Deník nasraného studenta

Trolley

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #195 kdy: 06. 02. 2015, 23:18:46 »
Na vase jazyky vam hazi bobek bobr Borek.  Ucim se cinsky a vase podradny nazigrammar kmenovy jazyky zahynou v pisku casu.


MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #196 kdy: 07. 02. 2015, 03:11:27 »
Spíše bych řekl, že je to důvod nepoužívat klasickou predikátovou logiku a místo ní použít/vyvinout systém, který rozumně funguje i v přítomnosti nekonzistencí. Přičemž "rozumně" implikuje, že např. není dokazatelné vše.

Nevim jak by se dala rozumne pouzit teorie kde se da dokazat vyrok i jeho negace... Myslim ze se spis budeme muset smirit s nekompletnosti...
a komu ten status quo vyhovuje, ze hazi flintu do zita jen co francouzske veleni vyvesi bilou vlajku a jde na raut?

jinak prijde mi, ze se to tu nejak moc zacina stacet k vlaknu budoucnost digestore.

vidim to spis na neco timto smerem http://phys.org/news/2015-02-algorithms-autonomous-uncertainty.html

MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #197 kdy: 07. 02. 2015, 03:24:03 »
Spíše bych řekl, že je to důvod nepoužívat klasickou predikátovou logiku a místo ní použít/vyvinout systém, který rozumně funguje i v přítomnosti nekonzistencí. Přičemž "rozumně" implikuje, že např. není dokazatelné vše.

Nevim jak by se dala rozumne pouzit teorie kde se da dokazat vyrok i jeho negace... Myslim ze se spis budeme muset smirit s nekompletnosti...
a komu ten status quo vyhovuje, ze hazi flintu do zita jen co francouzske veleni vyvesi bilou vlajku a jde na raut?

jinak prijde mi, ze se to tu nejak moc zacina stacet k vlaknu budoucnost digestore.

vidim to spis na neco timto smerem http://phys.org/news/2015-02-algorithms-autonomous-uncertainty.html
ted uz jen stahnout naskok.
3.1. http://forum.root.cz/index.php?topic=10349.msg116270#msg116270 motivace bez implementace
a zidozednari skorovali prototyp + publikaci 5.2.
no holt s nasim skolstvim proste jsme odsouzeni k modernimu otroctvi.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #198 kdy: 07. 02. 2015, 11:08:12 »
Trochu jsem si zagůgloval a hle, ono to má i heslo ve Wikipedii, podle kterého jde jen o populární (tedy asi lživý, ne?) název pro jeden z Wittgensteinových výroků, který Feynman jenom použil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lie-to-children
Díky!

1 + 1 = 2 je pro normalni znaceni (vynechejme nejake triky typu "znak '1' znamena naslednika naslednika naslednika nuly") pravda tak moc, jak jenom pravda v matematice existuje.
Nerad bych rozpoutával debatu o povaze pravdy (ona filosofie zná několik různých pohledů, "korespondenční teorie pravdy" není jediná možná ;) ), ale u moderní mainstreamové matematiky je "pravda" imho dost matoucí pojem. Lepší je imho říct, že něco v daném systému "platí" - a zase je potřeba docela precizně říct, co tím myslím - např. u korektního a úplného systému je to odvoditelné z axiomů, nebo můžu říct, že přidám-li tohle tvrzení k axiomům, nevznikne mi systém, kde platí A i nonA nebo tak něco...

Navíc bacha na míchání axiomatické (syntaktické) a sémantické vrstvy. Axiomatická vrstva matematiky je prostě jenom nějaké operování se symboly, vůbec nic to neznamená pro nějaký pozorovatelný svět nebo tak něco... I když si vezmu "dobrý" syntaktický systém, tak ho pořád můžu pokazit tím, že mu dám nevhodnou sémantiku... A teprve když mám zvolenou axiomatiku a sémantiku (která mi syntax "nějak rozumně" propojuje třeba s pozorovatelným světem), tak můžu jakž-takž mluvit o "pravdě". Pro samotnou axiomatiku bez sémantiky nemá pojem "pravda" vůbec smysl. A zároveň sémantiku volíme takovou, která se nám "tak nějak zdá rozumná" (arbitrární rozhodnutí!), takže matematiku jde prostě těžko chápat stejně jako třeba biologii, kde tvrzení typu "slon má chobot"* není založené na žádném arbitrárně zvoleném systému (kromě toho, kde bysme "slon" chtěli říkat myši, ale to je z jiného soudku :) )

* bez urážky biologů! :)

Perfektní knížka, která parádně stravitelným způsobem popisuje vztahy mezi axiomatikou a sémantikou, je Peregrin, J: Logika a logiky. Vřele doporučuju.

