Podivná cenzura na Rootu

OMG

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #30 kdy: 29. 12. 2014, 09:57:23 »
Všude je hafo recenzí a hodnocení.
Vážně? Já ten dojem nemám. Na některé druhy zboží se recenze najdou, ale na mnohé jiné moc ne (zkuste třeba RAID karty), případně se v nich nezohledňují parametry, které jsou pro uživatele důležité (to je zase dost typické u software, ale také třeba u čteček knih). Nemluvě o tom, že je mnohdy dost obtížné tu recenzi vůbec najít.
co treba google? treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi? Recenze nenajdete na zbozi ktere si koupi 2 lidi, nebo u komplexniho zbozi typu atomova ponorka...


_pepak

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #31 kdy: 29. 12. 2014, 10:23:09 »
co treba google?
Nic relevantního.

Citace
treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi?
Linkovaná recenze poměrně přesně ukazuje, co myslím tím, že recenze naprosto nepokrývají potřeby uživatelů. Víceméně jde jen o kombinaci letáku výrobce (úvodní povídání, specifikace, design and build) a několik jednoduchých automatizovatelných benchmarků (zbytek).

Asi jsem divný, ale já bych třeba očekával nějaký test, jak se karta vyrovná s chybou některého disku v jednotlivých RAID režimech - jestli data skutečně přežijí (známe on-board řadiče), jak na to karta upozorní obsluhu (!!!), jak se změní výkon pole ve stavu "degraded", jak dlouho potrvá rebuild, jak pole přežije v případě, že umřela i karta a pole se musí přesunout jinam atd. Uvítal bych, kdyby "Wide driver support" bylo skutečně ověřeno na "wide range of systems", protože to, že výrobce má ovladač pro systém X, ještě neznamená, že to se systémem X skutečně spolehlivě funguje. Nezlobil bych se, kdyby autor recenze změřil spotřebu, teplotu nebo (u řadičů s aktivním chlazením) hlučnost. Atd. atd.

OMG

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #32 kdy: 29. 12. 2014, 10:54:21 »
co treba google?
Nic relevantního.

Citace
treba ty RAID jsou recenzovany na http://www.storagereview.com , treba konkretne http://www.storagereview.com/lsi_megaraid_sas3_93618i_review . Co tam chybi?
Linkovaná recenze poměrně přesně ukazuje, co myslím tím, že recenze naprosto nepokrývají potřeby uživatelů. Víceméně jde jen o kombinaci letáku výrobce (úvodní povídání, specifikace, design and build) a několik jednoduchých automatizovatelných benchmarků (zbytek).

Asi jsem divný, ale já bych třeba očekával nějaký test, jak se karta vyrovná s chybou některého disku v jednotlivých RAID režimech - jestli data skutečně přežijí (známe on-board řadiče), jak na to karta upozorní obsluhu (!!!), jak se změní výkon pole ve stavu "degraded", jak dlouho potrvá rebuild, jak pole přežije v případě, že umřela i karta a pole se musí přesunout jinam atd. Uvítal bych, kdyby "Wide driver support" bylo skutečně ověřeno na "wide range of systems", protože to, že výrobce má ovladač pro systém X, ještě neznamená, že to se systémem X skutečně spolehlivě funguje. Nezlobil bych se, kdyby autor recenze změřil spotřebu, teplotu nebo (u řadičů s aktivním chlazením) hlučnost. Atd. atd.

porovnavat onboard radic s RAID kartou je nesmysl. Kazda seriozni RAID karta ma softver, ktery upozorni obsluhu - e-mail, snmp, ...
Teplotu? Proc? V datacentru ti budto chlazeni funguje, nebo nefunguje. Uvedeny vykon ve Wattech je dostatecny pro vypocet toho jestli to uchladis nebo ne.
Hlucnost? Tebe zajima v datacentru hlucnost chlazeni RAID karty? Promin, ale pokud se bavime o RAID kartach v cene 1000+ EUR, pak tohle nikdo neresi a tve pozadavky co ti chybi v recenzi jsou jaksi mimo mainstream.
Kdyz se rozhodujes pro raid kartu pro domaci pouziti, tve pozadavky jsou jine nez u raid karty pro datacentrum. Nekdo treba miluje u recenze hodnoceni baleni karty, nekdo to nepotrebuje vedet.

