reklama

IDE pro nové C++14

Pan Jan

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #30 kdy: 06. 02. 2015, 15:40:41 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?

reklama


Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #31 kdy: 06. 02. 2015, 15:53:29 »
Už tady nedávno proletěla otázka na IDE pro webové technologie. Rozhořel se tam docela flame, ale nezaznělo tam to, co bych se fakt moc rád dozvěděl.
Používá někdo nějaké opravdu funkční IDE pro c++(použitelné pro nové c++14)?
Může to být teda i ucelená sada pluginů pro nějaký editor, pokud bude umět vše co je potřeba. Rád bych ovšem něco, kde si ty pluginy nebudu muset napsat sám.
Představoval bych si, že by to mělo umět alespoň:
  • minimálně nějaká základní správa projektu(no aspoň združení souborů náležících k projektu)
  • autocomplete
  • označování chyb přímo v kódu
  • goto declaration/definition
  • najít všechny použití daného identifikátoru(funkce, proměnné, třídy) v projektu
  • refactoring(když už nic, tak alespoň přejmenování) v celém projektu

Co bych si přál:
  • Zabudování buildicího systému. Kéž by taky uměl buildit přes remote.
  • Nějaké vizuální zabudování debuggeru. Který funguje nejlépe i remote.
  • preview window
  • Spolupráce s verzovacími systémy

Další požadavky si už radši ani nedovolím napsat :)

Na C++ ti môžem odporučiť QtCreator. Navigáciu v kóde, autocomplete a aj ďalšie veci má na výbornej úrovni.

mumu

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #32 kdy: 06. 02. 2015, 17:29:29 »
Osobne pouzivam vim+YouCompleteMe, zvlada to napovidani na takovy urovni, ze vedle toho netbeans vypada jak poznamkovej blok, a chyby v kodu to taky oznacuje, spoluprace s gitem taky neni problem (tusim fugitive).

Presne toto(vim+ycm) pouzivam ted taky, coz je ve svem oboru(autocomplete, errory, castecne goto(obcas nefunguje)) spicka, ovsem, uz v samotnych editacnich schopnostech uz vim zacina pokulhavat(treba mutlicursor(spousta bohuzel polofunkcnich pluginu)), a zbytek uz vubec nedava.
Fugitive jsem zkousel, bohuzel mne to vim hrozne zalagovalo, vim, ze je to problem asi spise site a pomaleho gitu - nicmene kdyz tim trpi samotny editor, ze cekam na git, tak je to nanic(jak ze starych dob jednothreadovych dosovych programu)).

problem u vimu je synchronni ui .. pokud chces vyzkouset modernejsi fork podivej se na neovim http://geoff.greer.fm/2015/01/15/why-neovim-is-better-than-vim/

jka

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #33 kdy: 06. 02. 2015, 22:19:31 »
A EMACS by ti nestacil? :-)

Emacs bohuzel poradne parsovat C++ neumi a ani nemuze. Duvod proc tomu tak je se da najit v konferenci Emacsu primo od Stroustrapa. Problem je v tom, ze gramatika C++ je nejednoznacna a vyzaduje tzv. "context sensitive lexer". Napriklad neni mozne bez znalosti kontextu rozhodnout jestli "<" je porovnani anebo soucast specializace sablony.

Emacs to sám o sobě sice neumí, ale existuje několik modů, které na to používají clang. Jeden zrovna zkouším a řekl bych, že funguje dobře. Akorát se teď nemrknu, který to je, protože je na jiném kompu, který mám zrovna trochu z ruky ;)

Tonda

  • *****
  • 533
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #34 kdy: 07. 02. 2015, 13:41:52 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?
Tady je popis z helpu IDEA https://www.jetbrains.com/idea/help/multicursor.html
Ani sem nevěděl že to tam je a i po přečtení helpu mě moc nenapadá v jaké situaci bych to využil.

reklama


perceptron

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #35 kdy: 07. 02. 2015, 15:31:52 »
ked potrebujem na zaciatok riadkov dopisat trololololo naklonujem kurzory a pisem a rovno vidim zmeny

inak by som musel regexpit

nula

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #36 kdy: 09. 02. 2015, 08:52:56 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?

Treba kdyz pises inicializatory pro nejake rozsahle pole, nebo mapy, tak se to sakra hodi...

tady byla ukazka napriklad z phpstormu:
https://www.youtube.com/watch?v=PIqBf7Ekjgk


...
problem u vimu je synchronni ui .. pokud chces vyzkouset modernejsi fork podivej se na neovim http://geoff.greer.fm/2015/01/15/why-neovim-is-better-than-vim/

Presne, a navic vypada, ze vim se jen tak nezmeni a zustane v praveku, hlavne ze to podporuje jeste OpenVMS a Amigu. Diky za tip, asi to prozkousim.

Ivan

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #37 kdy: 09. 02. 2015, 10:17:12 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?

Treba kdyz pises inicializatory pro nejake rozsahle pole, nebo mapy, tak se to sakra hodi...

tady byla ukazka napriklad z phpstormu:
https://www.youtube.com/watch?v=PIqBf7Ekjgk


Tak na tohle pouzivam makra v Emacsu, ale to je taky duvod proc jsem jeste uplne nepresel na zadny IDE. Jakmile potrebuju delat neco slozitejsiho s textem, tak se vratim k Emacsu.

nula

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #38 kdy: 09. 02. 2015, 11:06:45 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?

