Reklamace Lenovo Z580A u CZC

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #15 kdy: 22. 08. 2013, 16:35:01 »
Oprava je maximálně kolem dvou tisíc a to včetně poškozených plastů. Vše co je nad, tak je drahé.


j

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #16 kdy: 22. 08. 2013, 16:41:49 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?

Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.

Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.

Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.

Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.

Lol Phirae

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #17 kdy: 22. 08. 2013, 17:03:44 »
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #18 kdy: 22. 08. 2013, 17:42:42 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?

Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.

Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.

Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.

Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.

Já odpovídal jen na dotaz, jak poznají vodu. Voda panty nerozláme, to je jasná věc. Te SW zásah také moc nechápu, v tomto případě bych možná i pochyboval, že poškozený notebook obsahuje všechny původní díly, známe, jak některé servisy fungují, že? I když za to CZC nejspíš nemůže, neznamená to, že za to nenese plnou odpovědost. Jak píšeš, převzali to do servisu, tak tu odpovědnost nesou. To je fakt.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #19 kdy: 22. 08. 2013, 17:44:58 »
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.

Já to beru spíše jako výměnu zkušeností, bez právníka už se to stejně neobejde.


Hanka

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #20 kdy: 23. 08. 2013, 08:09:14 »
Navstiv pravnika a nehekej na IT forech.

Pokud se ti tohle téma z nějakého důvodu nelíbí tak ho nemusíš číst  ::).
Jinak právníka mám domluvenýho na dnešek jen jsem chtěla zkušenosti lidí na co si dát pozor popřípadě rady na co nezapomenout při jednání s nimi.  ;)

Lol Phirae

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #21 kdy: 23. 08. 2013, 10:39:10 »
Při jednání s právníkem nezapomeň na to, aby sis vzala peněženku.  ;D

Co se týče CZC, už dávno se ta firma tak zkurvila, že tam je prostě lépe nenakupovat. Hekat na zastrčeném fóru nemá smysl. Pokud je chceš "zviditelnit", tak v diskusi pod nějakým aktuálním článkem o eshopech na hodně čtených webech, tam občas naběhne po nějaké chvíli naběhne někdo z vedení a začně dělat damage control. Po fóru na Rootu neštěkne pes.

P

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #22 kdy: 23. 08. 2013, 13:25:49 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?


Na niektorej elektronika sa davala akasi "nalepka" ktora pri reakcii s vodou menila farbu. Stretol som sa aj s tym ze zamietnuta reklamacia bola vdaka tomu ze pri skladovani sa k zariadeniu dostala vlhkost po dlhsiu dobu vinou zleho skladovania.

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #23 kdy: 23. 08. 2013, 13:46:27 »
Na niektorej elektronika sa davala akasi "nalepka" ktora pri reakcii s vodou menila farbu. Stretol som sa aj s tym ze zamietnuta reklamacia bola vdaka tomu ze pri skladovani sa k zariadeniu dostala vlhkost po dlhsiu dobu vinou zleho skladovania.

Aha. Takze vezmu vlhky hadrik, otru prach s kastle a prezto, ze dovnitr se nikdy zadna voda nedostala, oni budou pohodlne tvrdit, ze jsem se s pocitacem koupal a panty se mi ulomily kvuli tomu.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #24 kdy: 23. 08. 2013, 15:10:00 »
Aha. Takze vezmu vlhky hadrik, otru prach s kastle a prezto, ze dovnitr se nikdy zadna voda nedostala, oni budou pohodlne tvrdit, ze jsem se s pocitacem koupal a panty se mi ulomily kvuli tomu.

