Reklamace Lenovo Z580A u CZC

Hanka

Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« kdy: 22. 08. 2013, 11:02:52 »
Zdravím  ;),

před třičtvrtě rokem jsem si koupila notebook Lenovo Z580A se systémem Win 7 Home (v češtině).
Před dvěma měsíci se mi utrhl nejdříve levý pant od spodního krytu a poté i ten pravý. 
Jelikož byl notebook ještě v záruce donesla jsem ho zpět k prodejci kvůli reklamaci.
Po měsíci mi přišla sms, že reklamace byla vyřízena, ještě ten den jsem si došla do CZC vyzvednout svůj notebook.
Pracovníkem reklamačního oddělení mi bylo řečeno, že reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanického poškození pantů a z důvodu, že notebook přišel do styku s vodou (což není pravda - jsem jediný uživatel daného notebook a nikdo jiný kromě mě a následně pracovníků na reklamacích v czc k notebooku neměl přístup). Reklamovaná závada prý není u těchto notebooků běžná tudíž mám prý smůlu. Dále, že mi prý několikrát volali a psali e-maily ohledně nabídky, že mi závadu opraví za necelé 4000,- (nikdo nevolal a nikdo nepsal - obojí mám zapnuté nepřetržitě).
Když jsem přišla domů a chtěla se podívat po nějakém soudním znalci v tomto oboru zjistila jsem už při spouštění, že na notebooku je systém anglicky (jsem jen ráda, že když jsem k nim notebook dávala nebyla na něm žádná data krom systému).
Při donastarování počítače se tam na mě mile usmíval prográmek s popisem "System preparation tool (sysprep) prepares the machine for hardware independence and cleanup". Poté co jsem notebook zavřela, že s tim, že na to radši nebudu šahat tak po mě chce notebook administrátorský přístup, ale není možné zadat nikam heslo (ani to zkusit).

Chci Vás tímto poprosit o radu na co všechno si dát pozor při budoucím řešení.
Soudního znalce jsem si sehnala a napadlo mě vyžádat si od nich dokumentaci o té reklamaci.

Předem díky  ;)
Hanka


Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #1 kdy: 22. 08. 2013, 11:37:32 »
Dobrý den,

já osobně bych z toho CZC vynechal, jsou to jen prodejci, kteří vyřizují reklamaci. Ani vinu bych nesváděl přímo na ně. Vyžádal bych si pouze dokumentaci, který z autorizovaných servisů reklamaci vyřizoval, pak bych se spojil též s českým zastoupením Lenovo a upozornil je na jednání autorizovaného servisu (nejednou už s ním měli problém, nikoliv však u řady thinkpad, s tou se zachází úplně jinak). I jeden kus může mít vady, které ostatní nemají, takže vymlouvat se na neprokázanou vadu u jiných strojů je nesmysl. Nicméně mám s Lenovem tu zkušenost, že reklamace se táhne až tři čtvrtě roku, jak se stroj posílá pořád sem a tam. Nakonec však člověk docílí svého, ovšem za tu dobu dojde až na vyhrožování. Když jsem řešil něco podobného z ne ThinkPadovým strojem, zastoupení Lenova ČR mi napsalo, že zvažují změnu autorizovaného servisu, jelikož s ním oni sami nejsou spokojeni. Ale jestli na to došlo, či nikoliv, to už netuším. Pokud to budete řešit s CZC, tak věřte, že jediné, čeho docílíte je prodloužení všech čekacích lhůt.

Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #2 kdy: 22. 08. 2013, 11:44:35 »
Děkuji za Vaši reakci, vyžádám si od czc informaci který servis využili. Nejvíc mě na celé věci irituje asi fakt, že jako jeden z důvodů proč reklamaci neuznali uvedli tu závadu se kterou jsem to reklamovala. A pak taky to, že notebook vlastně nemohu používat jelikož se do něj nemůžu ani přihlásit. Nejvíce informací zjistím asi dnes od toho soudního znalce.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #3 kdy: 22. 08. 2013, 12:02:33 »
Evidentně přehráli software do základního nastavení, i když moc nechápu proč kvůli pantům? V tomhle jsou bohužel prodejci nevinně (pokud nemají zároveň i autorizovaný servis) a oni si musejí vyslechnout všechny ty hezké věci od zákazníků. Držím palce a přeji pevné nervy.

j

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #4 kdy: 22. 08. 2013, 12:12:44 »
Děkuji za Vaši reakci, vyžádám si od czc informaci který servis využili. Nejvíc mě na celé věci irituje asi fakt, že jako jeden z důvodů proč reklamaci neuznali uvedli tu závadu se kterou jsem to reklamovala. A pak taky to, že notebook vlastně nemohu používat jelikož se do něj nemůžu ani přihlásit. Nejvíce informací zjistím asi dnes od toho soudního znalce.

