuje s nekonečnými maticemi), ale je dost možné, že bude možné využít aparát té analogie, tj. aparát konečných matic a konečných homomorfismů.
(o tom bude ten
konkrétní příklad, do kterého se snad pustím už za chvíli )
(A i kdyby nebylo možné využít ten aparát konečné analogie, je velice důležité uvědomovat si analogie v matematice. Teprve tím člověk začíná chápat matematiku do hloubky a matematika se pro něj stává kompaktnější
Mimochodem, uvědomuješ si, že oba typy diferenčních rovnic (ten o diferencích i ten o rekurentních vztazích, viz česká wikipedie) mají své přesné analogie v diferenciálních rovnicích?)