To abz si si člověk při práci na notebooku dával pozor, jakým směrem dýchá.  ;D

Nepovim

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #25 kdy: 23. 08. 2013, 15:56:11 »
Docela se bavím, když to čtu. S Lenovem to tak prostě je. Ale doporučuju zavolat si přímo na podporu a domluvit si svoz. CZC to opravdu jen prodlouží - stejně volají na podporu :) A ještě něco, nic si tam nevykřičíte... pokud servis řekne NE, pomůže jedině znalec a na podpoře s tím nepohnou...Sám jsem tam nějký čas pracoval

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #26 kdy: 23. 08. 2013, 16:39:10 »
Docela se bavím, když to čtu. S Lenovem to tak prostě je. Ale doporučuju zavolat si přímo na podporu a domluvit si svoz. CZC to opravdu jen prodlouží - stejně volají na podporu :) A ještě něco, nic si tam nevykřičíte... pokud servis řekne NE, pomůže jedině znalec a na podpoře s tím nepohnou...Sám jsem tam nějký čas pracoval

Tak ono je to tím, že "svozové" stroje jsou druhého až třetího řádu kvality. Když si vezmu ThinkPad, odejde mi disk, dodám do servisu jen disk, tam ani nepotřebují celý stroj. U ThinkPadů jsou prostě jiné služby. Už jen ta představa, toho kurýra, jak to vyzvedne, hodí to do auta, někam to odveze, tam to přenechá, pak to opravené hodí do auta a doveze to zpět k zákazníkovi .... brrr, ten řetězec je prostě příšernej. Oni to mohou opravit, ale během cesty se tomu může stát cokoliv jiného. Ti kurýři, co to svážejí, tak někteří za to fakt stojí! No a o tom servisu nemám také žádné velké iluze. Lenovo jedině ThinkPad a to jen do doby kdy bude fungovat servis ThinkPadů tak jak funguje. Nicméně Lenovo už není jedinou značkou, co to má rozdělené podle kvality.

Trident

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #27 kdy: 23. 08. 2013, 18:57:47 »
Pavel 'TIGER' Růžička - Já sice chápu, že nemají lehkou práci (ale to nemá asi nikdo), ale přijde mi logické reklamovat notebook u toho kdo mi jej prodal a ten by si to měl dále vyřešit se servisem a zkontrolovat stav notebooku když jej dostanou, např. u toho systému by to bylo jasné. Navíc, jak mě pán z czc zkoušel balamutit jak mi volali a psali maily a já jsem byla nedostupná, to je prostě lež a co si mám myslet o firmě která mi vědomě lže  :-\

J - já jsem neměla v plánu kontaktovat přímo servis jen jsem tu informaci chtěla do budoucna čemu se vyhnout  ;). Jinak s Vámi plně souhlasím, vím že znalec se může prodražit, ale stojí mi to za to, ted se na tom notebooku nedá pracovat jelikož se do něj ani nepřihlásím. Tudíž je v horším stavu než když jsem k nim ten notebook dávala.
Uvedene praktiky se shoduji s ceskym servisem dalsiho dominantniho vyrobce. Nelze se dovolat zakaznikovi, nesmyslne obnovovani systemu i kdyz to s povahou zavady vubec nesouvisi, vymluvy s tekutinou na opravu vyrobku to vse vede do jednoho mista. Je to uplne jak pres kopirak.

Servisni technik ma servisni prirucku kde je presne napsano co ma delat pri oprave pripadne zjistovani zavady. Ma k dispozici i instruktazni videa. Jsou tam samozrejmne i pripady kdy musi udelat obnovu systemu ( pokud vas o tom CZC nekde v reklamacnich podminkach nepoucil je to jejich chyba). Nicmene obnovu dela jen pokud to ma uvedeno.Ve stiznosti uvedte podezreni na nedodrzeni servisniho postupu (to hodne zabira na techniky), poskozeni dobreho jmena spolecnosti v CR, zakoupeni vyrobku od Lenova s virou v kvalitu sluzeb narozdil od konkurence apod. Ten si muzete nastudovat, pripadne to za vas udela znalec: http://download.lenovo.com/consumer/mobiles_pub/ideapad_z380_z480_z485_z580_z585_hmm_1st_edition_feb_2012_english.pdf
Ve volnych chvilich si muzete najit i originalni zabaleny nahradni dil na ebayi abyste vedela jak vas servis bere na hool.
K pruniku vody si nechte udelat fotodokumentaci primo servisem kde k tomu melo udajne dojit.