Vubec to neresete se servisem !!!! ... za reklamaci odpovida vyhradne CZC a v servisu vas poslou tak leda dozadeke.
Nechte si udelat posudek soudniho znalce, ten konstatuje, ze zavada je duvodem k reklamaci a pak predejte kopii!!! czc a pozadujde uhradu jak notesu tak posudku, neb reklamace byla zamitnuta neopravnene a nebyla tudiz vyrizena ve 30ti dnech + navic doslo k zasahu do HW z jejich strany, coz v priapde neuznani reklamace vubec nepripada v uvahu. Technicky po nich lze klidne navrch vymahat zpusobenou skodu (najmout si nekoho na instalaci systemu ...).

Cechac je cim dal vic vzadeki, a uz davno to neni pohodovej shop.

Mimochodem, prodejce ma na posouzeni reklamace !!!3!!! dny. Po teto lhute zamitnuti nepripada v uvahu, protoze den zbytek do 30ti dnu ma na opravu.


Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #5 kdy: 22. 08. 2013, 12:18:36 »
Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže  :-\

J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout  ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.


Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #6 kdy: 22. 08. 2013, 13:33:56 »
Já však nepsal, že je to nelogické, jen jsem napsal, že to jsou zbytečné průtahy. Já když si někde koupím lenovo a něco je špatně, pak na základě dokladů o koupi si najdu kde to reklamovat. CZC to má u na této stránce: http://www.czc.cz/servisni-strediska/clanek Protože donesu to do CZC, tam to bude nějaký den ležet, pak to pošlou do toho servisu, tam s tím něco  (ne)udělají a pošlou to zpět do CZC, kde to může zase nějaký den ležet. Taková je prostě realita. Já se jich nezastávám a ani je nesoudím. Jen prostě vím, jak to chodí. Že by to tak nemělo být je věc jiná, ale všechno je podle předpisů a zákoních lhůt, tak proč by se měl snažit někdo víc? Navíc, čím méně článku je v řetězu, tím snáze se dostanete k jeho konci. Ono, když koupíte Škodovku v Mladé Boleslavi a budete z Prahy, tak pochybuji, že s ní budete jezdit na servisní prohlídky do MB, prostě si najdete autorizovaní servis, který je vám nejblíže. Prostě CZC je jen jeden z mnoha distributorů. A čím jsou větší, tím jsou horší, jelikož se nemusí tolik snažit a jejich cílem jsou jen výdělky. Tak to prostě je.

Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže  :-\

J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout  ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #7 kdy: 22. 08. 2013, 13:36:50 »
Jinak pravdou je, že když už jste začala reklamaci s CZC, tak je třeba ji s nima dokončit, ale to je snad jasné.

Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #8 kdy: 22. 08. 2013, 14:41:28 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?

anubhait

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #9 kdy: 22. 08. 2013, 15:04:24 »
Používají se samolepky popřípadě hmota na šroubcích které při styku s vodou mění barvu. Prokazatelné je to ovšem stěží, je to nespolehlivé.

Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #10 kdy: 22. 08. 2013, 15:08:58 »
To je pěkně na pikaču, no uvidíe s čim přijde ten znalec no

Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #11 kdy: 22. 08. 2013, 15:49:42 »
Tak takovou pálku jsem od znalce nečekala...

A jentak pro pobavení, volala jsem na Lenovo kolik vlastně mají celkem autorizovaných servisů a pani mi oznámila že jim momentálně spadly všechny systémy ;D.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #12 kdy: 22. 08. 2013, 15:56:23 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #13 kdy: 22. 08. 2013, 16:00:13 »
Tak takovou pálku jsem od znalce nečekala...

A jentak pro pobavení, volala jsem na Lenovo kolik vlastně mají celkem autorizovaných servisů a pani mi oznámila že jim momentálně spadly všechny systémy ;D.

Každý znalec je drahý, ale pokud to pomůže a spor vyhrajete, můžete požadovat i náhradu za znalce. No a ce se Paní u Lenova týče, tak jste se jí měla ještě zeptat, kolik těch systémů mají, když všechny spadly? :-D

Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #14 kdy: 22. 08. 2013, 16:29:40 »
no podle mě jde o výmluvu ale lepší zvážit všechny možnosti a být připraven  :) zítra se o tom budu bavit s právníkem.. holka 1,65 je pravděpodobně moc neděsí :).

Já čekala cenu znalce do 5000,- ale tohle je fakt hodně, to by mě oprava na vlastní náklady vyšla levněji  ;)