_pepak

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #33 kdy: 29. 12. 2014, 11:20:23 »
Kazda seriozni RAID karta ma softver, ktery upozorni obsluhu - e-mail, snmp, ...
Naprosto správně. Ty ses z recenze dozvěděl, jestli ho tato karta má a v jaké podobě? Ono je to dost podstatné, jestli dokážu kartu monitorovat ze svého IS nebo jestli mám smůlu, protože je to řešené samostatnou aplikací, na kterou se nic připojit nedá. A zrovna tak je podstatné, jestli je vůbec něco k dispozici - ty se možná orientuješ podle toho, že "když je karta za 1000 EUR, tak to určitě umí", ale podle mě je jedním ze stěžejních bodů recenze, aby ověřila, co vlastně produkt umí nebo neumí. No ale chápu, že pro člověka, kterému stačí znát cenu karty a potom se orientuje jenom podle výkonu, asi ta recenze bude připadat OK. Mě ne.
 
Citace
Promin, ale pokud se bavime o RAID kartach v cene 1000+ EUR, pak tohle nikdo neresi a tve pozadavky co ti chybi v recenzi jsou jaksi mimo mainstream.
Souhlasím. Pro mě je informace o tom, jestli RAID karta skutečně zajistí přežití mých dat, důležité, ale chápu, že to je zcela okrajový požadavek.

Každopádně RAID karty byly jen příklad, takových otázek dokážu najít spoustu pro spoustu dalšího zboží. Čímž jsem chtěl demonstrovat, že recenzí je sice možná na netu hodně, ale zdaleka ne vždy jsou použitelné a jsou tudíž důvody, proč by měl člověk chtít vrátit koupenou věc, protože jeho potřebám nevyhovuje.

OMG

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #34 kdy: 29. 12. 2014, 11:42:06 »
...ale zdaleka ne vždy jsou použitelné a jsou tudíž důvody, proč by měl člověk chtít vrátit koupenou věc, protože jeho potřebám nevyhovuje.
naprosty souhlas.


petr

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #35 kdy: 29. 12. 2014, 12:34:26 »
Az na jednu drobnou chybu v uvaze - pokud ma vyrobek nejakou vadu (napr. nefunguje reproduktor), tak se to vratit neda, ale je potreba to reklamovat.
To je samozřejmě naprostá pitomost.
A tuhle svoji domnenku mas necim podlozenou, nebo si to jenom myslis? Jestli to druhe, pak by bylo lepsi to zminit - nekdo by to treba mohl brat jako dobrou radu od Lol Phirae a pak te za odmenu inzultovat, az zjisti jak to skutecne je  ;D
Ja jsem to uz v praxi bohuzel resil a v tomhle mam myslim docela prehled, proto to sem taky pisu. Zase komu neni rady, tomu neni pomoci a uz se ani moc nedivim, ze na kazdyho obcana v CR pripadaji snad dve exekuce, tak dobre jim tak. Komu neni rady, tomu neni pomoci.
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.
Reklamace a odstoupeni od smlouvy jsou dva ruzne pojmy, ktere se uplatnuji v rozdilnych situacich a rozhodne nejsou zamenne.
Spekulace, ze zbozi robil sam prodejce a pak se ho rozbite pokusil prodat nekomu jinemu - good luck, s tim u soudu asi dost obstojite, protoze logika veci je primo neotresitelna. Stejne jako situace, kdy vam nekdo 7x spadne hrudnikem na kudlu.

Lol Phirae

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #36 kdy: 29. 12. 2014, 13:16:06 »
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.

Prosímtě, a přesně kde ten OZ říká, že důvodem k odstoupení od distanční smlouvy v oné 14denní lhůtě nemůže být to, že zboží je vadné? On říká, že uvedení důvodu se nevyžaduje, nikoliv, že ho uvést nemůžeš nebo nesmíš nebo že nějaký důvod je vyloučen. A co na to Máňa?  ::)

DK

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #37 kdy: 29. 12. 2014, 13:55:15 »
OZ mluvi celkem jasne - teda rozbite zbozi sice muzes vratit do 14 dnu, akorat pripadnou opravu a dalsi naklady po tobe pak bude vymahat prodejce.

Prosímtě, a přesně kde ten OZ říká, že důvodem k odstoupení od distanční smlouvy v oné 14denní lhůtě nemůže být to, že zboží je vadné? On říká, že uvedení důvodu se nevyžaduje, nikoliv, že ho uvést nemůžeš nebo nesmíš nebo že nějaký důvod je vyloučen. A co na to Máňa?  ::)
Protoze mas vratit nepouzite neznehodnocene zbozi (coz zbozi s nejakou vadou neni). Tady se nicmene da uplatnit 6 mesicni lhuta u reklamace, kdy lze trvat na vraceni penez.