Treba kdyz pises inicializatory pro nejake rozsahle pole, nebo mapy, tak se to sakra hodi...

tady byla ukazka napriklad z phpstormu:
https://www.youtube.com/watch?v=PIqBf7Ekjgk


Tak na tohle pouzivam makra v Emacsu, ale to je taky duvod proc jsem jeste uplne nepresel na zadny IDE. Jakmile potrebuju delat neco slozitejsiho s textem, tak se vratim k Emacsu.

Co myslis tim slozitejsiho?

Ivan

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #39 kdy: 10. 02. 2015, 13:22:35 »
Tak na tohle pouzivam makra v Emacsu, ale to je taky duvod proc jsem jeste uplne nepresel na zadny IDE. Jakmile potrebuju delat neco slozitejsiho s textem, tak se vratim k Emacsu.
Co myslis tim slozitejsiho?

No zrovna treba to co bylo na tom videu. Vzit odnekud (treba z excelu) nejaky konstanty zarovnat sloupecky, pridat uvozovky a udelat z toho staticky inicializator. Anebo na indentaci logu z JBOSSu, pokud ma chybova hlaska 3000 znaku na jedny radce, tak to neni uplne prehledny.


f

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #40 kdy: 10. 02. 2015, 15:16:58 »
treba mutlicursor

Na co to třeba používáš?

Treba kdyz pises inicializatory pro nejake rozsahle pole, nebo mapy, tak se to sakra hodi...

tady byla ukazka napriklad z phpstormu:
https://www.youtube.com/watch?v=PIqBf7Ekjgk
Koukal jsem asi na tri dalsi podobna videa a vsechny ty editace se daji udelat ve vimu stejne a nebo rychleji (mysleno mene stisku klaves) pres regexpy a nebo makra

TTT

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #41 kdy: 10. 02. 2015, 15:35:31 »
Výhoda multicursoru oproti regexpům nebo makru je okamžitá zpětná vazba. Pokud udělám v regexpu překlep, zjistím to až po jeho odeslání. Musím ho vyvolat znovu a zeditovat, což je náročné (ale možná jen proto, že se neumím efektivně pohybovat po příkazu, chybí mi něco jako vi-mode v shellu). Počet nutných stisků klávesy je podobný, u multicursoru jsou často "lepší" klávesy - příkazy pro pohyb místo závorek, lomítek apod.

f

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #42 kdy: 10. 02. 2015, 16:03:52 »
Ja neumim psat vsemi prsty a pri psani koukam na klavesnici a ne na obrazovku, takze zpetna vazba je mi k nicemu :-) V drevnich dobach, kdy RTT bylo v radu sekund, to tak i bylo lepsi. Nicmene makro je mozne provest v interaktivnim rezimu a pak ho jen nechat zopakovat na vybranych radcich.

Kozzi

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #43 kdy: 10. 02. 2015, 19:27:04 »
Už tady nedávno proletěla otázka na IDE pro webové technologie. Rozhořel se tam docela flame, ale nezaznělo tam to, co bych se fakt moc rád dozvěděl.
Používá někdo nějaké opravdu funkční IDE pro c++(použitelné pro nové c++14)?
Může to být teda i ucelená sada pluginů pro nějaký editor, pokud bude umět vše co je potřeba. Rád bych ovšem něco, kde si ty pluginy nebudu muset napsat sám.
Představoval bych si, že by to mělo umět alespoň:
  • minimálně nějaká základní správa projektu(no aspoň združení souborů náležících k projektu)
  • autocomplete
  • označování chyb přímo v kódu
  • goto declaration/definition
  • najít všechny použití daného identifikátoru(funkce, proměnné, třídy) v projektu
  • refactoring(když už nic, tak alespoň přejmenování) v celém projektu

Co bych si přál:
  • Zabudování buildicího systému. Kéž by taky uměl buildit přes remote.
  • Nějaké vizuální zabudování debuggeru. Který funguje nejlépe i remote.
  • preview window
  • Spolupráce s verzovacími systémy

Další požadavky si už radši ani nedovolím napsat :)

Tak co se tyce multiplatformni varianty tak pro me byl idealni QtCreator a dnes pouzivam zejmena CLion, kterej je perfektni ale bohuzel zatim jeste nedokoncenej, ale tempo vyvoje je solidni a dovolim si tvrdit ze tak jak ostatni IDE od jetbrains to bude pecka az to dodelaji

sfrg

Re:IDE pro nové C++14
« Odpověď #44 kdy: 10. 02. 2015, 19:59:45 »
Troufnu si doporucit Kdevelop i kdyz s vyhradami.

Kdevelop umi celkem pekne doplnovani, umi navrhovat jednoduche opravy chyb, zabehu analyzuje kod vcetne expanze maker. Code browser je suprova vec, jak pres Ctrl+MouseClick nebo v okne se poklikavat kodem ala hypertext. Refaktorovani ma take vicemene zmakle. Ma uzasne snippety. Prepinani mezi definici/deklaraci bez jedineho zadrhelu. Prepinani mezi headery a implementaci take najednicku. Premistovani tel metod z a do deklarace/definice. Vse na 1 s *.V hintu ziskate zakladni info o elementech.

Troufam si tvrdit ze je v tomto ohledu daleko lepsi nez MS VS.

Debuger je bohuzel vyrazne slabsi zazitek. Tady se clovek presune na pocatek tohoto tisicileti a vyse zminovanemu VS nemuze sekundovat. Ale asi lze resit externim debugerem, treba z QtCreatoru.

Propracovana je take integrace s CMake projekty. Umi zabehu analyzovat Cmakelisty a podle toho upravovat project tree.

Ale kazdemu sedne neco jineho. Za vyzkouseni to ale podle meho nazoru stoji.


 

reklama