Spíše bych řekl, že je to důvod nepoužívat klasickou predikátovou logiku a místo ní použít/vyvinout systém, který rozumně funguje i v přítomnosti nekonzistencí. Přičemž "rozumně" implikuje, že např. není dokazatelné vše.
To bych teda vůbec netvrdil. Právě ten Peregrin docela hezky ukazuje, do jakých podivných zákoutí neklasické logiky vedou... Konzervativní rozšíření typu trojhodnotové logiky nebo modální logiky jsou ještě docela rozumné, ale parakonzistentní logiky (to, co navrhuješ použít) jsou úplná chaotická tragedie ;) na tom se žádná rozumná matika imho postavit nedá.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #199 kdy: 07. 02. 2015, 11:36:18 »
S tim se neda, az na drobnosti, nesouhlasit ;)


Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #200 kdy: 07. 02. 2015, 12:12:54 »
S tim se neda, az na drobnosti, nesouhlasit ;)
Jaký drobnosti? Pojď do mě! ;)

Radek Miček

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #201 kdy: 07. 02. 2015, 12:38:10 »
Spíše bych řekl, že je to důvod nepoužívat klasickou predikátovou logiku a místo ní použít/vyvinout systém, který rozumně funguje i v přítomnosti nekonzistencí. Přičemž "rozumně" implikuje, že např. není dokazatelné vše.
parakonzistentní logiky (to, co navrhuješ použít) jsou úplná chaotická tragedie ;)

Současný stav je bohužel takový (proto jsem psal i slovo vyvinout :-)).

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #202 kdy: 07. 02. 2015, 13:30:33 »
Aquila non capit muscas  :P 8)

Orel sice mouchy nechytá, ale máš to napsané špatně :) .

Díky za upozornění, no je to strojový překlad :-) ... přišlo mi, už když jsem to odeslal, že ten slovosled by možná měl být jiný ("Aquila muscas non capit"), případně ty mušky by mělý být nějak skloňované (muscarum?), ale schválně jsem teď googloval a zdá se že jak jsem to napsal jsem se trefil do ustálené podoby toho rčení?!

A při tesání do kamene třeba takhle AQVILA NON CAPIT MVSCAS :-)

Latina má podobně jako čeština volný slovosled, takže obojí je možné. Sloveso na konci je běžnější zvláště v klasickém období. Akorát sloveso CAPTARE by bylo o něco vhodnější, to doslova znamená polapit, chytat, takže NON CAPTAT.

Diky za poučení!

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #203 kdy: 07. 02. 2015, 16:16:08 »
Současný stav je bohužel takový (proto jsem psal i slovo vyvinout :-)).
Obávám se, že když je nějaká množina tvrzení sporná, tak je prostě "nějaká divná". V klasické logice z ní vyvodím cokoli. Pokud nějak dosáhnu toho, že z ní nevyvodím cokoli, tak imho ta množina nepřestane být divná, jenom ta divnost bude mít (syntakticky) jiné důsledky :) Obávám se, že parakonzistentní logiky jsou slepá ulička...

Mně spíš dlouhodobě láká představa logiky, která by byla míň svázaná s aristotelsko-tomistickým myšlením (substance a akcident). Ale to by byl asi takový zásah do našeho myšlení, že bysme to neustáli :)

P.S. shodou okolností jsem se včera jedné matematičky ptal, co teď v matice frčí a že prej je cool všechno, co je fuzzy, takže to možná tím směrem od černobílého k barevnému trochu jde, ale já rozhodně nejsem někdo, kdo by to mohl posoudit :)

MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #204 kdy: 07. 02. 2015, 18:42:59 »
Současný stav je bohužel takový (proto jsem psal i slovo vyvinout :-)).
Mně spíš dlouhodobě láká představa logiky, která by byla míň svázaná s aristotelsko-tomistickým myšlením (substance a akcident). Ale to by byl asi takový zásah do našeho myšlení, že bysme to neustáli :)

jestli mas nejakou aspon okrajove uchopitelnou predstavu, tak se v tom krapet porypej. treba z toho bude neco uzitecnyho.

a k zasahum do naseho mysleni co bysme neustali... ono uz je na case, protoze AI je posledni nizkonakladovy vyzkum, co lze delat bez miliardovych zarizeni nebo zopakovani casove neskutecnyho mnozstvi vysledku pokusu co si ten ktery obor chrani jako obchodni tajemstvi. zatim to vypada, ze nam spis hrozi doba obchodniho tajemna a autoritativniho temna.

k tem autoritam se staci podivat na vyroby grafenu metodami, ktere pouzivaji homeopatici. jen misto nadobek s vodou mas izolepu a misto jedu mas tuhu a taky delsi do zblbnuti.

MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #205 kdy: 07. 02. 2015, 18:44:17 »
a taky delsi do zblbnuti.
a taky delis do zblbnuti.