Je mi lito ze se servis Lenova v cechach dostal kvalitativne na uroven Aceru a HP. Tim spis ze jsem jako student IBM/Lenovo opravoval (vetsinou za odmenu;). Servis IBM/Lenovo a Dellu byl v te dobe prikladny.

Nezbyva nic jineho nez vypudit smejda z te nasi stredoevropske diry ven.

Hodne stesti a dejte vedet jak to dopadlo.

Trident

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #28 kdy: 23. 08. 2013, 19:05:19 »
Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?

Predevsim, pokud byly reklamovany rozlomene panty, tak je jim zcel howno do toho, ze byl notes utopen. A samo, jeste vetsi do systemu, sw a dalsich veci. => tohle bych jim nechal poradne sezrat.

Ještě přemýšlím jak určují, že byl notebook ve styku s vodou. Např. přechod z tepla do zimi a naopak. Nebo např. pobytem ve vlhčí místnosti když se např. suší prádlo. Asi netušíte co?
Voda po sobě zanechává stopy, jelikož obsahuje různé soli. Jsou to takové ty bílé mapy, kterým se říká vodní kámen. někdy stačí kapka a u reklamace dělají problémy, nicméně každý výrobek má nějakou normu, podle které se řídí jeho výroba. Tam se třeba garantuje použitelnost ve vzdušné vlhkosti zadávaná v %. Dále by mělo být v manuálu napsané, jak by se měl výrobek používat, případně čemu se může vystavit a čemu ne. Pokud to v manuálu není a prodejce Vás na to neupozornil (což nedělají), tak máte velmi silnou páku, jak to vyhrát. Mnohdy notebookům stačí i přechod třeba z kanceláře přes park domů, když ho po příchodu domů hned zapnete, studený vzduch zkondenzuje a může to natropit problémy. Vždycky minimálně 15min. počkat. Nicméně ten kontakt s vodou jsou často jen pouhé výmluvy a nic víc.

Voda po sobe sice stopy zanechava, ale odmitnuti reklamace z toho duvodu by
1) muselo souviset s reklamovanou vadou (jinak je to zcela irelevantni)
2) muselo byt radne zdokumentovano (foto ...) jinak je to opet irelevantni.

Podotykam, ze odmitnout reklamaci z duvodu mechanickeho poskozeni lze pouze pri predavani, nikoli po 14ti dnech, pak muzu totiz s klidem prohlasit, ze to rozlamali oni ... pokud rozlamany panty do reklamace prijali, tak zcela zjevne uznali, ze jde o reklamovatelnou vadu. A ze si to museli nechat nekde posoudit, stim se jim kazdej soud vysmeje.
Pan se vyzna:) Palec nahoru. Aby se obchod jistil ze mu zakaznik neprisije poskozeni, tak se sepisuje reklamacni protokol ktery zakaznik podepisuje a jednu kopii si nechava.

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Reklamace Lenovo Z580A u CZC
« Odpověď #29 kdy: 23. 08. 2013, 20:28:50 »

Je mi lito ze se servis Lenova v cechach dostal kvalitativne na uroven Aceru a HP. Tim spis ze jsem jako student IBM/Lenovo opravoval (vetsinou za odmenu;). Servis IBM/Lenovo a Dellu byl v te dobe prikladny.


Servis Lenova se dostal na úroveň Aceru jen u produktů podobné kvality jako je Acer. Sevis ThinkPadů je pořád na velmi dobré kvalitě. Lenovo má prostě dva servisní kanály. Na šmejdy a na kvalitní mašiny. Bohužel české zatoupení asi nedodrželo slib, že pro nižší modely změní firmu, která jim zajišťuje servis. Vrhá to na firmu špatné světlo, ale asi to je každému jedno.