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #38 kdy: 29. 12. 2014, 15:10:59 »
Tak za prvé. Je rozdíl jestli se pokusím vrátit telefon který jsem utopil já a nebo telefon který se občas zasekne protože je tam asi nějaká výrobní vada. Jen blázen by si takový kousek nechal protože třeba u telefonů je reklamace náhodného zaseknutí téměř nemožná. Ono na jednu stranu je to trochu přenesení problému na někoho jiného, ale na druhou stranu ten někdo dobrovolně kupuje bazarovku. A řekl bych, že zákazník který je ochotný koupit trošku levnější použité zboží prostě musí s možným problémem počítat. Další věc je, že vracení do 14 dní je špatnej zákon a na druhou stranu se servisy chovají jako prasata - viz nedávné téma reklamací lenova. Jen blázen by šel dobrovolně do nejisté reklamace.

A za druhé ten raid. Člověk terý kupuje pseudohardwarové raid a pak čeká nějakou kvalitu sw je trošku mimo. Co asi bude mít nějaké axago za 400 za sw? Je třeba začít u nějakého adapteca od 5000kčs výš . Tam začíná hardwarový raid s možností kompletního monitorování a zaručenou spolehlivostí. Pokud tohle někdo neví tak by asi neměl stavět raid pole a měl by si zajít do místního krámku s počítači pro radu odborníka.

Lol Phirae

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #39 kdy: 29. 12. 2014, 18:23:49 »
Protoze mas vratit nepouzite neznehodnocene zbozi (coz zbozi s nejakou vadou neni). Tady se nicmene da uplatnit 6 mesicni lhuta u reklamace, kdy lze trvat na vraceni penez.

Ne, o nepoužitém zboží není nikde řeč. Tak co, stále nikdo nic? Aha, no tak tady příště nežvaňte nesmysly.

ptc

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #40 kdy: 30. 12. 2014, 09:53:15 »
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.

Ono je to totiz typicke pro vycurane cechacky - zbozi proste do 14 dnu vratit, zavadu zatajit, at si ji resi nekdo jiny. Pak se straslive divi, kdyz jim prijde zpet cast castky a protokol o servisni oprave. Tohle by si American nebo Nemec nedovolil, na to jsou prilis slusni.

Stejne se strasne divi, kdyz si "pujci" na dovolenou zrcadlovku a po vraceni dostanou preotokol ze servisniho software jak nafotili 6500 fotek :-)

Lol Phirae

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #41 kdy: 30. 12. 2014, 12:07:37 »
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.

Aha. A kde je to prosím pěkně TAM? Už dva dny čekám na to, kde je to v tom OZ napsané, a stále nic. ::) ::) ::)

OMG

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #42 kdy: 30. 12. 2014, 12:38:43 »
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.

Ono je to totiz typicke pro vycurane cechacky - zbozi proste do 14 dnu vratit, zavadu zatajit, at si ji resi nekdo jiny. Pak se straslive divi, kdyz jim prijde zpet cast castky a protokol o servisni oprave. Tohle by si American nebo Nemec nedovolil, na to jsou prilis slusni.

Stejne se strasne divi, kdyz si "pujci" na dovolenou zrcadlovku a po vraceni dostanou preotokol ze servisniho software jak nafotili 6500 fotek :-)
Mas pravdu v tom, ze American nebo Nemec by ti neposlal zpatky protokol o servisni oprave a castku by jsi dostal okamzite pri vraceni zbozi...  ;) Ale jelikoz jsou cechacci vycurani, tak vymysleli vraceni penez za nekolik tydnu, nebo protokol o servisni oprave klidne i u funkcniho zbozi... Treba jinde jiz pochopili ze ty naklady zpusobene vracenim zbozi se jim vrati v podobe spokojenych stalych zakazniku.

OMG

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #43 kdy: 30. 12. 2014, 12:40:59 »
Je to tam jasne napsane - pokud ma vracene zbozi zavadu vyzadujici servisni zasah, bude prodejce tuto skodu vymahat po kupujicim.

Aha. A kde je to prosím pěkně TAM? Už dva dny čekám na to, kde je to v tom OZ napsané, a stále nic. ::) ::) ::)
to si asi budes muset pockat az to tam soudruzi doplni...  ;) Jako zakaznik vubec neresim jestli je neco vadnyho nebo je to proste feature... Nefunguje neco co je slibovane v popisu produktu, nebo co ocekavam - zbozi jede zpatky... Nastesti ne v CR...

Lol Phirae

Re:Podivná cenzura na Rootu
« Odpověď #44 kdy: 30. 12. 2014, 12:45:59 »
Citace
Mas pravdu v tom, ze American nebo Nemec by ti neposlal zpatky protokol o servisni oprave a castku by jsi dostal okamzite pri vraceni zbozi...

Přesně tak. Pokud mi obchodník bez řečí na počkání vrátí peníze nebo vymění zboží za bezvadné jako v civilizovaných státech, tak nebudu řešit to, že zřejmě bude lepší od té smlouvy odstoupit podle jiného paragrafu a nehandrkovat se s dotyčným týdny o to, jestli je vada opravitelná nebo ne a kdo ji způsobil.