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #206 kdy: 07. 02. 2015, 20:10:49 »
jestli mas nejakou aspon okrajove uchopitelnou predstavu, tak se v tom krapet porypej. treba z toho bude neco uzitecnyho.
Představu mám velmi mlhavou a na takhle velký úkol nemám schopnosti, znalosti ani čas. Navíc je to možná úplná blbost, nevím :)

MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #207 kdy: 07. 02. 2015, 23:35:31 »
jestli mas nejakou aspon okrajove uchopitelnou predstavu, tak se v tom krapet porypej. treba z toho bude neco uzitecnyho.
Představu mám velmi mlhavou a na takhle velký úkol nemám schopnosti, znalosti ani čas. Navíc je to možná úplná blbost, nevím :)
samo, ze je to uplna blbost :) ale asi se bez ni nebude ten kvalitativni posun az tak kvalitni. dost mozna to driv nekdo omylem naprogramuje jako specialni pripad, ktery ma smysl pouzivat a vybodne se na to delat neco co vypada primarne jako nesmysl.

kdyz se budu drzet toho planovani v cyklech (sem zminil podruhe vlastne uz 4.8.2014 20:14 v http://www.root.cz/clanky/zpracovani-obrazu-analogovym-pocitacem-mozkem-co-je-uvnitr-a-proc/nazory/vlakno/4/ a poprve to bude zakopane na foru v nejakem uzasnem vlakne z doby "proc tolik matematiky")
teoremy v tom pdfku u toho cyklickeho planovani odpovidaji funkcne tomu co sem nadhodil (kdo neveri, tak vykope jeste jeden podzimni komentar asi na foru, kde je to polopateji a rozepsanejsi), jen se v tom pdfku drzi zuby nehty zase te reprezentace a nedokazali tam dostat celou interpretaci. porad maji model a ten ma dodatecnou vazbu do sveta v podobe toho robota na kterem to bezi a prostredi ve kterem operuje. proste tam neni prostor jak dostat do toho variantu program nefunguje ze robot nezvedne rameno treba nedostatecny proud, spatny kontakt, uviznuti a nepretlaceni lisu ve sbernych surovinach nebo ciste jen stisnene staticke prostory nebo neprekonani tihoveho zrychleni na povrchu nejchladnejsiho znameho studeneho hnedeho trpaslika i kdyz je mista kolem dost a vubec postupne poskozeni/opotrebeni robota a vubec vyber jineho ukolu a nebo nasazeni na jinem robotu.

tuhle axiologii v tom jejich systemu neudelas, protoze je tam napevno implementaci. co by slo, tak propasovat do tech planu shiftnuti neco jako unwind-backtrace tech planu na tom obrazku ale ne stranou jako pri iteraci a predrazeni jinych a restart, ale misto stranou je shiftnout rekurzivne dohloubky, aby se z aktualniho stavu stal plan a nezavisle na tom se zkonstruoval novy stav ktery bude mit ukol bohuzel opet z toho hardcodnuteho puvodniho planu a vedle toho vsechny puvodni plany jako novy plan. jenze tam porad chybi po dokonceni toho aktualniho pasaz, ktera zmeni ten ulozeny plan ve kterem je ta hardcoded vazba toho modelu a zmeni to tak, aby rozsiril model o odpovidajici situaci, kterou zjisti. krom toho by se to utopilo v balastu nezrusitelnych rekurzi, takze tam spis musi byt nejak formulovany vztah ukolu - planu a priorit ukolu a podminek planu i kdyz se ti to podari s nejakym obeznym grafem s duplicitnima hranama s ruznym vyznamem tak mas porad naprosto silene omezeni tim, ze si tohle vsechno musel mit na pevno v tom dodatecnem planu co udela krok stranou.

kdyz to vezmu na prikladu vzorecku objemu... sice uz na vstupu nezadavas jen cisla, ale i jednotky a dokazes je zpracovat, ale porad mas pevny zakodovany vzorecek a navic jeste ma konstanty a operace co predpokladaji urcity typ prostoru o kterych se nikde nezminujes. jsou skrytou vlastnosti toho vzorecku.

MrDrZ

Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #208 kdy: 07. 02. 2015, 23:37:10 »
neni tam zpusob jak tam propsaovat body - mind mismatch defekt. je to proste zase matematicky dokonale.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Deník nasraného studenta
« Odpověď #209 kdy: 30. 06. 2015, 14:33:41 »
Když už jste zabrousili do temna, zmínil bych Cantorovu teorii množin. Tu snadno (intuitivně) pochopíte, ale vlastně je k ničemu, protože je sporná. Učit množiny podle Cantora je tedy takovým příkladem lži dětem.

V čem je ZF(C) sporná?